Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Har inte modemet framför mig nu men det finns väl en reset knapp ska jag pröva o trycka på den bara?
Och vart gör jag det där på comhems sida?

Börja med att ringa comhems tekniska support och be dem logga ut/in ditt modem. Har modemet fastnat i någon uppgradering brukar hastigheten ligga närmare 8/1 än 10/1. Finns i princip bara dessa 2 alternativ som kan vara fel när både uploaden och downloaden ligger så nära en annan hastighet comhem säljer.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jag startade om modemet och det verkar ha fixat sig nu 113 ner 11 upp 9ms.

Men tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Vissa kvällar får jag ut 10/1 - 10/3 och det hjälper inte att starta om modemet och jag har felanmält detta också utan att de hittar anledning.

Skrivet av Phunky:

Om du får nästan exakt 10/1 istället för 100/10 så är ditt modem inloggat på fel tjänst. Ett helt individuellt fel som man löser från kundtjänst sida genom att comhem loggar ut/in ditt modem i sitt system och sedan behöver du starta om det. Alt så har modemet fastnat i upgradeloopen till ny mjukvara och behöver en factoryresett eller byte.

spuzz: Han har inte samma fel som dig. Han får konstant 10/1 dvs något som är individuella fel mellan han och comhem's system.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D 4,2GHz | Moderkort: ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI | Ram: 2x16 GB DDR5 Corsair 6000MHz | GPU: GIGABYTE GeForce RTX 4070 SUPER EAGLE OC | Chassi: NZXT H5 Flow | PSU: Corsair RM750e | CPU Kylning: NZXT Kraken X63

Permalänk
Medlem
Skrivet av spuzz:

Vissa kvällar får jag ut 10/1 - 10/3 och det hjälper inte att starta om modemet och jag har felanmält detta också utan att de hittar anledning.

Nå men vissa kvällar är inte samma fel som konstant vilket jsf verkar ha haft. Om du får 10/1-3mbit ibland kvällstid har det väl med kapaciteten att göra. I alla fall låter det som detta om det fungerar dagtid. Stockholm är trots sin storlek inte den ort man reagerar på då man spånar detta forum.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Mitt Bredband 200 i Traneberg, Bromma-Stockholm, fd UPC-hus, loggar under dagtid 135-145 Mbit/s nedströms. Kan alltså inte klaga hos ComHem eftersom det är klart över minimum 100 Mbit/s.
Bredbandskollen (5 trådar mot mätserver Stockholm) anger alltså Godkänt/Bra som hastighet. Hade dock 180-200 Mbit/s i början av 2011 när Bredband 200 precis lanserades.
I den takt som nya kunder har kommit till har alltså bästa maxhastigheten sjunkit med ca 30%.
Under högtrafik på kvällarna går hastigheten ned mot 100 Mbit/s. Upprepade mätningar visar att det pendlar inom 110-120 Mbit/s. Fortfarande alltså godkänt utifrån vad ComHem lovar.
Ingen tillfällighet naturligtvis att hastigheten inte går ned under 100 Mbit/s. Undrar dock varför det kallas Bredband 200? För 499 kr/mån vill man nog ha en hastighet som åtminstone ligger närmare max än min...
Uppströms ligger hastigheten spikad på 11 Mbit/s. Den hastigheten är densamma dag som natt, helg som vardag.

Permalänk
Skrivet av Andylindy:

Jag brukar kolla det som rör ComHem på Minhembio.com. Tyvärr verkar det inte finnas något specifikt där om Motorola On demand-box och trådlöst nät. Däremot mycket negativt om både On demand-boxen och On demand-tjänsten som gör mig fundersam.
Såg dock att det inte är något krav att man ska ha bredband från ComHem när man har On demand-box. Enda kravet är att man använder ComHems bredbandsmodem i kombination med Motorola-boxen. Den som inte har bredband från ComHem får alltså detta modem tillsammans med On demand-boxen när de beställer och den som har bredbandsmodem redan ska alltså använda detta.
Så egentligen vore det enklare att ha ett annat bredband än ComHems. Ska kolla upp om man kan använda ett ytterligare ComHem-modem enbart för Motorola-boxen. Om det inte är något krav att man ska ha bredband från ComHem för On demand-tjänsten borde man åtminstone inte komma i sämre läge bara för att man är triple play-kund.
Annars tror jag nog att en HD PVR med WiFi och On demand är det som fattas. Och gärna med en stor hdd från början så man slipper uppgradera. Jag har fått sätta in en 2TB hdd i min Humax HDPVR-1000C för att ha någon glädje av den men det är en annan historia.

Jag vill bara avrapportera vad jag fått fram angående detta om någon annan undrar ang On demand hos ComHem mht bredband/trådlöst.
Som jag misstänkte supportar ComHem ingen lösning med WiFi och WPS mellan Motorola-boxen och Netgear CG3100 modem/router för den som redan har bredband från ComHem. Då förväntas man ha befintligt bredbandsmodem i anslutning till Motorola-boxen, dra nätverkskabel mellan de två oberoende av avstånd alternativt använda WiFi för samtliga datorer, skrivare, mediespelare osv som behöver internetanslutning och inte kan anslutas med kabel till routern.
Den som vill testa trådlös brygga/accesspunkt får laborera på egen hand och risk. Jag har ingen On demand-box så jag kan inte testa. Dessutom är jag tveksam till Motorola-boxen och On demand-tjänsten. Hoppas på en HDPVR med On demand/WiFi inom närmaste året/åren!
Om man vill ha ett separat bredbandsmodem till Motorola-boxen och redan har ComHems bredband så måste man teckna ytterligare ett bredbandsabonnemang från ComHem fick jag som svar. Man skickar inga "extra" modem till den som beställer On demand-box och redan har ComHems Netgear bredbandsmodem. Och inte går detta modem heller att köpa på öppna marknaden vilket vore den enkla lösningen. Suck.
Alltså en kostnad på (minst) 249 kr/mån för ett modem som annars skickas gratis till kunder som skaffar On demand men inte har ComHems bredband. Vilken logik!
Det verkar som man får hitta på ett nytt ord "Comhem-logik" som hör till samma kafkalika kategori som "SL-minut"...
(Ursäkta att jag hänvisar till ett Stockholmsspecifikt uttryck som "SL-minut" men det går att googla för den som inte vet vad det är).

Permalänk
Medlem

Flyttat till korrekt tråd

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazzo:

Försökt läsa igenom tråden, men inte hittat vad jag letat efter eller missat det.

Har haft comhem 24/1mbit förut via kabelnätet, fick bra hastighet hela tiden.
Bytte för 2veckor sedan om ens det till comhem 100/100mbit i itux, framtidensbredband.se men det har vart ett skämt när jag testat hastigheten ända sedan dess.

via itux mättjänst ligger det riktigt i hastighet ~94-98 båda riktningarna, men bredbandskollen visar bara 2-10/82-94Mbit (alltså helt ok upp men fruktansvärt dåligt ner)
Vilket också märks med att ladda youtube klipp, mycket slöare än mitt gamla 24/1

Testat med två datorer och båda levererar liknande resultat, kör med kabel direkt från "mediaboxen" vid dörren till datorn ingenting i vägen, och också vart problem med irriterande stopp nattetid då man tvingas starta om "media boxen" men stoppen kanske de har fixat(väntar minst 2 veckor till innan jag tror på det)

Kvällens test med bredbanskollen.se = 6,19/86,15 (5 trådars mätning till Göteborg, bor ute på hisingen om det hjälper då jag sett lite om det tidigare i tråden)

några tips?

Ps. bara bredband via "mediaboxen" ingen telefon eller tv

Tror du ska använda dig av http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-... istället. Vad jag vet är itux och comhem's nät helt sepparerade. Är det ens comhem du har som leverantör?

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Tror du ska använda dig av http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-... istället. Vad jag vet är itux och comhem's nät helt sepparerade. Är det ens comhem du har som leverantör?

Tackar kopierar över posten dit då, och ja comhem är leverantör men fibern är ju inte i deras egna nät

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har bara en snabb fråga. Jag har en Cisco router från Comhem och jag har glömt bort lösenordet. Om jag resettar routern, kommer jag kunna logga in med CM MAC- eller MTA MACnumret som står under routern eller hur kommer jag kunna logga in och ändra inställningarna annars?

Permalänk
Skrivet av azizen:

Har bara en snabb fråga. Jag har en Cisco router från Comhem och jag har glömt bort lösenordet. Om jag resettar routern, kommer jag kunna logga in med CM MAC- eller MTA MACnumret som står under routern eller hur kommer jag kunna logga in och ändra inställningarna annars?

Har du glömt lösenordet till Ciscorouterns trådlösa nätverk eller har du glömt lösenordet till Ciscorouterns administrationsgränssnitt som du når via http://192.168.0.1 ?

Om du har glömt lösenordet till det trådlösa nätverket så står standardlösenordet under modemet. Det är nio siffror. Har du däremot ändrat lösenordet och inte kommer ihåg det så får du reseta modemet och sedan återaktivera det trådlösa genom att koppla en nätverkskabel mellan modemet och datorn och surfa in på 192.168.0.1

Logga in med blankt lösenord och aktivera sedan det trådlösa med valfritt namn och lösenord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinurligFilur:

Har du glömt lösenordet till Ciscorouterns trådlösa nätverk eller har du glömt lösenordet till Ciscorouterns administrationsgränssnitt som du når via http://192.168.0.1 ?

Om du har glömt lösenordet till det trådlösa nätverket så står standardlösenordet under modemet. Det är nio siffror. Har du däremot ändrat lösenordet och inte kommer ihåg det så får du reseta modemet och sedan återaktivera det trådlösa genom att koppla en nätverkskabel mellan modemet och datorn och surfa in på 192.168.0.1

Logga in med blankt lösenord och aktivera sedan det trådlösa med valfritt namn och lösenord.

Nej det var lösenordet till routern, inte det trådlösa.

Tack, det funkade med blankt lösenord efter att man nollställt routern.!

Permalänk

Internet går ner ofta!

Jag har 25/10 linan och mitt internet har gått ner flera gånger varje vecka dom senaste månaderna. Det börjar bli så jävligt irriterande, är det bara jag som har detta problemet eller?

Håller ni på och byter servrar eller vad är det som försigår? Provat allt från att starta om routern, prova med olika enheter, direktkoppla men inget funkar. Det brukar fixa sig efter 2 timmar men det är fortfarande grymt irriterande.

Kan det vara modemet som är konstigt? Eller är det ni som snubblar över sladdar med en kopp kaffe i handen vid servrarna?

Permalänk
Medlem

Hej, jag flyttade nyligen in en lägenhet som levererar ComHem fiberlan(Falun kopparstaden). Fick då TV bredband(100/10) och telefoni. Första dagarna fick jag ut ca 97mb/s ner och 9,77 upp, samt TVn/Kanalerna funkade riktigt bra, bra bild/ljud.

Men bara efter någon vecka började Internet krångla, fick ut mellan 50-77mb/s ner och 9,77upp, samt att kanalerna började hacka, samt ljudet blev lägre, detta hände under kvällskvisten. Ringde eran support, och dem la in en anmälan om detta. Nu dem senaste dagarna från 19April till idag 22 april så har jag knappt inte kunnat titta på TV, för kanalerna hackar konstant, samt att de är mycket störningar i ljudet. Mitt Internet är fruktansvärt segt ibland, Jag får ut ca 33mb/s från bredbandskollen, kollade även med speedtest.net fick då ut 41mb/s..

Vet ni om kopparstaden i Falun har problem, eller ligger felet hos ComHem?

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk

Dålig hastighet wifi Streaming

Hej,

Jag sitter med en Netgear cg3100, synology 212j och en apple tv 2. När jag streamar från min nas så buffrar den väldigt mycket och då och då säger atvn ifrån (nått i stil med "your network performance is to slow").

Senast så hade jag tänkt njuta av lite UFC en H264 fil.. blev ingen njutning tyvärr.. buffer buffer buffer blandat med lagg.. vad sjutton ska jag göra åt det här?

Visa signatur

- eller jag vet inte

Permalänk
Skrivet av Mackelito:

Jag sitter med en Netgear cg3100, synology 212j och en apple tv 2. När jag streamar från min nas så buffrar den väldigt mycket och då och då säger atvn ifrån (nått i stil med "your network performance is to slow").

Senast så hade jag tänkt njuta av lite UFC en H264 fil.. blev ingen njutning tyvärr.. buffer buffer buffer blandat med lagg.. vad sjutton ska jag göra åt det här?

Stabilitet och hastighet i den trådlösa delen av Netgear cg3100 är tyvärr ingen höjdare. Tipset är att köpa en extern, ordentlig trådlös router/accesspunkt och koppla till Netgearen. Du kommer att bli mycket lyckligare då

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk

Hmm.. gissar att combort inte gör nått åt saken.. har iof tänkt byta inom kort

Jag testade nu att slänga på en sladd nu när jag skulle tanka hem lite UFC matcher... men det blev ju inte mycket bättre... kommer inte över 1.3MB/s.. några tips?
(Jag laddar ner via min Synology NAS)

Visa signatur

- eller jag vet inte

Permalänk

Sitter här och mår redan dåligt (av att veta att man behöver kontakta Sveriges förmodligen sämta kundservice). Mitt Netgear CG3100 har plötsligt bestämt sig för att kapa alla WiFi-funktioner. Ingen åtkomst via WLAN är möjlig. Någon annan med detta problem?

Min bärbara dator finner nätverket via WLAN men anslutningen misslyckas.

Har någon annan uppmärksammat detta problem?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av turbo4ever:

Sitter här och mår redan dåligt (av att veta att man behöver kontakta Sveriges förmodligen sämta kundservice). Mitt Netgear CG3100 har plötsligt bestämt sig för att kapa alla WiFi-funktioner. Ingen åtkomst via WLAN är möjlig. Någon annan med detta problem?

Det finns väl omkring 1000 inlägg här i tråden där man säger att man inte skall använda CG3100 som router utan ha en annan router istället. Även representanter från Comhem skriver detta ggr flera. Hur svårt kan det vara att förstå? Väljer du ändå att använda routerfunktionen så får du ju skylla dig själv, det är ju du som gjort ett felaktigt val.

Permalänk

ubbe1, det var en mindre begåvad formulering på ett svar.

Eftersom ComHem ej officiellt meddelat detta (förutom möjligvis i denna tråd) och att routern tidigare fungerat finns ingen anledning att tro att så inte skall ske i framtiden.

Permalänk
Avstängd

Är det fortfarande problem på Hisingen/Göteborg ? Låter helt otroligt att dem inte lyckats fixa det än, det är isånna fall 7 månader med problem. Över ett halvår har folk betalat fullt pris för att få ~10-20mbit av 100/200mbit. Skall Comhem verkligen syssla med internet, kanske är lika bra att dumpa det och bara leverera digital tv istället.

Underbart att ha Bahnhof 100/100mbit, har aldrig vart nere har heller aldrig haft låg fart på linan.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Skrivet av turbo4ever:

Kolla om du har fått nya fw-versionen, V0030. Var det inte någon annan som skrev att de hade problem att ansluta trådlöst efter fw-uppgraderingen?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Kolla om du har fått nya fw-versionen, V0030. Var det inte någon annan som skrev att de hade problem att ansluta trådlöst efter fw-uppgraderingen?

Tittar man på http://www.comhembloggen.se/2012/04/11/ny-uppdatering-av-netg... "•Problem med enheter som är anslutna trådlöst. Enheten accepteras och får en IP-adress från routern, men ingen trafik vidarebefordras utanför routern (Trafik mot internet fungerar inte). Detta är nu åtgärdat." så ser det eventuellt snarare ut att vara ett löst problem med v30. Om det nu varit en bugg som orsakar detta och man inte kan ansluta till wifi trots att det är aktiverat lär ju en omstart lösa problemet temporärt tills man har den nya mjukvaran.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Funderar på att låta Netgear CG3100 bara jobba som modem och alltså anluta en separat trådlös router. Några enheter ska jag dock ansluta via RJ45 LAN-portar.
Flera som skrivit här verkar lovorda denna lösning framför att använda CG3100 som router.
Kan jag få tips på några bra routers (märke & modell) som erfarenhetsmässigt fungerar bra med ComHems bredband?
Kan tänka mig att betala 1500-2000 kr.
Har Bredband 200 som oftast loggar 140 Mbit/s ned och 11 Mbit/s upp så det vore ju trevligt om jag kunde få glädje av en högre hastighet på WiFi. Fn får jag ut 25 Mbit/s nedströms från CG3100 via WiFi.
Tacksam för tips och förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylindy:

Funderar på att låta Netgear CG3100 bara jobba som modem och alltså anluta en separat trådlös router. Några enheter ska jag dock ansluta via RJ45 LAN-portar.
Flera som skrivit här verkar lovorda denna lösning framför att använda CG3100 som router.
Kan jag få tips på några bra routers (märke & modell) som erfarenhetsmässigt fungerar bra med ComHems bredband?
Har Bredband 200 som oftast loggar 140 Mbit/s ned och 11 Mbit/s upp så det vore ju trevligt om jag kunde få glädje av en högre hastighet på WiFi. Fn får jag ut 25 Mbit/s nedströms från CG3100 via WiFi.

ASUS RT-N66U, finns en tråd om den på forumet http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-..., verkar typ vara den bästa du kan få nu för under 2000kr om du inte ska ha tomato eller ddwrt dvs andra mjukvaror på routern. Orkar man pilla med detta finns det en uppsjö med routrar man kan köpa för en billig peng men som blir vettiga med annan firmware. http://www.polarcloud.com/tomato och http://www.dd-wrt.com/site/index Jag är nöjd med min d-link dir655 oxo men den stödjer inte dualband n-standard vad jag vet dvs sämre speed på det trådlösa men betydligt billigare. Förövrigt inte testat den med en lina över 100mbit heller så jag skulle satsa på ASUSroutern för minst strul. För att få minst strul med ondemand (om du skaffat det) bör du ansluta den boxen direkt till modemet istället för routern. Ska gå via egen router också bakom comhem's modem men vet inte exakt hur.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Tele2

Hej,

Vi har tidigare sett att det skrivits en del om kapacitetsproblem och höga pingtider här i forumet, framför allt i Göteborg men även till viss del i Stockholm, av vad vi har kunnat utläsa. Vi tittade extra noga på de områden som flera av er påtalat men kunde inte finna några belastningsproblem eller liknande i dessa områden. Eftersom vi såg detta som allvarligt så ville vi gå ett steg djupare och med felsökningen och den 20:e mars publicerade vi ett inlägg (#8446) här på forumet där vi bad om uppgifter via formuläret www.comhem.se/socialmedia.

Tråkigt nog så har vi nästan inte fått in några exempel och underlag från er på forumet gällande detta, vi har till dagens datum endast fått in underlag från tre personer vilket är förvånansvärt, med tanke på hur mycket det har skrivits tidigare. Med det hittills knappa underlaget kan vi tyvärr inte hitta ytterligare angreppspunkter i den upplevda problematiken, för att kunna söka en eventuell lösning.

Vi vet inte varför det inte inkommit fler personer, men utifrån dagens läge så tolkar vi det som om problemet inte är i den omfattningen som ni tidigare har beskrivit och vi hoppas att vi nu kan stänga denna dialog?

Vi kommer fortfarande ha formuläret öppet och vi önskar att ni som upplever problem inkommer med efterfrågat underlag, istället för att enbart skriva att det är problem.

Med vänliga hälsningar
Patrick Norberg
Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylindy:

Jag kan också skriva under på att det är en mycket bra idé att stänga av NAT på CG3100 och istället koppla in en Asus RT-n56u. Hastigheten och täckningen är mycket bättre över det trådlösa. Dels som resultat av att det är en dual 150 (N300) router som använder både 2,5 och 5 gHz banden samtidigt och dels för att den är helt stabil i funktionen. Den går månad efter månad utan omstarter eller problem. Den fungerar alltså som två helt separata trådlösa routrar samtidigt. Mycket bra för att kunna skräddarsy olika trådlösa förbindelser. Jag tycker också att den funkar bättre som trådad router. Den har en mycket snabb cpu som klarar extremt många samtidiga anslutningar utan att storkna.

Visa signatur

/jerryswe

Permalänk

Sigh... 3e problemet inom en månads tid...

Ping (med 20 paket) av sunet ikväll:

Packet Loss: 10-100%
Svarstider: 10-1900ms

Allt som kräver en konstant uppkoppling kan man glömma. Youtube kan man glömma. Det går oftast inte ens att öppna bredbandskollen, men när jag lyckades köra två tester för en halvtimme sen fick jag:

Ned: ~10Mbit
Upp: ~3Mbit

efter två väldigt ojämna test (mycket upp och ner).

Sitter på 100/10.... :/

Permalänk

Tack för tipsen om ASUS RT-N66U. Jag ska kolla upp denna router - verkar vara ett bra köp och värd sitt pris. Att använda Netgear CG3100 som brygga och skaffa en annan router kan förmodligen ge "The ComHem broadband experience" en ny dimension!
Eftersom jag inte är någon fullfjädrad datatekniker och inte gillar att ta mig an utmaningar om jag inte vet att det kan vara värt att investera tid för framtida behov, lägger jag gärna till en slant på priset och får en grej som har fler funktioner inbyggda från början.

Permalänk
Skrivet av Lord Di Lego:

Ping (med 20 paket) av sunet ikväll:

Packet Loss: 10-100%
Svarstider: 10-1900ms

Lite bättre idag, men det är inte mkt till tröst. Fortfarande har det inte blivit fixat...

Smakprov:

Pinging vision.sunet.se [192.36.171.156] with 32 bytes of data: Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=26ms TTL=58 Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=18ms TTL=58 Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=20ms TTL=58 Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=16ms TTL=58 Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=16ms TTL=58 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=27ms TTL=58 Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=20ms TTL=58 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=16ms TTL=58 Request timed out. Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=23ms TTL=58 Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=18ms TTL=58 Request timed out. Request timed out. Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=16ms TTL=58 Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=21ms TTL=58 Request timed out. Request timed out. Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=15ms TTL=58 Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=19ms TTL=58 Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=26ms TTL=58 Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=31ms TTL=58 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=18ms TTL=58 Reply from 192.36.171.156: bytes=32 time=19ms TTL=58 .....etc..... Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 192.168.0.10: Destination host unreachable. Reply from 192.168.0.10: Destination host unreachable. Reply from 192.168.0.10: Destination host unreachable. Reply from 192.168.0.10: Destination host unreachable.

Trace Route:

Tracing route to vision.sunet.se [192.36.171.156] over a maximum of 30 hops: 1 * * * Request timed out. 2 * * * Request timed out. 3 11 ms 10 ms 9 ms vrr-pr-r-01-to-vrr-bb-r-02.comhem.se [83.255.252 .214] 4 21 ms 19 ms 20 ms nap-pr-r-01-to-vrr-pr-r-01.comhem.se [83.255.252 .221] 5 16 ms 19 ms * netnod-ix-ge-a-sth-4470.sunet.se [195.245.240.19 ] 6 * * 18 ms t1tug-ae0-v1.sunet.se [130.242.83.38] 7 19 ms 17 ms 24 ms vision.sunet.se [192.36.171.156] Trace complete.