Kan man ta två skärmar och 2 grafikort i en dator och koppla?

Permalänk
Medlem

Kan man ta två skärmar och 2 grafikort i en dator och koppla?

Är det möjligt att för mig med voodoo2 och gf4600 sätta in båda i datorn och ta voodoo2 kortet till tex skrivbordet på min 17tummare och gf4at till typ spel och grafikkrävande grejer på min 19? Har inte dvi på någon av monitorerna för annars hade det väl gått med enbart gf4at?
Om det går behövs det speciella sladdar osv då, vilka?

Permalänk
Medlem

Det funkar utmärkt att köra med ett agpkort och ett antal pcikort samtidigt för flera skärmar eller för den delen bara flera pcikort.

Några speciella kablar behövs inte, du har ju vanliga dsub utgångar på båda dom korten.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Det funkar utmärkt att köra med ett agpkort och ett antal pcikort samtidigt för flera skärmar eller för den delen bara flera pcikort.

Några speciella kablar behövs inte, du har ju vanliga dsub utgångar på båda dom korten.

hum är jag helt ute och cyklar eller är det inte så att voodoo 2 bara stödjer 3D altså ej funkar i windows...

Men det går ju altid att köra med två skärmar på GF4 kortet

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Det finns tredjeparts drivrutiner för voodoo2, dessutom kör han ju gf4 som kör desktopdelen.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

är nog smidigare att använda GF4s 2 skärm stöd och dem flesta voodo är ju bara ett 3d tillägs kort och bör ej funka då det använder en av GF4 bildskärmsport och låter som mycket trubbel enligt mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Fasen också, får väl testa mig fram då. Så det betyder att jag i sådana fall måste ha voodoot till spel osv och gfet till desktop? Sunkigt värre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Det finns tredjeparts drivrutiner för voodoo2, dessutom kör han ju gf4 som kör desktopdelen.

Ursäkta att jag drar upp en så gammal tråd men jag söker just den 3:e parts drivern så jag kan köra dualscreen med en till 19". Dvs voodoo2 drivern ska vara en "standalone" driver. Har letat igenom voodoofiles.com men jag hittar inte vilket det är
OS = Windows XP

Nån vänlig själv som vet vilken det är?

Visa signatur
Permalänk

Ni är ute och cyklar allihop. Voodoo1 och Voodoo2 är overlay-kort med enbart 3d-acceleration. Dessa kort kan INTE användas separat. Dom är INTE VGA kort.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henry Rollins II
Ni är ute och cyklar allihop. Voodoo1 och Voodoo2 är overlay-kort med enbart 3d-acceleration. Dessa kort kan INTE användas separat. Dom är INTE VGA kort.

Det ska finnas nått 3:e parts hack-drivrutin som gör att man kan använda det som ett vanligt 2d kort. Iaf enligt de källor på nätet som man har sett.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion