Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem

De har skrivit att de kommer ge de som inte opted in en andra channs, dock när och hur det sker har de inte sagt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Har dom satt någon tid än för starten den 28e?

Permalänk
Medlem

Ingen aning vad för tid dom sagt men hoppas det blir av imorgon som dom sagt.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Aa kan nog stämma det :/. Aja, nystart

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det blir med nya accounts? nu har jag samma "problem" som andra att man inte kan transfera över sitt gamla konto till gameforge men om det nu skiter sig och man måste göra nytt konto för att testa på Aion igen, någon som vet hur man kommer eller skall gå till väga ? eller ska jag anta att alla är lika 0 på info som jag är finns INTE mkt att läsa iaf

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heineken89:

Någon som vet hur det blir med nya accounts? nu har jag samma "problem" som andra att man inte kan transfera över sitt gamla konto till gameforge men om det nu skiter sig och man måste göra nytt konto för att testa på Aion igen, någon som vet hur man kommer eller skall gå till väga ? eller ska jag anta att alla är lika 0 på info som jag är finns INTE mkt att läsa iaf

Jag är nästan helt säker på att jag såg att man kunde skapa konton på sidan innan men de har antagligen stängt av den funktionen nu tills alla servrarna är igång för att slippa onödig belastning. Det kommer säkert bli som vilket annat MMORPG, skapa ett konto på sidan och spela.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Jag är nästan helt säker på att jag såg att man kunde skapa konton på sidan innan men de har antagligen stängt av den funktionen nu tills alla servrarna är igång för att slippa onödig belastning. Det kommer säkert bli som vilket annat MMORPG, skapa ett konto på sidan och spela.

Jo känns som det, sitter på jobbet men likt förbannat så är jag inne och kollar om servrarna är påväg upp igen

Hur många av er kommer starta på nya servern kontra att vara kvar på gamla med orginalkaraktären? Inte spelat sen februari 2010 men tänkte nog damma av min lvl 50 sorc

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat Aion men är riktigt sugen på att testa de. Hur ser man att servrarna är uppe och hur gör man ett konto?
Kan inte hitta information om de någonstans.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

http://en.board.aionfreetoplay.com/board3-news/board8-news/20...
va ungefär den bästa infon jag kunde hitta om det allafall

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

http://en.board.aionfreetoplay.com/board3-news/board8-news/20...
va ungefär den bästa infon jag kunde hitta om det allafall

Tackar!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Nice, Jag kan först hoppa in och leka onsdagkväll efter 21 så då borde allting tuffa på
Sitter vi på någon guild härifrån Sweclockers? Jag är som sagt lvl 50 och tänkte köra på en befintlig server, dock ej säker på dess namn i nuläget.

Cat_fish_1, Jag tycker Aion var riktigt roligt och jag åkte fast stenhård i ett 5 månader tills jag nådde lvl 50, sen har jag tagit paus sen dess, ska bli skoj att se hur endgame har utvecklats och med nya lvl-cappen. Enmansinstanser ska också bli skoj att testa

Permalänk
Medlem

http://aionstatus.com/
vet ej om man kan lite på "Aion Maintenance Status" rutan men man kan hoppas kanske?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur spelet har utvecklats sen launch i EU. Spelade cirka en månad efter launch till 32 och lade av pga all grind

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

http://aionstatus.com/
vet ej om man kan lite på "Aion Maintenance Status" rutan men man kan hoppas kanske?

Det står ju faktiskt Aion EU Transition och inte maintenance som det brukar så man kan ju hoppas!

Jag är riktigt taggad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

In på perento sen allihopa.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

In på perento sen allihopa.

Indeed! Låt oss skapa ett Sweclockers-gille på servern Perento!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Spelar du på perento? Isf vad heter du?

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Perento låter riktigt bekant, tror jag är med där också
Vi får dra ihop något där Några lvl 50-55 eller ska de flesta starta nytt?

Permalänk
Medlem

Har min Sorc på Perento så lär väll också hålla till där.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

Perento låter riktigt bekant, tror jag är med där också
Vi får dra ihop något där Några lvl 50-55 eller ska de flesta starta nytt?

Perento är den servern med bäst aktivitet, Spelar 55 gladiator och kommer fortsätta på den. Har lite eternal gear kvar att skaffa

lvlar dock en chanter nu också. lvl 33.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

Perento är den servern med bäst aktivitet, Spelar 55 gladiator och kommer fortsätta på den. Har lite eternal gear kvar att skaffa

lvlar dock en chanter nu också. lvl 33.

nice, Vad är bästa gearen nu?
Hoppas verkligen att dendär jävla grindgearen som krävde en crit av något heart inte är top of the line längre?

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått så jag kan flytta över mitt konto till Gameforge, men det blir error när man clickar på confirm.
Får se om dom är snälla så man får flytta kontot eller om det blir att skaffa ett nytt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

nice, Vad är bästa gearen nu?
Hoppas verkligen att dendär jävla grindgearen som krävde en crit av något heart inte är top of the line längre?

Haha Miragent gear ^^ ( eller Fenrill om du är asmo ) Den är lätt att fixa nu för tiden. Men nej den är inte speciellt bra längre. Beror dock på vad man gillar. Jag använder bara pvp gear.

Nu finns det eternal gear som är ett snäpp bättre än heroic ( guld / epic )

I lvl 60 kommer det tydligen en ny version av miragent setet också. Just nu är bästa pve setet från en instance.

Men pvp gear är roligare att ha. Tycker jag iaf.

Här har du den bästa pvp gearen: http://www.aiondatabase.com/search?q=Guardian%20Brig#items
Bästa pve: http://www.aiondatabase.com/search?q=Stormw

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

Jag är ny till Aion, har ni några tips att dela med er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxaz:

Jag är ny till Aion, har ni några tips att dela med er?

Vad vill du veta?

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

Haha Miragent gear ^^ ( eller Fenrill om du är asmo ) Den är lätt att fixa nu för tiden. Men nej den är inte speciellt bra längre. Beror dock på vad man gillar. Jag använder bara pvp gear.

Nu finns det eternal gear som är ett snäpp bättre än heroic ( guld / epic )

I lvl 60 kommer det tydligen en ny version av miragent setet också. Just nu är bästa pve setet från en instance.

Men pvp gear är roligare att ha. Tycker jag iaf.

Här har du den bästa pvp gearen: http://www.aiondatabase.com/search?q=Guardian%20Brig#items
Bästa pve: http://www.aiondatabase.com/search?q=Stormw

Snyggt!
Blir att sätta sig in i allt detdär igen då Efter att ha ströläst lite i forum verkar det som att Stormwing inte är så bra ändå, blir att nöta PVP då

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

Vad vill du veta?

Lite allting, vad ska jag försöka fokusera på gällande skills? Vanliga misstag som nybörjare gör? Tips för att komma igång snabbare?

Permalänk
Medlem

Får bli att byta till Perento när allt är klart!
Spelar på Telemachus, men kommer bli lite ensamt där känner jag

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Får bli att byta till Perento när allt är klart!
Spelar på Telemachus, men kommer bli lite ensamt där känner jag

vilken sida spelar du på?

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedarion:

vilken sida spelar du på?

Elyos

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1