SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Grafikkort för BF3

Hej , skulle ett 6770 1 Gb eller ett 6750 1 Gb funka att spela BF3 i low eller medium i 1920x1080 med intel pentium e5300 dual core 2.6 Ghz ? Skulle processorn klara att driva ett 6770 eller ett 6750 ?

Permalänk
Medlem

Det skulle flaska,men du bör kunna köra i low. På halvbra fps. Rekomenderar istället att du köper en quad processor och väntar med grafikkort.

Permalänk
Medlem

Det lär inte fungera så bra med den cpun, grafikkortet.

köp en i5 2500k och invänta kepler så lär priserna på grafikkort sjunka lite.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Får se med det då jag måste köpa nytt moderkort om jag ska ha typ i5 quad core Då blir det väl nästa lika mycket som om jag köper en ny dator med i5 ?

Permalänk
Medlem

Vad är det som händer när den flaskar?

Permalänk
Skrivet av Dippen98:

Vad är det som händer när den flaskar?

Det som menas med flaskar är att den ena komponenten "stryper" den andra från att prestera fullt ut.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Så om jag t.ex skulle köpa ett 6770 och använda det nu då det är grafikkort jag behöver för BF3. Skulle jag senare kunna byte moderkort,ram minne till ddr3 och processor till quad core ? Eller finns det nåt kort som klarar BF3 som skulle funka bra med min processor?

Permalänk
Medlem

6770 går på medium ca 50fps.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippen98:

Hej , skulle ett 6770 1 Gb eller ett 6750 1 Gb funka att spela BF3 i low eller medium i 1920x1080 med intel pentium e5300 dual core 2.6 Ghz ? Skulle processorn klara att driva ett 6770 eller ett 6750 ?

Spelar ingen roll vilket grafikkort egentligen du har eftersom din processor flaskar dig. Ja hade en pentium E5500 dual core 3,4ghz innan och ja testade med mitt grafikkort gtx 550ti att köra bf3 och ja hade 20-40fps på low ja testade med min kompis grafikkort radeon 6970 och ja hade fortfarande 20-40fps på low. Så det spelar ingen roll du mst ha ny prolle. Ja köpte min nuvarande processor (se sign) för 600kr och moderkort för 500-600kr och ja spelar just nu bf3 på low med 40-80fps och det är för att mitt grafikkort gtx 550ti inte klarar mer.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av Dippen98:

Så om jag t.ex skulle köpa ett 6770 och använda det nu då det är grafikkort jag behöver för BF3. Skulle jag senare kunna byte moderkort,ram minne till ddr3 och processor till quad core ? Eller finns det nåt kort som klarar BF3 som skulle funka bra med min processor?

Ja du skulle kunna använda det grafikkortet med den cpu n så länge som nätagget räcker till. Processorn kommer dock att sänka din fps markant, vet inte ens om den driver bf3 över 30 fps ?? Jag vet iaf att en core 2 duo e 6600 hade väldigt svårt att dra bad company 2 i stock klock (ca 30 fps)

Dessutom flaskar min andra dators q 8200 ett 9600 gt extremt mycket. Om det är okej att jag lånar tråden lite så undrar jag om det är någon som vet om det ska vara så, får ca 20-25 fps med den cpu n. grafikkortet jobbar på ca 30-50% medans processorn jobbar på 90-95 % hela tiden. Det är lite tråkigt, hade tänkt ha den till kompisar men det var bara att vänta med tanke på att samma sak hände i bc2, där jag fick 30-40 fps med cpu flask

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Spelar ingen roll vilket grafikkort egentligen du har eftersom din processor flaskar dig. Ja hade en pentium E5500 dual core 3,4ghz innan och ja testade med mitt grafikkort gtx 550ti att köra bf3 och ja hade 20-40fps på low ja testade med min kompis grafikkort radeon 6970 och ja hade fortfarande 20-40fps på low. Så det spelar ingen roll du mst ha ny prolle. Ja köpte min nuvarande processor (se sign) för 600kr och moderkort för 500-600kr och ja spelar just nu bf3 på low med 40-80fps och det är för att mitt grafikkort gtx 550ti inte klarar mer.

Rätta mig om jag har fel, men var det inte just ditt 550ti som "klarade bf3 på high" för en tid sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Rätta mig om jag har fel, men var det inte just ditt 550ti som "klarade bf3 på high" för en tid sedan?

Jo beror ju på hur man ser på det ja har ungefär som du ser i videorna inte direkt den bästa fpsen på de inställningarna men det beror ju helt klart vad man har för krav. detta va tiden innan ja sänkte gafiken till low o fick uppleva de så kallade "flytet"

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Jo beror ju på hur man ser på det ja har ungefär som du ser i videorna inte direkt den bästa fpsen på de inställningarna men det beror ju helt klart vad man har för krav. detta va tiden innan ja sänkte gafiken till low o fick uppleva de så kallade "flytet"

Välkommen till den dyra, alternativt lite fulare verkligheten då

OnT: TS: Det tråkiga, om du köper ett 6770/6750, är att det är det som kommer flaska om du sedan byter ut moderkort/cpu/minnen.. Du får ett litet lyft nu men sen är du fast igen.

Sen kanske du ska dubbelkolla så det finns kraft till ett nytt kort. Om det är en "märkesdator" är nätaggen oftast rätt klent tilltagna vilket lämnar väldigt lite utrymme för uppgraderingar/klockning. Det är en bister sanning men om ett 6750 innebär en uppgradering, och med tanke på din processor, så är det nog som någon skrev; vettigare att köpa en helt ny. Om du bara byter ut ena halvan så kommer den andra att flaska och vice versa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel5908:

Dessutom flaskar min andra dators q 8200 ett 9600 gt extremt mycket. Om det är okej att jag lånar tråden lite så undrar jag om det är någon som vet om det ska vara så, får ca 20-25 fps med den cpu n. grafikkortet jobbar på ca 30-50% medans processorn jobbar på 90-95 % hela tiden. Det är lite tråkigt, hade tänkt ha den till kompisar men det var bara att vänta med tanke på att samma sak hände i bc2, där jag fick 30-40 fps med cpu flask

Låter konstigt...Är BIOS uppdaterat till en version som ska klara processorn?

Permalänk
Skrivet av dunis90:

Låter konstigt...Är BIOS uppdaterat till en version som ska klara processorn?

Ja då det ska den vara, det är en oem dator från fujitsu, kan det ha något med det att göra ?? Har funderat på om det kan bara på grund av att moderkortet är oem ??

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Medlem

Hejsan Dippen98,

Skrivet av Dippen98:

Som andra säger, du behöver uppgradera CPUn.
Tidigare körde BF3 med en E8500 (vanilla) och ett 6950, då låg jag runt 30-45 fps i multiplayer. Fick ordentliga dippar ibland och gick ner till under 20 fps.
Nu har jag bytt upp mig till en i5 2500K och ligger runt 70 fps.

Tittar du på vad en Core2 Quad kostar att köpa ny, är det mer lönande att köpa nytt MB + CPU + RAM. Det kostar lite mer.

Permalänk
Medlem

Gick från en E6400 till en Q9400, som natt och dag
(samma grafikkort)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av candyraver:

Gick från en E6400 till en Q9400, som natt och dag

Gick från E4500 2.2 till Phenom2 X4@4GHZ. Skillnaden mellan Zimbabwe och Nasa.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen Då vet jag att cpun inte kommer räcka till att driva ett nytt kort i BF3

Permalänk
Medlem

Man vill ju att det ska flyta på bra , annars är det ju ganska tråkigt

Permalänk

Klarar min dator battlefield?

Hej!
Jag har en dator för ca 8 tusen. Skulle vilja uppgradera den så att den kan klara mer krävande spel t.ex. battlefield 3. Nu kan jag spela mw3 med bästa grafiken bra.

Så vad kan jag uppgradera på min dator för att klara mycket krävande spel? (budgeten är absolut max 5 tusen)

har nvidia geforce gtx560 och amd fx-6100 är det värt att byta mot intel core i7 och geforce660 ti ? och kommer det att funka att spela de mest krävande spelen i världen med sån processor och grafikkort?

SNÄLLA KOM MED IDEER BEHÖVER ER HJÄLP

tack i för hand
/robin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobiisha:

Hej!
Jag har en dator för ca 8 tusen. Skulle vilja uppgradera den så att den kan klara mer krävande spel t.ex. battlefield 3. Nu kan jag spela mw3 med bästa grafiken bra.

Så vad kan jag uppgradera på min dator för att klara mycket krävande spel? (budgeten är absolut max 5 tusen)

har nvidia geforce gtx560 och amd fx-6100 är det värt att byta mot intel core i7 och geforce660 ti ? och kommer det att funka att spela de mest krävande spelen i världen med sån processor och grafikkort?

SNÄLLA KOM MED IDEER BEHÖVER ER HJÄLP

tack i för hand
/robin!

Hade varit bättre att starta en ny tråd än att väcka denna..

Beror på dina krav, ska du bara spela så köp en i5:a och ett 670/7970 för tusenlappen du sparar på att inte köpa i7.

(För det mesta över 60fps i 1080p @ ultra med dom delarna.)

Detta är ju för ultra, din nuvarande setup klarar bf3 på medium utan problem skulle jag tro:)

Permalänk

jag visste inte hur man gjorde en ny tråd, men nu vet jag. Tack!