SweClockers drop!
Permalänk
Inaktiv

Kritik på CoD montage önskas

Hej!

Har nyss börjat edita och detta är min första edit.
En vän till mig hörde mig prata om video editering och frågade mig om jag ville edita hans mw3 klipp.
Är inte ute efter views då jag vill helst ha kritik på vad jag kunde ha gjort bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=BwqzsKGLg2U
LJUSARE VERSION http://www.youtube.com/watch?v=3Jy74TOGBDg

Vill också notera att jag själv inte spelar CoD.

Permalänk
Medlem

Gillar inte 25 sekunder lång intro och den mörka/röda filter. Syns väldigt lite
Sidor med royalty free musik http://www.incompetech.com/m/c/royalty-free/ http://freeplaymusic.com/

Permalänk
Medlem

Det var väldigt mörkt. Lite svårt att se vad som händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Rikitigt dåligt imo.
Fula färger och för mörkt

Permalänk
Medlem

Sämst suddigt man ser inte ett skit

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Du kan inte mena allvar med detta?
Man ser inte ett skit, inte fan är det 1080p, och compression har ju förstört den helt.
Frågan är hur kan du inte se det....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Man ser inte ett skit, inte fan är det 1080p, och compression har ju förstört den helt.

Haha vem tittar på Montages egentligen?
Hahaha.

Och ett montage ska ju innehålla massa overlay effekter och postprocess som gör att det är svårare att fokusera, men gör att man får inbillningen av att personen är bra!

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk

Tycker inte heller att det var så bra, men hade inte kunnat gjort det bättre själv Tycker att det var alldeles för mörkt så man inte ser vad som händer.

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Det märks att klientelet på detta forum inte kan hejda sig från att använda okvädesord när det kommer till konstruktiv kritik ... Relativt vanligt förekommande på detta forum dessvärre.

Jag tycker som övriga att klippet är för mörkt. Introt tycker jag var helt okej, om än något för långt.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Som alla andra säger.. Man ser ju inte ett skit?

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Det märks att klientelet på detta forum inte kan hejda sig från att använda okvädesord när det kommer till konstruktiv kritik ... Relativt vanligt förekommande på detta forum dessvärre.

Jag tycker som övriga att klippet är för mörkt. Introt tycker jag var helt okej, om än något för långt.

Yep...tänker inte använda okvädesord....men ser inte vad som haänder och inte beror det på mina 42-åriga ögon inte;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Originellt intro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Hahaha.

Och ett montage ska ju innehålla massa overlay effekter och postprocess som gör att det är svårare att fokusera, men gör att man får inbillningen av att personen är bra!

Finns många montages som är bra gjorda av bra spelare. Men jag håller med alla som säger att det är för mörkt och något konstigt rött filter, sedan är det riktigt trist att se på folk som quick scopar då typ alla kör det, fast Cod montage är ju inte speciellt roliga att titta då det inte krävs speciellt mycket skill för att vara bra i mw2/3 (run and spray).

Permalänk
Medlem

om du skippar alla dessa färger så skulle de nog vara helt okej ändå
sen så va kvalitén på klipper riktigt dåligt även i 1080p, sjukt svårt att se nått för alla dress 4x4cm stora rutorna
och skippa försöka på slow motion saker om det bara är att sänka från 30fps till typ 5fps, ser inge vidare ut bara hackar fram då
om man använder twixtor eller liknande kan man dock få till rätt så bra slow motion ändå så de kanske ni kan kolla in http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=aIXq... som exempel (inte helt perfekt men nått som går att använda)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Väldigt mörkt. för långt intro, för rutten kvalité på videon..
Den var helt enkelt dålig..
Och den där slow mo skiten har jag tröttnat på sen länge.
Ska man göra så ska det se bra ut. Finns olika BF3 videos när dom gör slow motion, det ser snyggt ut! Redigt med FPS och inte det där hackiga dryga som i CoD
Vet ej om det går att fixa i cod då jag själv inte vet hur många FPS det är i spelet

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Mannen med de alldeles förtjusande ordvalen slår till igen!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Avstängd

TS andas in detta och lär dig.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Inaktiv

haha, tack för all feedback (även om den var negativ.) Var dock min första så kallad montage och själv spelade jag inte vilket kanske ställde till lite problem. Fick inte till färgen heller direkt men jag försöker

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Hahaha.

Plus att det är deras bästa klipp som är urklippta, så hur dom presterar i en CW match är en heelt annan fråga

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan se klippet? Står att det är privat..

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Skulle inte säga att någon av dom filmerna hade speciellt bra editing, flashigt och massa effekter är inte snyggt utan bara jobbigt och titta på, sedan kan jag inte säga speciellt mycket om gameplayet då jag inte spelar source då det förstörde så mycket från 1.6 men det såg ut att vara mycket lotto skott och noob motstånd sedan passa ju inte musik för fem öre.

http://www.youtube.com/watch?v=MrtpPB-IUdQ och http://www.youtube.com/watch?v=e6ZikEWKdks inga onödiga effekter och skit som bara gör att det blir grötigt men ändå har flashigare övergånger mellan dom ihop klippta klippen. Folk som tror att det är snyggt med massa flashiga effekter bör tänka om när det kommer till editing, det är okey att ha lite gran men att ha hela tiden är bara för mycket.

Detta är ju dock min åsikt och kräver ju inte att alla ska tycka som jag

Skrivet av onYYx:

Plus att det är deras bästa klipp som är urklippta, så hur dom presterar i en CW match är en heelt annan fråga

Det är ju just det ett montage är, dom bästa klippen i en samling om man inte gillar sånt så ska man ju inte titta på det utan då får man vill titta på CW/PCW filmer. Personligen så gillar jag inte att sitta och titta på när någon dör och är inte speciellt brydd hur en personen presterar i en CW/PCW match då det är stor chans att jag aldrig kommer spela mot den personen.

Permalänk
Medlem

Men herregud -.- personen ifråga skriver att han/hon börjat edita och göra montage, o vänder sig frivilligt till oss på forumet för att söka lite tips på hur montagen kan bli bättre... Har nog aldrig sett negativare svar. för att det ska finnas bra montage så måste de ju finnas mindre bra

Nu till ämnet

Introt tyckte jag var intrycksfullt men lite för långt. Försök att till nästa gång ta bort de effekter som gör bilden mörkare, så det blir lättare att se annars bra variation av vapen och miljö-byten

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: INNO3D 5070 Ti X3 OC | RAM: G.Skill Flare X5 64GB CL28 | SSD: Samsung 980 Pro
MB: ASUS ROG STRIX B850-I | PSU: Corsair SF750 | Kylare: Fractal Design Celsius+ S24 | Fläktar: Noctua NF-A12x25 G2 Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | OS: Microsoft Windows 11 IoT Enterprise LTSC | Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE
Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical | Övrigt: Tobii Eye Tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhyrez:

Skulle inte säga att någon av dom filmerna hade speciellt bra editing, flashigt och massa effekter är inte snyggt utan bara jobbigt och titta på, sedan kan jag inte säga speciellt mycket om gameplayet då jag inte spelar source då det förstörde så mycket från 1.6 men det såg ut att vara mycket lotto skott och noob motstånd sedan passa ju inte musik för fem öre.

http://www.youtube.com/watch?v=MrtpPB-IUdQ och http://www.youtube.com/watch?v=e6ZikEWKdks inga onödiga effekter och skit som bara gör att det blir grötigt men ändå har flashigare övergånger mellan dom ihop klippta klippen. Folk som tror att det är snyggt med massa flashiga effekter bör tänka om när det kommer till editing, det är okey att ha lite gran men att ha hela tiden är bara för mycket.

Detta är ju dock min åsikt och kräver ju inte att alla ska tycka som jag

Det är ju just det ett montage är, dom bästa klippen i en samling om man inte gillar sånt så ska man ju inte titta på det utan då får man vill titta på CW/PCW filmer. Personligen så gillar jag inte att sitta och titta på när någon dör och är inte speciellt brydd hur en personen presterar i en CW/PCW match då det är stor chans att jag aldrig kommer spela mot den personen.

En montage med massa effekter som är riktigt bra http://www.youtube.com/watch?v=XKJNWo9Y-2s och en med bara (hyfsat bra) ljudsynkning http://youtu.be/aSVWEqPUZlw

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Introt tyckte jag var intrycksfullt men lite för långt. Försök att till nästa gång ta bort de effekter som gör bilden mörkare, så det blir lättare att se annars bra variation av vapen och miljö-byten

Ok tack för tipsen! Dessa klippen var de ända jag fick då han använda den inbyggda recordern i spelet.
Håller också på o rendera en ljusare version nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Commander:

Haha, dock var detta kvalitén som jag fick klippen i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zhyrez:

Herregud vad dåliga!
Speciellt musiken, samt det jävla snurrandet vid en punkt i första videon. Plus att det ser ut som en vanlig amatör video där någon satt ihop flera kills klipp.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

En montage med massa effekter som är riktigt bra http://www.youtube.com/watch?v=XKJNWo9Y-2s och en med bara (hyfsat bra) ljudsynkning http://youtu.be/aSVWEqPUZlw

Även om jag tycker det fanns lite onödiga effekter i första videon måste jag säga att han/hon gjorde ett bra jobb med effekterna så dom inte stör videon och gör att man knappt ser vad han gör i spelet samt att det var bra knutet till hans/hons valda soundtrack. Andra filmen var skön, inga störiga effekter och gillar att han/hon tog sig tid att synka ljudet med videon (vet själv hur jobbigt det kan vara). Men det var riktigt bra gjorde även om första inte riktigt föll mig i smaken men men tydligen så gillar många flashiga effekter

Skrivet av schitzo:

Herregud vad dåliga!
Speciellt musiken, samt det jävla snurrandet vid en punkt i första videon. Plus att det ser ut som en vanlig amatör video där någon satt ihop flera kills klipp.

Så hiphop som inte går att knyta alls till filmen är bättre? Sen första filmen är ganska gammal, 3-4 år, och på den tiden var det bra editing. Sedan så ser det betydligt snyggare ut om man skippar alla effekter som täcker allt som händer i videon. Men men alla har olika smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Yep...tänker inte använda okvädesord....men ser inte vad som haänder och inte beror det på mina 42-åriga ögon inte;)

Nej, jag har också svårt att se vad som pågår på skärmen. Dock verkar många här har svårt att förstå begreppet konstruktiv kritik.

Skrivet av krigarkungen:

Mannen med de alldeles förtjusande ordvalen slår till igen!

Självfallet! At your service.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Vet inte alls vad du gjort med färgen och kontrasten. Vore mycket bättre om du bara lämnat färgerna som de var, alternativt ökat kontrasten aningen, men krossa aldrig svärtan så mycket, går inte att urskilja något som händer.

Ha även kvar bakgrundsljudet. Blir väldigt tomt och amatörmässigt så som du gjort. Finns väldigt mycket som behöver jobbas på, men främst det med färgerna. Gick inte att se någonting av vad som händer, vilket gjorde att videon var totalt värdelös, tyvärr.

Permalänk
Inaktiv

Har nu återställt färg inställningarna men fortfarande höjt kontrasten lite.
Blev det stor skillnad?

http://www.youtube.com/watch?v=3Jy74TOGBDg&feature=youtu.be