Permalänk
Medlem

Gaming mus för små händer

Jag söker nu efter en ny gaming men vet inte vad jag ska ha till mina små händer. Spelar nästan bara fps spel och kör på tygmatta, någon hjälp?

Permalänk
Medlem

Steelseries Xai har jag hört ska vara bra. Ser liten och skön ut. Kan vara värt att ta en titt på i alla fall.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Har kollat på G500 för den verkar va liten, bra val?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Steelseries Xai har jag hört ska vara bra. Ser liten och skön ut. Kan vara värt att ta en titt på i alla fall.

Zowie AM är både mindre och bättre i min mening. Ägt Xai, och inte haft någon vidare god erfarenhet utav den.
Det är min favoritmus för tillfället, har inga problem med att mouse1 och mouse2 nuddar varandra då mina händer är så små att jag inte trycket längst fram på knapparna, och jag kör med 450dpi så bortfallet av 800-900DPI skadar mig inte.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
99:e percentilen

Jag har precis köpt en Ace Edge 3200. Den är lite för liten för mina händer, som är rätt stora. Musen är skön att hålla i och har bra funktioner, så kanske värd att kolla på?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är dina händer förstora om den är skön att hålla i?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Breddas:

På vilket sätt är dina händer förstora om den är skön att hålla i?

Jag känner att den hade kunnat vara lite större, men den är ändå skön, så eftersom jag har något stora händer tror jag att den kommer passa TS.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jag har precis köpt en Ace Edge 3200. Den är lite för liten för mina händer, som är rätt stora. Musen är skön att hålla i och har bra funktioner, så kanske värd att kolla på?

Jag har haft en edge T2 och visst den har skön passform men jag fick inget bra grepp om den för den var för stor

Permalänk

Min G5 gick sönder och har nu en G500 men den är inte alls lika skön. Har oxå små händer.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem

Jag kanske har jätte stora händer, men min Mionix Naos 3200 känns som den är för lite mindre händer.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

allt handlar om vad man tycker själv verkar passa en :P.

jag har SMÅ händer-.- är jätte jobbigt men jag kör på gigantiska datormusar som qpad 5k naos 5000 m.m tycker att de fungerar bra samt även de andra mionix musarna

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakie:

allt handlar om vad man tycker själv verkar passa en :P.

jag har SMÅ händer-.- är jätte jobbigt men jag kör på gigantiska datormusar som qpad 5k naos 5000 m.m tycker att de fungerar bra samt även de andra mionix musarna

Ja, Qpad 5k är skitstor. Det är därför jag älskar den, kan lägga hela handen över utan att jag nuddar bordet.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Razer imperator har jag, jag har hyfsat små händer med... http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Visa signatur

Släpbar: MSI GX740. Intel Core i5@2,4GHz, Radeon HD5870m, 8Gb 1333 MHz.
Razer Imperator, Razer Goliathus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av donald1963:

Min G5 gick sönder och har nu en G500 men den är inte alls lika skön. Har oxå små händer.

en G500 är alltså inget bra val enligt dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Jag kanske har jätte stora händer, men min Mionix Naos 3200 känns som den är för lite mindre händer.

har kollat på Mionix möss men känner ingen som har en och skulle vilja känna på en, men vet inte vart man kan

Permalänk

Jag kör på G400, funkar utmärkt. Rätt små händer har jag också.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

abyssus är klockren, om du nöjder dig med 2+1(scrollknapp) knappar.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari är rätt "liten" om man säger så.
Fick byta upp till en Qpad om-75 som är samma form som 5K. För att jag hade för stora händer för Ikarin!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Ikari och XAI är 2 möss som jag skulle rekommendera.
Spelat med IKARI ca 2 år, och är otroligt nöjd, nu senaste 4månaderna har jag börjat spela med xai, och är lika där. Skön och lätt att komma in i.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Liten gamingmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixxor123:

Jag kör på G400, funkar utmärkt. Rätt små händer har jag också.

många säger att G400 är bra men jag tycker att den ser ut som en lerklump.. är den bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Ikari och XAI är 2 möss som jag skulle rekommendera.
Spelat med IKARI ca 2 år, och är otroligt nöjd, nu senaste 4månaderna har jag börjat spela med xai, och är lika där. Skön och lätt att komma in i.

Skrivet av Konichiwa:

Steelseries Ikari är rätt "liten" om man säger så.
Fick byta upp till en Qpad om-75 som är samma form som 5K. För att jag hade för stora händer för Ikarin!

jag har en kompis med en IKARI och den är ganska skön och glider bra men har hört om mycket krångel med den och är tveksam om man kanske ska köpa en sån...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caiie:

jag har en kompis med en IKARI och den är ganska skön och glider bra men har hört om mycket krångel med den och är tveksam om man kanske ska köpa en sån...

Vad har du hört för krångel då? jag har bara haft ett problem under minga 2år med ikarin:P men det vara bara installera om drivrutinerna:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Kinzu är liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caiie:

jag har en kompis med en IKARI och den är ganska skön och glider bra men har hört om mycket krångel med den och är tveksam om man kanske ska köpa en sån...

Hade min ett bra tag! Mina polare har intw haft krångel heller. Annars har du ju garanti. Så länge du inte slår den i bordet så ska du se att den klarar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Hade min ett bra tag! Mina polare har intw haft krångel heller. Annars har du ju garanti. Så länge du inte slår den i bordet så ska du se att den klarar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Semplezz:

Vad har du hört för krångel då? jag har bara haft ett problem under minga 2år med ikarin:P men det vara bara installera om drivrutinerna:)

Har hört mycket om problemet att en eller flera knappar dubbel eller trippel klickar på varje tryck, det är alltså inte bara på höger eller vänster musknapp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caiie:

har kollat på Mionix möss men känner ingen som har en och skulle vilja känna på en, men vet inte vart man kan

Media markt borde ha.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Media markt borde ha.

de hade det inte men har nu kommit hem med en G500 iallafall, men tack för alla bra tips ni fick en att tänka lite extra

Permalänk
Skrivet av Caiie:

många säger att G400 är bra men jag tycker att den ser ut som en lerklump.. är den bra?

Jag tycker det.

Visa signatur

Citera för svar!