Permalänk
Avstängd

Internet stört segt

Ja som titeln lyder är mitt internet skit segt. Frågade en polare och han sa samma sak även fast han har com-hem och jag telia. Undrar om det är andra som har detta problem också?

Permalänk
Medlem

har haft problem med väldigt mycket packet loss de senaste 2-3 dagarna, har telia själv
och några polare här runt där jag bor har haft problem med att youtube slutar streama och spel disconnectar (de flesta av dem kör telia också)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Är väl anonymous som börjat pilla skämt å sido....starta om internet om ni inte redan gjort det.

Permalänk

Jag tror inte att TS och hans polare som har en annan ISP har samma problem, men symptomet är samma.

Vad abonnerar du på för hastighet och vad får du om du mäter hastigheten på www.bredbandskollen.se ? Om hastigheten är OK enligt bredbandskollen så är det troligen din webbläsare som inte gör jobbet, testa isåfall med en annan. Testa också att pinga sunet via Kommandotolken för att se om det är väldigt hög ping.

Permalänk
Medlem

Jag har tyckt det i veckor, inte alls som det var förut, jag använder BB

Permalänk
Medlem

Youtube har varit extremt segt för mig 2 dagar, telia 100/100 Mbit

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk

Det måste vara något fel med Telia då jag har Bahnhof och har exakt samma hastighet om inte lite bättre än vanligt nu 10/10!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk

Youtube på 720p/1080p är sjukt segt för mig. Får ut 22-24 mbit på bredbandskollen. Varit såhär 2-3 dagar nu

Telia ADSL

Permalänk

Kör själv med telia 10/10 och ligger runt 12-13/10 (bit) normalt men när jag ladda ner nya bf3 patchen låg jag på runt 1,8 (byte) ner nästan hela tiden

Edit: enligt youtube ligger jag på 11,14 just nu.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av add9400:

Är väl anonymous som börjat pilla skämt å sido....starta om internet om ni inte redan gjort det.

Starta om hela internet? w00t

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Man brukar säga starta om internet när man startar om routern, på sätt och vis startar man om internet också.. ska du komma me "lustigkurre" kommentarer kan du dra.

Permalänk

"Unlpug this bastard!!"

Har nu bara 60mbit/s ner på en 100/100 fiberlina i en telia lägenhet. Också i villan där jag har 6-8/1 adsl från telia så har det varit segt till och från. speciellt på kvällarna runt 23:00 då blir det riktigt illa. Någon som tror att nätet i sverige är påverkat globalt, på något sätt?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av add9400:

Man brukar säga starta om internet när man startar om routern, på sätt och vis startar man om internet också.. ska du komma me "lustigkurre" kommentarer kan du dra.

Haha okej här får man inte skämta!

Man ska vara seriös! Det är bra

Itchy Trojan: <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Itchy Trojan:

"Unlpug this bastard!!"

Har nu bara 60mbit/s ner på en 100/100 fiberlina i en telia lägenhet. Också i villan där jag har 6-8/1 adsl från telia så har det varit segt till och från. speciellt på kvällarna runt 23:00 då blir det riktigt illa. Någon som tror att nätet i sverige är påverkat globalt, på något sätt?

Jag dela med mig av min syn på telia: Det är som att köra på fälgarna med en bil, visst, det rullar men det går varken bra eller fort

Har också telia och det märks markant när folk börjar komma hem från jobbet, söndagkvällar är värst av alla. Jag tror deras bredband är seriekopplat

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Jag dela med mig av min syn på telia: Det är som att köra på fälgarna med en bil, visst, det rullar men det går varken bra eller fort

Har också telia och det märks markant när folk börjar komma hem från jobbet, söndagkvällar är värst av alla. Jag tror deras bredband är seriekopplat

Givetvis suger Felia megatestiklar, vi alla vet det, det jag ville påpeka var att det är segare än vanligt, har då suttit på dessa två nät i ca 2år

Flashen:<3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Haha okej här får man inte skämta!

Man ska vara seriös! Det är bra

Itchy Trojan: <3

<3