Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk
Medlem

Funderar också på att vart man ska förboka.
Vågar man förboka på randyrun? Har köpt grejer där förut o det har inte varit några problem men förbokning.. någon som vet ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mOOpiTh:

Går det inte få billigare än 60euro? lite dyrt och pröjsa över 600spänn :S

det är inte över 600 spänn
Då Euron är nere på 8.9 blir det 534 kr ungefär :P.. Muhaha xD

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Wow CE har varit inplastade iaf

Hade för mig det också, tack bekräftelsen

Aja beställer och hoppas blizzard plastat in skiten så inte dustins jädra klistermärke sabbar

Permalänk

Om man ska ha den vanliga versionen brukar mediamarkt och elgiganten ha billiga spel. Dom hade SC2 för 299kr t.ex.

Permalänk
Medlem

Vilka butiker skickar ut så man kan få spelet redan dagen innan release?
Komplett säger iaf att man kan ha spelet dagen innan om man förbokar hos dom.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag reserverade mitt exemplar på Mediamarkt kostnadsfritt, bara att gå in och hämta och betala på release dagen :).

Permalänk

För dom som vill undvika förpackningen och bara få koden så kör på spelklippet.se sidan är seriös och det kostar bara 429kr.

Permalänk
Medlem

Blev plötsligt väldigt orolig för min beställning av D3. Eftersom spelet släpps på en tisdag så vill jag ha det redan på måndagen. Men för att det skall vara möjligt måste spelen anlända senast fredag till butiken? Och komplett t.ex har angivit att dr får spelen först på lördagen.... Så då är enda möjligheten om butiken plockar och skickar på söndag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ingulf:

Blev plötsligt väldigt orolig för min beställning av D3. Eftersom spelet släpps på en tisdag så vill jag ha det redan på måndagen. Men för att det skall vara möjligt måste spelen anlända senast fredag till butiken? Och komplett t.ex har angivit att dr får spelen först på lördagen.... Så då är enda möjligheten om butiken plockar och skickar på söndag?

eller så köper du online

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Köp på battle.net, problem solved.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd

Om man köper det hos Blizzard, kan man ladda ner spelet nu? Även om man inte kan spela? Tänkte så att jag faktiskt kan sätta mig 00:01 på Tisdagen den 15 Majs och börja döda onda gubbar i mörka katakomber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonyMacarony:

För dom som vill undvika förpackningen och bara få koden så kör på spelklippet.se sidan är seriös och det kostar bara 429kr.

Vet inte om jag tycker att folk som säljer saker på nätet utan att skriva ut ett företagsnamn kan klassas som seriösa... menmen.. de kanske bara är jag

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StartailAce:

Om man köper det hos Blizzard, kan man ladda ner spelet nu? Även om man inte kan spela? Tänkte så att jag faktiskt kan sätta mig 00:01 på Tisdagen den 15 Majs och börja döda onda gubbar i mörka katakomber.

ja, det är själva poängen

jag är rätt avis på det... har beställt CE och kommer vara sjukt störande att höra polare på högskolan som spelat genom natten. jag som itne vill ha några spoilers! GAH! kommer nog vara sjuk den dagen, så att jag kan sitta hemma och gråta tills jag får min sms kod för att hämta ut spelet på ica :I

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivius:

jag är rätt avis på det... har beställt CE och kommer vara sjukt störande att höra polare på högskolan som spelat genom natten. jag som itne vill ha några spoilers! GAH! kommer nog vara sjuk den dagen, så att jag kan sitta hemma och gråta tills jag får min sms kod för att hämta ut spelet på ica :I

Oh! Då beställer jag ett hos Blizzard tidigt imorgon. Tack för informationen där!

Vill du vara en av dem kan du ju köpa ett hos Blizzard också! <3

Permalänk
Sötast
Skrivet av Nivius:

Skrivet av StartailAce:

Oh! Då beställer jag ett hos Blizzard tidigt imorgon. Tack för informationen där!

http://eu.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Det är bara att sätta igång och ladda ner klienten precis när ni vill, finns ingen anledning att lägga 60€ på det för det ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av StartailAce:

klart jag vill! men kan inte köra collector's edition via nättet

Skrivet av Allexz:

http://eu.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-install...

Det är bara att sätta igång och ladda ner klienten precis när ni vill, finns ingen anledning att lägga 60€ på det för det ^^

kanske inte, men man måste ju vara säker om att du isåffal har en cd-key att registera på natten där... lär vara rätt många som gör det så kommer nog lagga.

vill man vara 100% säker på att spela 00:01 så köp via battle.net direkt

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Jag beställde min CE-utgåva på spelbutiken.se då jag tycker att dem har väldigt bra service och var billiga (dock har de nu höjt priset).

Tråkigt nog visade jag min sambo dödskallen som man får med och hon vägrar att jag har den hemma (jaja, I'm not the boss in my house). Så jag kanske får e-baya den eller någotframöver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av vexxan:

Tråkigt nog visade jag min sambo dödskallen som man får med och hon vägrar att jag har den hemma (jaja, I'm not the boss in my house). Så jag kanske får e-baya den eller någotframöver

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, ta ner alla gardiner och sätt upp de fulaste lakanen du hittar.
När hon bytt tillbaks, gör om. Sluta inte med det innan du "får" ha framme precis vad du vill.
Sen visst, den kanske inte passar in vart som.. men på något ställe går det alltid att ha saker även om de inte matchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Jag tänkte jag skulle försöka mig på att "förhandsboka" ett spel som ja aldrig förr gjort har läst lite om att priser har ändrats m.m vill inte få några överraskningar så finns det nånstans där priset är fastsatt och som man kan få spelet levererat samma dag som det släpps?

Jag brukar köpa spelnycklar på siten G2play.net. Där finns diablo 3 nyckel för 436 svenska kronor. Jag har handlat där sedan 2 år tillbaka utan problem

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Beställer typ alltid från cdon när jag förhands bokar
Brukar kunna få spelen dagen innan världs släppet vilket bara måste gillas

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

På min order som jag la förra sommaren så står det så här

Diablo III Collectors Edition PC Bekräftad Antal: 1.00 Pris: 799,00
1 Antal beställt till lager (bekräftat) - Förväntat sänddatum 2012-05-13

Så enligt deras bekräftelse så börjar dom skicka på söndagen.

Men som dom andra skriver. Vill du vara bombsäker på att börja kunna spela den 15:e så köp det digitalt.

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk
Medlem

Förstår inte alla här som är oroliga över leveransdatum m.m. Det är väl bara att boka i butik och sen gå och hämta på releasedagen? Har ni inga butiker där ni bor eller?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Jag tänkte jag skulle försöka mig på att "förhandsboka" ett spel som ja aldrig förr gjort har läst lite om att priser har ändrats m.m vill inte få några överraskningar så finns det nånstans där priset är fastsatt och som man kan få spelet levererat samma dag som det släpps?

om du vill ha det så billigt som möjligt så är det bara att åka till närmaste elgiganten på releasedagen, dom brukar ligga ca 100kr under alla andra..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Finns något som heter pricerunner.se
Använd det!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Jag band mig till att fortsätta spela WoW i 12 månader till, vilket jag hade gjort ändå, så får man D3 digitalt när det släpps plus en BoA mount i WoW Win!

Jag hade gärna haft kartong med skiva, men men, jag får det fort iaf. Inte för att det spelar någon som helst roll att kunna spela det på releasedagen, jag kommer ta det lugnt och njuta av spelat i single player rätt länge innan jag ger mig på multiplayer. Jag körde D2 nästan enbart single player.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

någon som ska köa i jönköping?

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Jag kommer troligen köpa det på Battle.net för att kunna spela direkt. Antingen det eller ett Collectors Edition.. hmm.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Förstår inte alla här som är oroliga över leveransdatum m.m. Det är väl bara att boka i butik och sen gå och hämta på releasedagen? Har ni inga butiker där ni bor eller?

Jag hoppas att du inser att inte alla i Sverige bor i storstan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schluug:

Jag kommer troligen köpa det på Battle.net för att kunna spela direkt. Antingen det eller ett Collectors Edition.. hmm.

Du kan fortfarande boka på vissa butiker så du har den den 14e. Kompett sa att de skickar spelet så man har den 1 dag innan release

Visa signatur