Patch 1.4.3 Samt ny säsong

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Hur kan du kalla det bug?

Vad skulle du kalla det för? Inte alla möss kan göra det utan tredjepartsprogram, och om man väl kan det, så är det något som du isåfall måste ställa in i drivrutinerna till musen. Är ju knappast inlagt av Blizzard med flit, så jag tycker inte JoeBlack är helt fel ute med ordvalet, även om jag tvivlar på att patchen hade något med scroll-"vad du nu vill kalla det för" saken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fritter:

Vad skulle du kalla det för? Inte alla möss kan göra det utan tredjepartsprogram, och om man väl kan det, så är det något som du isåfall måste ställa in i drivrutinerna till musen. Är ju knappast inlagt av Blizzard med flit, så jag tycker inte JoeBlack är helt fel ute med ordvalet, även om jag tvivlar på att patchen hade något med scroll-"vad du nu vill kalla det för" saken.

"En bugg är en felaktighet i datorprogram. Den kan leda till att programmet ger felaktigt resultat eller att det kraschar."
Förklara var felet ligger i Starcraft II.

Du kan kalla det "Ghost scroll sniping"
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=3093...

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

"En bugg är en felaktighet i datorprogram. Den kan leda till att programmet ger felaktigt resultat eller att det kraschar."
Förklara var felet ligger i Starcraft II.

Du kan kalla det "Ghost scroll sniping"
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=3093...

Om blizzard inte har tänkt sig att man ska kunna skjuta så snabbt med snipe så är det väl inte fel att klassa det som en bugg. Jag menar, de klassade trots allt stackade patrullerade vikings som en bugg så ser jag inte riktigt varför man inte skulle kunna göra det med "Ghost scroll sniping"

Permalänk

Är inte glitch ett mer passande uttryck?

Det handlar ju trots allt om att utnyttja ett "hål" i spelmekaniken för att ge sig själv fördelar.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frostfield:

Om blizzard inte har tänkt sig att man ska kunna skjuta så snabbt med snipe så är det väl inte fel att klassa det som en bugg. Jag menar, de klassade trots allt stackade patrullerade vikings som en bugg så ser jag inte riktigt varför man inte skulle kunna göra det med "Ghost scroll sniping"

Det är fortfarande inte ett fel i mjukvaran/spelet, utan du använder ett annat program för att ändra funktionen i musknapparna.

Skrivet av Son of Qwerty:

Är inte glitch ett mer passande uttryck?

Det handlar ju trots allt om att utnyttja ett "hål" i spelmekaniken för att ge sig själv fördelar.

Kanske det, jag säger bara att det inte är, och inte ska kallas, bugg.

Permalänk
Medlem

En lite demonstration av phoenix range upgraderingen för er som tvekade
Hoppa fram till 2:00

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

En lite demonstration av phoenix range upgraderingen för er som tvekade
Hoppa fram till 2:00
http://www.youtube.com/watch?v=laczorrG10k

Stephano fortsatte ändå göra mutas, gjorde ett par infestors, och vann matchen ganska övertygande. Kul att se, speciellt med en så härlig publik, men fortfarande inte den bästa lösningen. Nej, templars och blinkstalkers får det fortsätta bli, precis som vanligt.