Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Skrivet av lindstroem:

Vad är du för lvl? Går fort att kicka igång en ny char i början, det går inte att byta halvvägs igenom, nej

Jag kör Elyos på Perento, jag gillar ljusa scenerier

Är lvl 12 så har inte kommit så långt

Permalänk
Inaktiv

Nån mer som inte kan spela nu?

Permalänk
Medlem

någon annas som har problem med updaten? min stannar på 34% sen händer det inte mer!? 0 bytes/sec?!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

vilken server lira ni på?

Perento

Skrivet av lindstroem:

Vad är du för lvl? Går fort att kicka igång en ny char i början, det går inte att byta halvvägs igenom, nej

Jag kör Elyos på Perento, jag gillar ljusa scenerier

Jag med. Namn?

Skrivet av Lergöken:

Går det att ändra sig när man valt Assasin? Velade mellan dom båda..

Nej

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Nån mer som inte kan spela nu?

Jag spelade vid den tiden.

Skrivet av Orici:

Perento

Jag med. Namn?

Nej

Okay. Är det värt att köra om som ranger? Eller är Assasin en vettig klass i endgame?

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga.. Är spelet lika tråkigt hela vägen upp till högsta leveln? Tycker questsen är värdelösa, samma sak hela tiden.. och är det värt att köra upp en gubbe om man tänkt spela pvp, är pvp delen bra i detta spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Måste bara fråga.. Är spelet lika tråkigt hela vägen upp till högsta leveln? Tycker questsen är värdelösa, samma sak hela tiden.. och är det värt att köra upp en gubbe om man tänkt spela pvp, är pvp delen bra i detta spel?

Det blir bara sämre och sämre. När du kommer högre upp så delar du samma område som högre lvlade och bättre uttustade så du kommer få det drygt och tråkigt i några månader tills du grindat bättre utrustning. Är du däremot bra utrustad kan du ta 2-3 pers själv.
Detta mmo är inte västerländskt.. grind grind grind.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det blir bara sämre och sämre. När du kommer högre upp så delar du samma område som högre lvlade och bättre uttustade så du kommer få det drygt och tråkigt i några månader tills du grindat bättre utrustning. Är du däremot bra utrustad kan du ta 2-3 pers själv.
Detta mmo är inte västerländskt.. grind grind grind.

Ah okey, då slutar jag nog med detta nu då jag inte alls tyckte det var någon höjdare..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BesteN:

Ah okey, då slutar jag nog med detta nu då jag inte alls tyckte det var någon höjdare..

Aion är absolut ingen grind, det är så så enkelt att levla upp och få gear. Det faller däremot på andra grejer som extremt obalanserade servrar, pvp, buggar, och utvecklare som är helt ointresserade av vad spelarna tycker. Det finns en anledning till att spelet redan är gratis.

Permalänk
Medlem

jag har en level 38 rogue asmodan eller vafan de kallas.. med typ.. mer pengar än vad en level 50 behöver på lategame.

som jag kan ge bort/ sälja till högsta bud... tänkte bara lägga till det här

Permalänk
Medlem

Jag fastnade aldrignför spelet. Trodde Aion stod ut lite jämfört med alla andra gratis mmo;s eftersom det kostat pengar så länge men nej, samma gamla mmo koncept som alltid.... Blev riktigt besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Jag fastnade aldrignför spelet. Trodde Aion stod ut lite jämfört med alla andra gratis mmo;s eftersom det kostat pengar så länge men nej, samma gamla mmo koncept som alltid.... Blev riktigt besviken.

Hehe känns lite som om man testat dom flesta mmos redan då man spelat wow tidigare, finns inte många spel som har något wow inte har.
Hade väl inte så höga förväntningar men hade velat ha något som håller åtminstone till när GW2 släpps

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Turbojan:

Aion är en WoW-klon (eller EQ-klon) och man ska inte tro något annat om det. Vill du ha något nytt så ska du vänta på t.ex. Tera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Aion är en WoW-klon (eller EQ-klon) och man ska inte tro något annat om det. Vill du ha något nytt så ska du vänta på t.ex. Tera.

Det är inte en klon...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan folk sluta jämföra allt med WoW?
Om WoW är bättre, spela då det och släpp detta. Om WoW är bättre men ni tröttnat på det, var då tillfreds och spela.
Jag saknar gamla tider då man kunde konstatera att spelet var bra eller inte utan att släpa in WoW i betygsättningen av nya spel var 5:e minut.

WoW (vilket jag aldrig spelat) lyckades med något som inget MMORPG-spel lyckats göra tidigare; de lyckades använda gamla tidigare implementerade idéer, lägga in nya orginella och mästra fler än några magiska balanser avseende djup, grind/endgame, PVP. Tack vare detta uppnådde de en gigantisk användarbas som de dessutom till stor del lyckats bibehålla.

WoW var en drog inspiration från tidigare spel och det är klart som fasen att alla nya spel kommer att försöka kopiera allt som WoW lyckats bra med och föra in det i ett nytt spel.

Skulle jag få 10 öre varje gång någon skrev "Wow is much better" i både Aion eller SWTOR så skulle jag vara miljonär flera gånger om.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Det är inte en klon...

Det är det helt klart, NCsofts svar på WoW. Det enda riktigt unika med Aion (att man kan flyga) existerar knappt i spelet. Samma gamla tråkiga system.

Skrivet av lindstroem:

Kan folk sluta jämföra allt med WoW?
Om WoW är bättre, spela då det och släpp detta. Om WoW är bättre men ni tröttnat på det, var då tillfreds och spela.
Jag saknar gamla tider då man kunde konstatera att spelet var bra eller inte utan att släpa in WoW i betygsättningen av nya spel var 5:e minut.

WoW (vilket jag aldrig spelat) lyckades med något som inget MMORPG-spel lyckats göra tidigare; de lyckades använda gamla tidigare implementerade idéer, lägga in nya orginella och mästra fler än några magiska balanser avseende djup, grind/endgame, PVP. Tack vare detta uppnådde de en gigantisk användarbas som de dessutom till stor del lyckats bibehålla.

WoW var en drog inspiration från tidigare spel och det är klart som fasen att alla nya spel kommer att försöka kopiera allt som WoW lyckats bra med och föra in det i ett nytt spel.

Skulle jag få 10 öre varje gång någon skrev "Wow is much better" i både Aion eller SWTOR så skulle jag vara miljonär flera gånger om.

Du är helt fel ute! Var någonstans skrev jag att WoW är bättre? Jag tycker att WoW är ett riktigt dåligt och trist MMO och har aldrig "spelat" det. WoW har säkert hög kvalitet på sitt sätt, men jag tål helt enkelt inte hela konceptet som spelet bygger på, totalt ointressant spel i mina ögon. Anledningen till att jag jämför Aion med WoW är för att Aion enbart gjordes för att försöka rida på framgångsvågen som kom med WoW. Det saknar nytänkande och de flesta features är bara variationer på WoW features.

Permalänk

Spelade till lvl 10 men så sjukt trött på spelet, det är inget skoj jag förstår varför det blev gratis, rätt trött på wow också men det är så mycket bättre ändå.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Spelade till lvl 10 men så sjukt trött på spelet, det är inget skoj jag förstår varför det blev gratis, rätt trött på wow också men det är så mycket bättre ändå.

Att säga det vid lvl 10 är ju bara dumt.
Spelet blir mycket bättre när dom första instancerna kommer.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Att säga det vid lvl 10 är ju bara dumt.
Spelet blir mycket bättre när dom första instancerna kommer.

Visst är det så, men det finns liksom ingen logik i spelet, questerna är dåligt utformade osv, kanske bara jag som är van vid wow, får väll ge det en chans till då
Alla säger att grafiken skulle vara så mycket bättre än wow men vet inte om jag håller med , kanske bara för mig det ser ut som skit, ska det se ut så här? Kantigt som tusan....

Såg några filmer och minns att jag tyckte det såg rätt okey ut hur tusan hade dom fixat till AA?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Visst är det så, men det finns liksom ingen logik i spelet, questerna är dåligt utformade osv, kanske bara jag som är van vid wow, får väll ge det en chans till då
Alla säger att grafiken skulle vara så mycket bättre än wow men vet inte om jag håller med , kanske bara för mig det ser ut som skit, ska det se ut så här? Kantigt som tusan....

http://i42.tinypic.com/xle9dv.jpg

Såg några filmer och minns att jag tyckte det såg rätt okey ut hur tusan hade dom fixat till AA?

Har du slagit på High Quality graphic?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Inaktiv

Miljöerna i Aion kan se rätt trista ut till och från, men det finns definitivt undantag som t.ex. Esoterrace. Det dom har lagt krutet på är dock karaktärerna.

Permalänk
Skrivet av wixia:

Har du slagit på High Quality graphic?

Japp visst ser det fullt ut Graphics Engine high på allt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Undrar också, questerna är helt värdelösa ibland fattar man inte ens vad man ska göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har high på allt och HD motorn. Det enda som är dåligt med grafiken är att Gameforge verkar har sabbat SLI stödet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar också, questerna är helt värdelösa ibland fattar man inte ens vad man ska göra.

Vill du ha hjälp så skriv här eller om du är Elyos på Perento så wispra mej.

Visa signatur

Permalänk

Jag struntar i questerna nu och grindar bara mobs, Blir för mycket springa fram och tillbaka, måste man göra alla questar?, förstår att man måste göra vissa

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Orici:

Vill du ha hjälp så skriv här eller om du är Elyos på Perento så wispra mej.

Tack samma ser dock på andra sidan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en lvl 17 mage (Nukehenk) på Perentos men känner mig så otroligt vilse i spelet ^^. Finns det någon swe guild man kan joina så man har nån man kan fråga om hjälp när man ska göra saker?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Har en lvl 17 mage (Nukehenk) på Perentos men känner mig så otroligt vilse i spelet ^^. Finns det någon swe guild man kan joina så man har nån man kan fråga om hjälp när man ska göra saker?

Elyos?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Japp.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG