Permalänk

Verkligen tråkigt det som hände den andra riggen :/

Ska bygga ihop en egen folding rigg sen när jag väl har flyttat hemifrån (känns inte så snällt att ha en rigg som foldar hemma hos föräldrarna, som står för elräkningen )
Men foldar lite då och då med min main rigg

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle uppdatera er med lite nyheter

Vi hade igår styrelsemöta i intresseföreningen i byn (Vallåkra) och jag tänkte att jag ska gå med och få fart på folding i byn.
Sagt och gjort, blev invald som styrelseledamot och kommer nu driva på utav bara fan att byn ska börja folda samt att jag nog kommer få spons för lokal och ström via intresseföreningen till min rig.

kommer på sikt att bygga en till foldare med 4st GTX560 som också kommer gå dygnet runt, hur detta finansieras är ej klart men jag jobbar på de

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Vi hade igår styrelsemöta i intresseföreningen i byn (Vallåkra) och jag tänkte att jag ska gå med och få fart på folding i byn.
Sagt och gjort, blev invald som styrelseledamot och kommer nu driva på utav bara fan att byn ska börja folda samt att jag nog kommer få spons för lokal och ström via intresseföreningen till min rig.

kommer på sikt att bygga en till foldare med 4st GTX560 som också kommer gå dygnet runt, hur detta finansieras är ej klart men jag jobbar på de

Roligt att det går framåt igen. Skulle vara häftigt att sätta Vallåkra på foldningkartan.

Permalänk

Haha. Tummen upp!!!1

Permalänk

Märks att det har blivit soligt o varmt ute då det nästan är öde i folding forumet

Men hur gåre för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Några framsteg? Såg att du körde lite den 17 maj. Och satsa på en maraton-löpare till maskin snarare än en spurtare - vilket jag tror en 4x560Ti maskin skulle bli, ett kort men intensivt och mycket varmt liv, gissar jag på väntar en sådan dator.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

Några framsteg? Såg att du körde lite den 17 maj. Och satsa på en maraton-löpare till maskin snarare än en spurtare - vilket jag tror en 4x560Ti maskin skulle bli, ett kort men intensivt och mycket varmt liv, gissar jag på väntar en sådan dator.

Jodå, de tar sig
Gjorde en prov fold den 17e maj och kom upp i 112 000 PPD, blev dock bara 2 timmar fold men de ska snart rulla igång.
De kommer inte bli så värst varmt då jag har Scythe ultra kaze 3000 fläktar i chassit och dom klarar sommarvärmen utan problem.

Men som sagt, snart så kommer de igång.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Jodå, de tar sig
Gjorde en prov fold den 17e maj och kom upp i 112 000 PPD, blev dock bara 2 timmar fold men de ska snart rulla igång.
De kommer inte bli så värst varmt då jag har Scythe ultra kaze 3000 fläktar i chassit och dom klarar sommarvärmen utan problem.

Men som sagt, snart så kommer de igång.

Spännande. Du har inte funderat på typ att klienten twittrar sin ppd vid varje avklarat jobb eller något. Så det går att följa? Har varit på dig innan om andra system men twitter är nog enklast för alla parter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Här står hon nu och foldar libet ut
http://img820.imageshack.us/img820/3010/wp000231w.jpg

Ursäkta bildkvaliten, taget med HTC 7 Trophy.

Spec

abit AN52
AMD Athlon X2 6000+ @ stock
XFX 9800GT (kommer ej ihåg klock,, återkommer)
2GB Kingston 6400
NorthQ 400W
Cooler Master CM 690 Nvidia

Vad får/fick du för ppd på den processorn?:-)

Hur går det för dig? Fått ordning på strömsponsor? Har ett 600 eller om det är 650w nätagg om det är intressant, låter dock som ett jetplan...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har du lagt foldingen på hyllan eller väntar till kallare väder? eller är det något annat som bekymrar?
Jag hungrar efter en update