HTC One X svår att starta

Permalänk
Medlem

HTC One X svår att starta

Hej.
Fick precis hem min HTC One X och tycker den är fruktansvärt svår att starta efter det att jag valt att stänga av telefonen.
Själva knappen i sig fungerar bra, lätt att testa när telefonen är igång, men när jag haft den avstängd så får jag knappt igång telefonen.
Ibland blir jag till och med tvungen att koppla in laddkabeln för att få igång telefonen.

Är det någon mer som har liknande problem, eller finns det något knep för att få telefonen att starta?

Mvh
milkacid

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av milkacid:

Hej.
Fick precis hem min HTC One X och tycker den är fruktansvärt svår att starta efter det att jag valt att stänga av telefonen.
Själva knappen i sig fungerar bra, lätt att testa när telefonen är igång, men när jag haft den avstängd så får jag knappt igång telefonen.
Ibland blir jag till och med tvungen att koppla in laddkabeln för att få igång telefonen.

Är det någon mer som har liknande problem, eller finns det något knep för att få telefonen att starta?

Mvh
milkacid

Varför stänger du av telefonen? Jag startar nästan aldrig om min telefon. Har haft både iPhone och Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Varför stänger du av telefonen? Jag startar nästan aldrig om min telefon. Har haft både iPhone och Android.

Spelar väl ingen roll? Trycker man in power ska väl apparaten hoppa igång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkacid:

Hej.

Mvh
milkacid

Lämna tillbaka eller byt. Själv tror jag att den är mjukvaran så HTC kanske fixar de snart

Permalänk
Medlem

Pratar du om långa tider för uppstart eller det går inte att starta telefonen alls. One X har (om jag minns rätt) den längsta tiden för omstarten av alla smartphones. JAg tror att den ligger runt 58 sekunder från man trycker på knappen tills den kommer till startskärmen.