Permalänk
Medlem

Ska nog ta o skaffa AMX m4 ändå den vad skitrolig att köra jämfört med ARL 44 och man slapp att få banden sönderskjutna helatiden, Att den har sämre pansar tycker jag kompenseras bra med smidighet mer hp och bättre bepansrat torn:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

stor skilnad me server siktet om man kör snabba tanks

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Provkör Ferdi och AMX M4 lite på testservern. Ferdi är fin men grymt seg utan band och motor.
Kommer skaffa Ferdi före AMX på riktiga servern, funderar på om jag ska greja 105mm kanonen till ARL/AMX.
Om AMX är mer mobil än ARL så kanske man kan komma runt på kanterna oftare, då räcker 165mm pen till det mesta.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

vad gör de för nytta?? mot overcross???

Titta på bilden nedan.

Dold text

När du snurrar på din skärm så är den gröna hur det är för dig.
Men på servern så registreras den blåa. Den visar alltså rätt sikte.

Skrivet av Xizten:

Testade med server-siktet men tyckte in det vanliga laggade efter så mkt. Vad brukar ni pinga? Jag har sällan över 50ms.

brukar ligga runt 50 jag med men i vissa situationer så laggar den ju till ordentligt om du vill kunna skjuta direkt där siktet är.
Har räddat mig i många situationer där jag vanligtvis missat med det vanliga siktet då det visar fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Titta på bilden nedan.

När du snurrar på din skärm så är den gröna hur det är för dig.
Men på servern så registreras den blåa. Den visar alltså rätt sikte.

brukar ligga runt 50 jag med men i vissa situationer så laggar den ju till ordentligt om du vill kunna skjuta direkt där siktet är.
Har räddat mig i många situationer där jag vanligtvis missat med det vanliga siktet då det visar fel.

ja kom på de sj sen:P tack för ditt svar

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

What news from test-server?
Jag har gått och blivit såntdär LoL-barn på senaste tiden. >_<

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

What news from test-server?
Jag har gått och blivit såntdär LoL-barn på senaste tiden. >_<

LoL att du har blivit LoL-barn!

(var bara tvungen)

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Kommer ej in på testet utan hamnar i en Kö. Hur länge brukar man få köa?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Titta på bilden nedan.

När du snurrar på din skärm så är den gröna hur det är för dig.
Men på servern så registreras den blåa. Den visar alltså rätt sikte.

brukar ligga runt 50 jag med men i vissa situationer så laggar den ju till ordentligt om du vill kunna skjuta direkt där siktet är.
Har räddat mig i många situationer där jag vanligtvis missat med det vanliga siktet då det visar fel.

Undrar om det inte är så att det egentliga siktet ligger mellan seversiktet och ditt eget sikte, det bör ju var ungefär lika lång fördröjning åt båda hållen...har vid tillfällen skjutit bakom snabba tanks då jag använt serversiktet istället för mitt sikte som utgångspunkt. Däremot så är det utmärkt att ha när man tittar fram vid en vägg, alltid jobbigt när skottet går in i väggen som man tyckte att man hade passerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Undrar om det inte är så att det egentliga siktet ligger mellan seversiktet och ditt eget sikte, det bör ju var ungefär lika lång fördröjning åt båda hållen...har vid tillfällen skjutit bakom snabba tanks då jag använt serversiktet istället för mitt sikte som utgångspunkt. Däremot så är det utmärkt att ha när man tittar fram vid en vägg, alltid jobbigt när skottet går in i väggen som man tyckte att man hade passerat

Beror ju på om du har riktigt med lagg för då kan ju den ochså släpa.
Sen siktar jag alltid en bit framför snabba tanks av vana från andra spel. (hur lång tid det tar för skottet att nå målet etc)

Permalänk
Medlem

Spontan köpte en Vk31P, när jag såg att det var rea.Vilken smärta!
Fri xp på band och torn, så att jag kunde montera 7.5cm kanonen iaf.
Hoppas den blir lite smidigare med sista motorn sen.

-Edit. Spontan köpte en KV13 med, gött rolig att piska runt i, även som stock är den helt ok.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Väldigt irriterande att dom bytt placering på "exit battle" knappen när man trycker Esc nu kommer jag in i settings typ varje gång jag ska gå ur striden snabbt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Är på SU-85 atm med 107 kanonen och herregud vad värdelös den är...
Ingen kul alls, SU-85B(föregångaren) får bättre MM och är mycket roligare i matcher.

Trodde faktiskt jag skulle ha riktigt roligt med 85 och 107mm men SU-85B blev en otrolig skräll

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Väldigt irriterande att dom bytt placering på "exit battle" knappen när man trycker Esc nu kommer jag in i settings typ varje gång jag ska gå ur striden snabbt

Konstigt, för mig var det så efter 7.0 men efter 7.1 så ändrades det tillbaks för mig..

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Är på SU-85 atm med 107 kanonen och herregud vad värdelös den är...
Ingen kul alls, SU-85B(föregångaren) får bättre MM och är mycket roligare i matcher.

Trodde faktiskt jag skulle ha riktigt roligt med 85 och 107mm men SU-85B blev en otrolig skräll

Wut!? SU85 med 107mm är ju riktigt rolig Ägt många Tigers och T29 med den! Extremt bra kanon.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Är på SU-85 atm med 107 kanonen och herregud vad värdelös den är...
Ingen kul alls, SU-85B(föregångaren) får bättre MM och är mycket roligare i matcher.

Trodde faktiskt jag skulle ha riktigt roligt med 85 och 107mm men SU-85B blev en otrolig skräll

Tycker du?

Själv har jag inte spelat SU-85B sedan betan för jag gick på SU-85 via mediumträdet men det är en av mina bästa tanks. Men det kanske är att SU-85B är ännu bättre?

Så sent som i förrgår hade jag en match som jag själv trodde skulle bli bra dålig för min del men som faktiskt kom att bli riktigt bra.

Som ni kan se i skärmdumparna var jag långt ner i rankingen i listorna och värsta motståndaren var en IS-3:a.

Dock slutade matchen med att jag dödade den sista motståndaren, som blev min sjunde dödade. Dessutom var en av de tidigare sex IS-3:an som jag tog ner från 500-550 hp ungefär.

Tyvärr så måste jag säga att jag nog kunde ha gjort ytterligare lite bättre, speciellt i början innan jag insåg att matchen faktiskt blev rätt hyfsad åtminstone eftersom jag inte gjorde mitt allra bästa då.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Wut!? SU85 med 107mm är ju riktigt rolig Ägt många Tigers och T29 med den! Extremt bra kanon.

Skrivet av bjjb:

Tycker du?

Själv har jag inte spelat SU-85B sedan betan för jag gick på SU-85 via mediumträdet men det är en av mina bästa tanks. Men det kanske är att SU-85B är ännu bättre?

Så sent som i förrgår hade jag en match som jag själv trodde skulle bli bra dålig för min del men som faktiskt kom att bli riktigt bra.

Som ni kan se i skärmdumparna var jag långt ner i rankingen i listorna och värsta motståndaren var en IS-3:a.

Dock slutade matchen med att jag dödade den sista motståndaren, som blev min sjunde dödade. Dessutom var en av de tidigare sex IS-3:an som jag tog ner från 500-550 hp ungefär.

Tyvärr så måste jag säga att jag nog kunde ha gjort ytterligare lite bättre, speciellt i början innan jag insåg att matchen faktiskt blev rätt hyfsad åtminstone eftersom jag inte gjorde mitt allra bästa då.

Tycker mot vad den möter så blir det allt för lätt att man blir one shotad och så var den matchen över =/
Så får en Tier 5+ sikte på en man körd direkt.
Har haft möten mot tigers och IS där dom står med fronten mot mig, har inte lyckats någon gång att ta mer än 3-7%.
Kör att ta en spot på mapen och stanna där man ofta kommer med vanliga tanks och ibland går det men oftast inte alls.
Kanske borde prova att köra full on HE med den imorgon, kanske löser sig.
Att sikta och skjuta på långt håll med henne är lurigt, skotten går verkligen aldrig mitt i siktet utan alltid runt om. 0o

Visst går man lätt + med 85an men kan lätt matcha det med 85B, roligare dessutom!
Är sällan jag får mindre än 3pers tack vare dom lägre tieren man möter plus dess kanon som jag tycker är den bästa för sitt tier i spelet.(85mm LB-2S)
Bra RoF, pen och dmg gör den gudomligt <3

Permalänk
Medlem

Skulle testa testservern men man kom bara till en kö som man sen åkte ut ifrån...

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Text!

[/SPOILER]

Marknadsför du mitt game? Roligaste var ju vår AMX som tjabbade om att vi skulle förlora hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tycker mot vad den möter så blir det allt för lätt att man blir one shotad och så var den matchen över =/
Så får en Tier 5+ sikte på en man körd direkt.
Har haft möten mot tigers och IS där dom står med fronten mot mig, har inte lyckats någon gång att ta mer än 3-7%.
Kör att ta en spot på mapen och stanna där man ofta kommer med vanliga tanks och ibland går det men oftast inte alls.
Kanske borde prova att köra full on HE med den imorgon, kanske löser sig.
Att sikta och skjuta på långt håll med henne är lurigt, skotten går verkligen aldrig mitt i siktet utan alltid runt om. 0o

Visst går man lätt + med 85an men kan lätt matcha det med 85B, roligare dessutom!
Är sällan jag får mindre än 3pers tack vare dom lägre tieren man möter plus dess kanon som jag tycker är den bästa för sitt tier i spelet.(85mm LB-2S)
Bra RoF, pen och dmg gör den gudomligt <3

Jo, lite klen är den ju, det får jag hålla med om. Men personligen tycker jag att kanonen är lite bättre än vad du skriver.

När jag spelade SU-85B följt av SU-85 så vill jag minnas att jag tyckte att den senare var bättre. Men det är länge sedan så det kan vara både att jag minns fel och att de har ändrat lite på dem.

Skrivet av igge23:

Marknadsför du mitt game? Roligaste var ju vår AMX som tjabbade om att vi skulle förlora hela tiden.

Nej, jag marknadsför min match, att du också var med i den är en bisak. Det enda du gjorde var ju att döda min A-20...

Ja, och när han knappt minuten innan jag dödade IS-3:an ojjade sig över att vi inte hade någon kvar som kunde döda den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tycker mot vad den möter så blir det allt för lätt att man blir one shotad och så var den matchen över =/
Så får en Tier 5+ sikte på en man körd direkt.
Har haft möten mot tigers och IS där dom står med fronten mot mig, har inte lyckats någon gång att ta mer än 3-7%.
Kör att ta en spot på mapen och stanna där man ofta kommer med vanliga tanks och ibland går det men oftast inte alls.
Kanske borde prova att köra full on HE med den imorgon, kanske löser sig.
Att sikta och skjuta på långt håll med henne är lurigt, skotten går verkligen aldrig mitt i siktet utan alltid runt om. 0o

Visst går man lätt + med 85an men kan lätt matcha det med 85B, roligare dessutom!
Är sällan jag får mindre än 3pers tack vare dom lägre tieren man möter plus dess kanon som jag tycker är den bästa för sitt tier i spelet.(85mm LB-2S)
Bra RoF, pen och dmg gör den gudomligt <3

Ge dig nu, SU-85:an med 107:an är brutal! Jag har dödat en VK4502P Ausf. B med den på långt avstånd med fler än ett skott.

Vad har du för procent på din crew?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Jo, lite klen är den ju, det får jag hålla med om. Men personligen tycker jag att kanonen är lite bättre än vad du skriver.

När jag spelade SU-85B följt av SU-85 så vill jag minnas att jag tyckte att den senare var bättre. Men det är länge sedan så det kan vara både att jag minns fel och att de har ändrat lite på dem.

Japp är väldigt personligt vilken tank man kan äga och köra runt med.
Ingen match är ju inte heller sig lik.

Skrivet av Pontraz:

Ge dig nu, SU-85:an med 107:an är brutal! Jag har dödat en VK4502P Ausf. B med den på långt avstånd med fler än ett skott.

Vad har du för procent på din crew?

100% guld crew
Hur sköt du på Ausf B, knappast rakt framifrån va?
Har tagit en IS3 med en jävla M4 premium tanken från betan med kanske 75% crew...

Vidhåller att SU-85 är fortfarande alldeles för svag för sitt tier, att andra tanks ska one shota dig på samma tier är helt befängt.
Sen att man knappt kan penetrera en Tiger framifrån är skrattretande.

Blir att ge den en sista chans idag med HE och nollad tanke om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Japp är väldigt personligt vilken tank man kan äga och köra runt med.
Ingen match är ju inte heller sig lik.

100% guld crew
Hur sköt du på Ausf B, knappast rakt framifrån va?
Har tagit en IS3 med en jävla M4 premium tanken från betan med kanske 75% crew...

Vidhåller att SU-85 är fortfarande alldeles för svag för sitt tier, att andra tanks ska one shota dig på samma tier är helt befängt.
Sen att man knappt kan penetrera en Tiger framifrån är skrattretande.

Blir att ge den en sista chans idag med HE och nollad tanke om den.

Konstigt. Nej det var sidan men fortfarande.

Den är ju inte gjord för att stå i frontlinjen som du säkert vet? Hitta en bra buske och snipea!

Jag har iaf en kärlek till min SU-85:a. Man får dock bäst matchningar om man kör den själv eller med någon som har tier 5 eller lägre.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Konstigt. Nej det var sidan men fortfarande.

Den är ju inte gjord för att stå i frontlinjen som du säkert vet? Hitta en bra buske och snipea!

Jag har iaf en kärlek till min SU-85:a. Man får dock bäst matchningar om man kör den själv eller med någon som har tier 5 eller lägre.

Ja för att få bäst resultat ska man stå afk 2-3min i spawn och vänta på att alla satt sig i rörelse sen ställa sig i rätt vinkel mot vad dom kommer ifrån..
Ställer man sig i sin buske från start blir man lätt spottad av en scout sen siktar någon på en och skjuter and you're dead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ja för att få bäst resultat ska man stå afk 2-3min i spawn och vänta på att alla satt sig i rörelse sen ställa sig i rätt vinkel mot vad dom kommer ifrån..
Ställer man sig i sin buske från start blir man lätt spottad av en scout sen siktar någon på en och skjuter and you're dead.

Finns ju fler buskar att stå i än en per bana Man får ju anpassa sig efter vad man sitter i!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Väldigt irriterande att dom bytt placering på "exit battle" knappen när man trycker Esc nu kommer jag in i settings typ varje gång jag ska gå ur striden snabbt

Håller med. Lika så när de bytte plats på vilken ordning de olika tanksen ligger i garaget, önskar att man kunda sorta själv mer än bara primary/secondary.

Skrivet av Tobblish:

Är på SU-85 atm med 107 kanonen och herregud vad värdelös den är...
Ingen kul alls, SU-85B(föregångaren) får bättre MM och är mycket roligare i matcher.

Trodde faktiskt jag skulle ha riktigt roligt med 85 och 107mm men SU-85B blev en otrolig skräll

Uhm va? SU-85 med den stora kannonen är ju helt otroligt bra! Det är en av dom där tanksen man behåller om du frågar mig!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag gillade aldrig SU-85 heller. Visst är 107:an bra, men den är så illa bepansrad att allt går igenom. Att one-shottas i en SU-85 är vanligt och när jag möter en anser jag dom oftast inte ens ett hot. SU-85B är lika svag men möter iaf roligare tanks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx98:

Skulle testa testservern men man kom bara till en kö som man sen åkte ut ifrån...

Är enklare att komma in på kvällen/natten har jag märkt.

Edit låste upp AMX 50 100 den var skitrolig att köra dock lite jobbigt om man inte tänke på magasinet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tog mig in ganska snabbt i Lördags men igår var det omöjligt, ska se ifall det går bättre ikväll.
Hann bara köra en match dock med T110, fick steel wall så tydligen kan det studsa på den oxå

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Konstigt, för mig var det så efter 7.0 men efter 7.1 så ändrades det tillbaks för mig..

Beror på vilket spåk man har på klienten... konstigt...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"