Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Väldigt generöst av dig! Men jag kan tyvärr inte trycka in fler datorer i rummet då de är för varmt.
Men du ska ha stort tack!

Så lite så, skulle saker och ting ändra på sig så hojta bara till. Grejjerna (om de nu är något att ha) kommer säkert ligga kvar här hemma och skräpa ett tag till

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Medlem

Liten update!

Eris riggen gick hädan nu kl 21.
Nätagget tyckte att de hade gjort tillräckligt och bestämde sig för att gå i graven.
Riggen var uppe i lite mer än en månad och folade dygnet runt,, nu är de dags att leta nytt agg då.

Frågan är nu, ska man ge Ace en chans och köpa deras nya FSP agg på 460w? hade ju passat fint.
http://www.inet.se/produkt/6909642/natagg-ace-fsp-460w

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Liten update!

Frågan är nu, ska man ge Ace en chans och köpa deras nya FSP agg på 460w? hade ju passat fint.

Det är nog inget fel på kvaliteten den här gången, men det verkar påpekas flera gånger att den har korta kablar.
Kan inte se några uppgifter på kabellängden på deras hemsida heller. :/
Kanske inget bra val om du har ett miditower och ett normal stort ATX-kort.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Lite surt att agget lade av, men det agget du länkat till skulle sitta bättre i den andra riggen.
Ace of Sweclockers...

Hur blev det med baket förresten?

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av cat_fish_1:

Liten update!

Nätagget tyckte att de hade gjort tillräckligt och bestämde sig för att gå i graven.
Riggen var uppe i lite mer än en månad och folade dygnet runt,, nu är de dags att leta nytt agg då.

De är inget fel på det agget alls, har ett i en server rigg här hemma. Men som sagt, kan vara lite korta kablar men borde ju inte vara något problem. Förövrigt så måste jag berömma dig för detta initiativ, även alla som stått för delar. Blivit peppad själv att folda nu. Traderashoppar ihop en rigg till att börja med.

/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Tycker detta är väldigt intressant. Du jobbar på bra, cat_fish! Får mig att tänka på att jag har ju faktiskt gratis el i min lägenhet och fryser emellanåt. Kanske borde försöka hitta någon som vill donera delar till ett "folding-element"? Haha

Btw, hur mkt bandbredd utnyttjar det?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Tycker detta är väldigt intressant. Du jobbar på bra, cat_fish! Får mig att tänka på att jag har ju faktiskt gratis el i min lägenhet och fryser emellanåt. Kanske borde försöka hitta någon som vill donera delar till ett "folding-element"? Haha

Har också anmält mig frivillig till dator host det kräver hela din bandbredd varje gång du ska ladda upp eller ner ett nytt arbete. arbeten som brukar ligga <10MB har jag för mig

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Har också anmält mig frivillig till dator host det kräver hela din bandbredd varje gång du ska ladda upp eller ner ett nytt arbete. arbeten som brukar ligga <10MB har jag för mig

/S

Inte så mkt med andra ord? Kanske vore något.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Inte så mkt med andra ord? Kanske vore något.

Har snittat på 13wu/dag de senaste 12 dagarna så det är ju inga större datamängder
tycker det absolut är något att satsa på. har en garderob på 2m^2 som jag kan ställa en dator i så då väsnas den inte så farligt heller

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Har snittat på 13wu/dag de senaste 12 dagarna så det är ju inga större datamängder
tycker det absolut är något att satsa på. har en garderob på 2m^2 som jag kan ställa en dator i så då väsnas den inte så farligt heller

/S

Just ljudet är väl värsta problemet. Är inte allt för nöjd ens med min vanliga dator idag (ändå tystare än mitt ps3). Men det kanske går att lösa på något sätt.

Jag kanske prövar ändå! Får slänga ut nån annons här, på blocket och sätta upp en lapp i de lokala mat-affärerna om att jag önskar delar till ett projekt. Får man tillräckligt många svar så kan man ju faktiskt kanske göra något av det.

Men nu är det bra med det, mer updates åt folket!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Duger radeon 4770 till sånthär isåfall kan du la ta mitt?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Liten update!

Det är ju ovanligt varmt i rummet, samtidigt som riggen kommer rulla länge och 24/7 på hög belastning. Är det inte värt lite mer att få bättre grejor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

Det är nog inget fel på kvaliteten den här gången, men det verkar påpekas flera gånger att den har korta kablar.
Kan inte se några uppgifter på kabellängden på deras hemsida heller. :/
Kanske inget bra val om du har ett miditower och ett normal stort ATX-kort.

Korta kablar gör inte så mycket då de inte är något skönhets bygge, och luftflödet kommer påverkas minimalt då jag använder Scythe Ultra kaze 3000 fläktar på full kraft.

Skrivet av Rba:

Lite surt att agget lade av, men det agget du länkat till skulle sitta bättre i den andra riggen.
Ace of Sweclockers...

Hur blev det med baket förresten?

Har inte haft tid att baka kortet än,, ska pilla en del med den stora maskinen nu snart då jag fått mina 8GB minne och snart ytterligare ett GTX 260. Så då blir de nog baka kort också

Skrivet av C4B12:

De är inget fel på det agget alls, har ett i en server rigg här hemma. Men som sagt, kan vara lite korta kablar men borde ju inte vara något problem. Förövrigt så måste jag berömma dig för detta initiativ, även alla som stått för delar. Blivit peppad själv att folda nu. Traderashoppar ihop en rigg till att börja med.

/Johan Nyman

Låter fint.
De som ska ha störst beröm är de som skänker delar till detta projekt! jag bara sätter ihop och starta

Skrivet av scienta:

Gratis el? var fan bor ni igentligen xD låter ju helt underbart! bara fold på!!
Ang. bandbredd, de märks inte när dom laddar ner eller skickar sina arbeten på den 8Mb lina där dom står och jobbar.

Skrivet av scienta:

Just ljudet är väl värsta problemet. Är inte allt för nöjd ens med min vanliga dator idag (ändå tystare än mitt ps3). Men det kanske går att lösa på något sätt.

Jag kanske prövar ändå! Får slänga ut nån annons här, på blocket och sätta upp en lapp i de lokala mat-affärerna om att jag önskar delar till ett projekt. Får man tillräckligt många svar så kan man ju faktiskt kanske göra något av det.

Men nu är det bra med det, mer updates åt folket!

Ljudet spelar ingen roll i detta fallet då dom står för sig själv, och tilsammans med flera stycken Scythe Ultra kaze 3000 i varje chassi

Låter som en bra ide att själv göra ett liknande projekt!

Skrivet av jocke92:

Det är ju ovanligt varmt i rummet, samtidigt som riggen kommer rulla länge och 24/7 på hög belastning. Är det inte värt lite mer att få bättre grejor?

Är ganska varmt i rummet,, har dock fått ner de till kanske 25° nu, men bättre grejor tror jag inte jag behöver satsa på då de är 2års garanti på de nya Ace aggen, samt att riggen de ska dra bara är en Athlon x2 6000+ och ett 9800GT

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Update!!

ÄNTLIGEN!!!!!! funkar den som den ska.
Ett GTX 260 Ville inte mer (så klart de som var så snyggt med backplate och allt...) och har nu blivit utbytt mot de nya GTX 260 jag fick av asphyxie. Har även tagit ut 9800GT från "Eris" och satt in i den sista PCI-e platsen.

Andra problem har varit att CPU klocken på den nya riggen inte höll, den vill inte på något vis i hela världen gå i 3,7GHz igen så den får nöja sig med 3,3GHz.

9800GT kommer bytas ut mot ett friskt GTX 260 inom kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Update!!

ÄNTLIGEN!!!!!! funkar den som den ska.
Ett GTX 260 Ville inte mer (så klart de som var så snyggt med backplate och allt...) och har nu blivit utbytt mot de nya GTX 260 jag fick av asphyxie. Har även tagit ut 9800GT från "Eris" och satt in i den sista PCI-e platsen.

Andra problem har varit att CPU klocken på den nya riggen inte höll, den vill inte på något vis i hela världen gå i 3,7GHz igen så den får nöja sig med 3,3GHz.

9800GT kommer bytas ut mot ett friskt GTX 260 inom kort.
http://img853.imageshack.us/img853/6175/img4216r.jpg

Är det Fractal Design Define XL chassi så borde du vända på nätagget.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Är det Fractal Design Define XL chassi så borde du vända på nätagget.

Jo de är de, gick bara att installera agget på de hållet när jag skulle bygga datorn, men såg nu när du skrev att man får vända hela plattan man skruvar in agget i.
Tur du sa de så jag såg det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min fråga försvan nog men är ett Radeon 4770 värt att använda till folding? kan man blanda det och ex ett 8800gt och folda i samma dator?'

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Min fråga försvan nog men är ett Radeon 4770 värt att använda till folding? kan man blanda det och ex ett 8800gt och folda i samma dator?'

Radeon kort ger ganska dåliga poäng, en 5670 ger ca 1500 poäng per dag. Jag skulle tro att du t.o.m. går back om du foldar med hyfsat kraftfull CPU samtidigt, GPU-folding tar cpu-kraft, finns vissa beta-WU som tar ytterst lite cpu-kraft men de är till Nvidia-kort så vitt jag vet.

Det är möjligt att folda med både radeon och Nvidia kort, men det kan bli drivrutin-krockar så jag kan inte svära på att det blir stabilt.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

Radeon kort ger ganska dåliga poäng, en 5670 ger ca 1500 poäng per dag. Jag skulle tro att du t.o.m. går back om du foldar med hyfsat kraftfull CPU samtidigt, GPU-folding tar cpu-kraft, finns vissa beta-WU som tar ytterst lite cpu-kraft men de är till Nvidia-kort så vitt jag vet.

Det är möjligt att folda med både radeon och Nvidia kort, men det kan bli drivrutin-krockar så jag kan inte svära på att det blir stabilt.

Okej men det är la bara o testa går man back får jag la skänka bort det

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk

Hur går det med projektet ?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Hur går det med projektet ?

Jo då, de går fint, Den första maskinen är fortfarande nere pga nätaggs ras, men maskin nummer 2 har foldat på fint i snart 2 månader med ett snitt på 29 972 PPD vilket la mig på 14 plats i "Top producers" listan för Folding@Sweclockers.com

http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stort tack till alla som hjälpt mig med detta projektet!

Visa signatur

Permalänk

Trodde det skulle komma ett galleri på maskin nr 2

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Finns det någon som har kvar grejjer som de vill skänka till projektet? jag kan tänka mig att ha en rigg hos mig. Jag har nätagg på 650W och jag har DDR3 minnen. Chassi ska inte vara några problem att fixa.

Grymt najs att du rott hela projektet i hamn! Hur går det med rig 1? fixat ett nätagg än?

/S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur har det gått med de två maskinerna? Har det varit något problem den senaste veckan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

Hur har det gått med de två maskinerna? Har det varit något problem den senaste veckan?

Jadu, var ska man börja.

Den första maskien brände nätagget så jag plockade ut grafikkortet ur den och satte in de i den nya riggen tilsammans med 2st GTX 260 och en 1055T.
Den foldade på som en dröm sen ett tag, sedan hittade vaktmästaren foldaren i skrubben som den stog i och han tyckte att de var väldigt underhållande att stänga av den.

After att ha kommit på fanskapet på bargärning efter att han stängt av den ca 10ggr så förklarade jag att han skulle ge fan i den om livet var honom kärt, tydligen var de inte de för han stängde av den ytterliggare en gång med motivationen "sånt trams att ha datorn här för att kunna spela".
Efter att ha förklarat vad folding @ home är för något så står han likt ett trasigt trafikljus och blinkar frågetecken.

Ialla fall så tyckte han att de var totalt onödigt då de inte är "på riktigt" utan ett rent tramseri. han har styrelsen på sin sida för lokalen där jag foldade och de beslutades att detta inte var något dom hade intresse för över huvudtaget.

Så just nu har den stora riggen fått sig en rejäl service, blivit klockad och ompysslad, ska se om jag kan på något vis få upp den att folda igen snarast med ny sponsor.

Stör mig så in i helvete när en av samhällets seniorer står och predikar vilket "trams" detta är och att de inte finns någon mening, här dedikerar vi fina maskiner för att hjälpa andra och får skit tillbaka.

Men som sagt, den SKA igång ingen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Vad tråkigt att de inte vill ställa upp på ett bidrag till cancerforskningen. Du får inte glömma att hålla oss uppdaterade på vad som händer med projektet. Plocka även bort sponsorn från första inlägget. Vet inte om det skulle vara aktuellt med en dedikerad hemsida för projektet där man kan följa statistik på maskinen och se vilka som sponsrar. Om sedan fler hänger på så växer ju sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Vad tråkigt att de inte vill ställa upp på ett bidrag till cancerforskningen. Du får inte glömma att hålla oss uppdaterade på vad som händer med projektet. Plocka även bort sponsorn från första inlägget. Vet inte om det skulle vara aktuellt med en dedikerad hemsida för projektet där man kan följa statistik på maskinen och se vilka som sponsrar. Om sedan fler hänger på så växer ju sidan.

Jo mycket tråkigt då de inte var några problem när jag började.
Den är borttagen nu, ska bli bättre på att uppdatera er
tänkte jag skulle fixa en sådan sida som Rba använder : http://www.rearengine.com/folding/summary.html

Visa signatur

Permalänk
Discokungen
Skrivet av cat_fish_1:

Jo mycket tråkigt då de inte var några problem när jag började.
Den är borttagen nu, ska bli bättre på att uppdatera er
tänkte jag skulle fixa en sådan sida som Rba använder : http://www.rearengine.com/folding/summary.html

Men ja jävlar. Hopplösa människor, blir ju arg. Förstår de inte varför det är positivt? Om de inte gör det så är det ju bara att leta ny sponsor liksom, förstår dock inte hur de gått med på det om de inte förstått att det är bra. x)

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra att det gick såhär.

Men hoppas du får igång allt igen.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10