Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxaz:

http://aionstatus.com/

Står att serven startar om 2h 40min

Är inte de de vanliga betalda servrarna? Eller free servrarna ska ha samma namn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Skulle inte alla servrar Europa bli gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxaz:

Skulle inte alla servrar Europa bli gratis?

Jodå men ncsofts servrar finns kvar till gameforge drar igång sina, så har jag förstått det i alla fall. Informationen om hela den här övergången har dock varit väldigt knapphändig.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

och det är bara gameforges servrar som är gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxaz:

och det är bara gameforges servrar som är gratis?

Ja det är ju de som tar över Aion och startar F2P modellen. Ncsofts servrar kommer ju stänga helt när allt är klart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det skulle ju bli F2P denna månaden så nu får dom väll rappa på lite.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Dåligt med info tycker jag. Inte ett knyst på Twitter heller där dom flesta stora spelföretagen spammar vilt vanligtvis.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Shit va lång tid dom tar på sig.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Damn jag som hade önskat mig en hel helg av Aion. Får väll nöta något annat så länge och hoppas flytten går bra så vi inte behöver vänta till 2013.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Aja jag väntar till mars innan jag startar spelet igen, lite segt o behöva vänta så länge som man gjort nu :/

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, lyckas de ha servrarna igång tills imorgon? Min erfarenhet av så här stora serverjobb inom MMORPG säger nej

Visa signatur

Permalänk

Vart startar man ett account?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vart startar man ett account?

www.aionfreetoplay.com

Visa signatur

Permalänk

Kanske är blind, måste man konvertera ett NC master account? Tänkte om det gick att starta ett account hos gameforge bara.

Någon som har testa om serverna är uppe?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte fått mina account uppgifter än från Gameforge då jag kört Opted-in via NCsofts sida.
Borde väll dyka upp imorgon om allt går som det ska vilket aldrig är en 100% garanti när det gäller MMORPG releaser som man märkt på senare tiden *Host* SWTOR *Host

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Kanske är blind, måste man konvertera ett NC master account? Tänkte om det gick att starta ett account hos gameforge bara.

Någon som har testa om serverna är uppe?

Man kan konvertera sitt originalaaccount men jag är nästan säker på att man kunde skapa ett nytt konto på den sidan innan men nu hittar jag det inte heller.

Ncsofts servrar går ner 16 idag och sen gör de allt arbete i natt för att öppna gratisservrarna imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade just på SWTOR efter att ha nått maxlvl och hoppat runt i ops ett tag så nu tänkte jag damma av Aion igen.

För en som klev av Aion-tåget februari 2010 efter att ha nått max-lvl och failat att critta på Chest-piecen som krävde en jädra massa grind och tur (glömt bort namnet), Hur har Aion förändrats? och rekommenderar ni att man ska hoppa på tåget igen? (isf gärna varför också om någon har tid att promota lite)

Permalänk

Går det inte att göra ett konto hos gameforge?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon mer som inte kan flytta sitt konto?
Jag har inte fått någon ruta som den till höger på bild nr. 2.
http://www.aionfreetoplay.com/website/faq/item/account_01

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Någon mer som inte kan flytta sitt konto?
Jag har inte fått någon ruta som den till höger på bild nr. 2.
http://www.aionfreetoplay.com/website/faq/item/account_01

Klicka på "game accounts" istället och leta fram ditt aion konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Klicka på "game accounts" istället och leta fram ditt aion konto.

Jag kanske har gjort detta tidigare någon gång, eller vad betyder:
Gameforge Transfer Status: Opted Out

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem som dig Fuuza. När jag loggade in så fanns inte nämnd ruta 2 och nu när jag går in på accounts står det bara: Gameforge Transfer Status: Opted Out...

Någon som har en lösning?

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Det betyder att du inte vill överföra ditt konto till Gameforge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det betyder att du inte vill överföra ditt konto till Gameforge.

Är rätt logiskt. Men det han egentligen undrar är ju hur han skall gå tillväga för att ändra detta. Något som även jag undrar.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidust:

Är rätt logiskt. Men det han egentligen undrar är ju hur han skall gå tillväga för att ändra detta. Något som även jag undrar.

testa att maila support@aionfreetoplay.com

Mitt Aion konto på NCsoft master account finns inte längre så det verkar som dom har överfört konton nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ao tack för förslaget. Hör av mig med vad dem säger. Mvh Zidust

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt konto är också borttaget från NC-Soft nu,

Kan ni komma in till Login-skärmen? Jag får ett felmeddelande då den söker efter uppdateringar, troligen normalt men bra att veta om man måste installera om nu såhär dagen innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Skulle tro att det är försent nu att flytta accounts.