Ni som aldrig spelade Diablo II

Permalänk

D1 och D2 blev genomspelat, D2 även på LAN. Men som namnet lyder så var jag mest en såndär fragkåt kille på tiden det begav sig. Så jag förstår inte direkt hypen, även om det drar igång ungdomens hormoner.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Jag var väl en sisådär 6-7 år när D2 släpptes och jag hade varken kunskap eller något nämnvärt intresse för spel då. Dock minns jag hur krångligt det var med internet med uppringning osv, och det underbara anslutningsljudet, haha.

Har aldrig själv varit direkt hypad för D3 men jag har definitivt planerat att skaffa det, och betan i helgen gav mig bara positiva intryck. Jag kan absolut förstå att folk som spelat de tidigare spelen är hypade efter en så lång väntan på en uppföljare i en, vad jag förstått, väldigt bra spelserie. Men jag vet av egen erfarenhet att allt för mycket hype kan göra en riktigt besviken när spelet väl släpps, så det känns ganska bra att bara vara såhär lite lagom sugen på det.

Permalänk
Medlem

Ok låter som det blir sickande strålan!

Tackar för infon

Skrivet av kyre:

Optimistiskt sagt så är de bra delarna från WoW där. Själva spelet är fortfarande Diablokänsla, men det är välpolerat som WoW. Långsamma moment plockas bort, allt är snyggt, menyerna genomtänkta och sådana saker är ju från WoW, "användafriktionen" är låg, om du förstår uttrycket.
Däremot är ju spelet väldigt linjärt och jag hoppas att världen kommer kännas lika stor som WoW när vi får se alla akterna. D2 hade ju 4-5 akter men jag hoppas att tilläggen sen blir fler än bara en extra (Lord of Destruction +1 akt).

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Tänkte först säga att jag var för ung för att spela D1 och D2, men kom sen på att jag hade en kompis som spelade väldigt mycket D2 så kan inte varit det. Så jag måste säga att jag inte var intresserad av datorer och spel på samma sätt som idag. Man var väl mer ute då och gjorde fysiska aktiviteter, landhockey var något jag spelade under många år.

Men från att först dömt ut D3 till att jag spelat betan i helgen som var så kan jag säga att detta blir ett givet köp, ska bli kul att spela CO-OP med lite kompisar.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Spelade igenom d2 med en polare en gång. Tyckte inte att det var speciellt bra. Jag föredrog Dungeon Siege.
Jag kan tillägga att jag inte förstår mig på hypen. Folk verkar galna bara för att det är ett blizzard-spel. Jag tycker Torchlight 2 och Lineage: Eternal (3) ser mycket bättre ut. Speciellt Lineage.

Testade D3-betan för några dar sen och jag blev inte imponerad. Känslan jag fick var att det var neddummat och nästan förberett för konsol. Inget för mig helt enkelt. Ser fram emot de tidigare nämnda spelen istället. Iaf när det gäller hack & slash rpg.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3