Permalänk
Skrivet av Inveramsay:

Avsnittet hade ju helt klart sina roliga stunder, antar att en del försvann i "översättningen" men visst känns det som att det börjar gå utför lite med top gear, inte för att man kommer sluta starta tvn på de söndagarna det går men ändå. Dock ska man betänka att det inte är amerikansk tv och det är inte så långt ifrån verkligheten som det dravlet som kommer från andra sidan dammen

Att läsa undertexterna till top gear är bara dumt, då missar man all underbar brittisk humor.
Undertexterna ska endast användas som komplement om man inte hör eller förstår ett konstigt ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

e5 var bra enligt mig, handlade om saab

Jag vart sugen på en Saab 99 Turbo

Ikväll smäller det igen!

Reviews: "Aero-Engined" Bentley • BMW M5 F10 och Jeremy, Richard and James hit Donington in three stripped out track cars - the KTM X-Bow, the Morgan Three Wheeler and the Caterham R500

Dold text
Permalänk
Medlem

Satt här och hade lite trist nu på kvällen. Sen såg kom jag på att det är söndag och ett nytt avsnitt av Top Gear

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

dags att starta tvn då

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Någon som ska till globen?
Har bokat A-platser till den 17, 2000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Funderar på det men har inte bestämt mig än. Hyfsat dyra biljetter.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Yup, samma här. A-platser den 17:e. Lite synd att Richard Hammond inte kommer att delta men jag tror det blir en kanonshow i alla fall.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av King D:

Yup, samma här. A-platser den 17:e. Lite synd att Richard Hammond inte kommer att delta men jag tror det blir en kanonshow i alla fall.

Håller med, riktigt synd.

Vilken A-rad sitter du på?

Permalänk
Medlem

Håller med, riktigt synd.

Vilken A-rad sitter du på?

Rad 4, du?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Sista avsnittet för säsongen. Dom sa inget om nästa säsong, får hoppas att det blir en.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Då var det slut för säsongen igen avsnitten variera men är sämre än förra säsongen

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

lol klart det blir en säsong till, ofta BBC skulle lägga ner nåt som har så här höga tittarsiffror.

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att gå men har ingen att dra med verkar det som. Aja får se om man hittar någon så kanske man skaffar en biljett.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av King D:

Rad 4, du?

A9, rad 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

lol klart det blir en säsong till, ofta BBC skulle lägga ner nåt som har så här höga tittarsiffror.

Dom skulle kunna sälja vidare det till någon stor kanal

Permalänk
Medlem

A9, rad 2.

Coolt, jag har också A9.

Jag blev sur förut (som du kan läsa tidigare i denna tråd) över att de sänkt priset per biljett med 200:- och de ville inte betala tillbaka dom men nu fattar jag varför de sänkt priset. Anledningen var att premiumbiljetterna på A-platserna tog slut, det fanns några platser kvar på A-sektionerna men längre upp - och dessa platser har inte Backstage Tour som bonus vad jag fattat.

Ingår backstage tour på din biljett?

Undrar vad exakt man får göra på backstage...tvivlar på att man kan fotograferas med Jezza och May men det vore coolt om det gick.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av King D:

Coolt, jag har också A9.

Jag blev sur förut (som du kan läsa tidigare i denna tråd) över att de sänkt priset per biljett med 200:- och de ville inte betala tillbaka dom men nu fattar jag varför de sänkt priset. Anledningen var att premiumbiljetterna på A-platserna tog slut, det fanns några platser kvar på A-sektionerna men längre upp - och dessa platser har inte Backstage Tour som bonus vad jag fattat.

Ingår backstage tour på din biljett?

Undrar vad exakt man får göra på backstage...tvivlar på att man kan fotograferas med Jezza och May men det vore coolt om det gick.

Hämtade ut biljetten igår och under priset står det;
"Ordinarie (backstage tour)"

Jag måste ta bilen in, undrar hur det är med parkering (fick ett mail att de hade flera evenemang på gång samtidigt så parkering kunde bli ett problem).
Nåja, det löser sig

Permalänk

Tycker de fanns ett par bra minuter men kändisarna kan de skippa eller ta dit lite mer udda folk. har alltid börjat med att hoppa förbi den biten när det är kändisar som kör och snackar.

Tycker Saab delen var rätt fin även om det fattades en bra bit.. tex att Koenigsegg inte fick köpa Saab vilket hade varit ett av de bästa alternativen. Fast jag tycker mig kunna urskilja en Koenigsegg familjebil ur senaste Saab modellen. Jag tycker det är väldigt fina bilar och nog något av det bättre man kan åka faktiskt. och ja jag kör faktiskt Volvo och hatar både BMW och Audi mm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderinternet:

Tycker de fanns ett par bra minuter men kändisarna kan de skippa eller ta dit lite mer udda folk. har alltid börjat med att hoppa förbi den biten när det är kändisar som kör och snackar.

Tycker Saab delen var rätt fin även om det fattades en bra bit.. tex att Koenigsegg inte fick köpa Saab vilket hade varit ett av de bästa alternativen. Fast jag tycker mig kunna urskilja en Koenigsegg familjebil ur senaste Saab modellen. Jag tycker det är väldigt fina bilar och nog något av det bättre man kan åka faktiskt. och ja jag kör faktiskt Volvo och hatar både BMW och Audi mm

Hur skulle det vara ett bra alternativ att Koenigsegg skulle köpa SAAB? Det företaget har väl ungefär lika mycket eller mindre pengar än vad Victor Muller hade/har... SAAB kräver mycket pengar, något som Koenigsegg inte har.

Permalänk
Medlem

Det var en grym show! Härligt att se Jeremy och James IRL. Det tråkigaste var curling-biten men annars var allt annat grymt kul. Coolt med en backstage tour också så man kan fota bilarna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Adam901:

Hur skulle det vara ett bra alternativ att Koenigsegg skulle köpa SAAB? Det företaget har väl ungefär lika mycket eller mindre pengar än vad Victor Muller hade/har... SAAB kräver mycket pengar, något som Koenigsegg inte har.

Det var uppe på tapeten och Koenigsegg hade lagt ett bud på Saab det var ju på tal länge om att det skulle bli att de lyfte Fram SAAB- Iofs så fick ju bägge företagen mycket publicitet det ska inte förnekas. Men det är GM soom har motsatt flera köpare med bra bud. anledningen till att GM inte sålt är för att vattna SAAB på pengar och att de har/hade många patent och lösningar på saker som de själva ville komma över och inte låta någon annan få.

Bygger man upp ett företag från 0 och är ett av de mest framgångsrikaste i världen inom sitt yrke och dessutom klarar av att ta motgångar (talar om när den nybyggda fabriken brann ner) så tror jag mycket väl att man kan driva ett större företag som massproducerar saker.

En annan Sak hade varit om Volvo och Saab för tiotal år sedan hade ingått ett samarbete med varandra och nyttjat varandras kunskaper men ändå haft två bilmärken.
Det bästa ur all synpunkt var om Staten hade bevarat både Volvo och Saab Svenskt så att pengarna hamnar inom landet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Koenigsegg har fortfarande inte nog med pengar, end of.

Permalänk
Skrivet av thunderinternet:

Det bästa ur all synpunkt var om Staten hade bevarat både Volvo och Saab Svenskt så att pengarna hamnar inom landet.

Varför ska staten köpa och driva bilföretag?
Varför ska staten med mina pengar köpa och driva ett bilföretag?
Får jag rabatt om man köper en saab då?

Nej, förlustaffärer ska inte staten syssla med, speciellt när det gäller ett företag som inte har gått med vinst på ett bra tag.

EDIT; Showen har helt ok. Att se Jezza och captain slow IRL var häftigt men backstage var lite av en besvikelse, massor med folk (samt att jag hade hoppats att se Jezza och slow lite närmre).
F40n var mums!

Permalänk
Medlem

Clarkson nyss på FB "There's a rumour in internet land that there will be no more Top Gears this year. I'm afraid that apart from an Xmas special, it's true."

Noooo

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk

Tycker det är riktigt synd då det är min favoritserie, men känns samtidigt som att det kanske är rätt läge då de senaste säsongerna har varit påväg neråt lite.

Permalänk
Medlem

Clarksson on twitter
Would love to be back in the Autumn but Sunday nights then will be full of fat people singing.

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk

nog för att BBC tar en del märkliga beslut men att ställ in en säsong Top Gear verkar ju mer än lovligt korkat med tanke på att det är deras största program. Dom brukar låta snooker ta över Top Gears plats på söndagarna när det är sån säsong för sånt

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

MAn kan inte alltid anta att Top Gear ska ha 2 säsonger varje år, det är väldigt mycket

Permalänk

jo men varje säsong är inte mer än 7-8 avsnitt som visserligen är en timme långa.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Ja men det är också BBC aka SVT, dem lever på bidrag. Även om dem säljer Top Gear utomlands som smör i solen men det kostar ändå att producera.