Single GPU vs SLI prestanda (DX10/DX11)

Permalänk
Medlem

Single GPU vs SLI prestanda (DX10/DX11)

Jag är väldigt dåligt insatt när det kommer till SLI/CF prestanda då jag inte tyckt att det gjorde såpass bra prestandalyft för det man betalar för. Men nu ska jag nog göra ett försök. jag har ett GTX275 just nu och ska uppgradera till GTX670 när det släpps. Jag undrar om det är värt att köra SLI då? Hur kommer det att påverka DX10 spel med tanke på att 670n har det och 275 inte? Kommer jag bara kunna utnyttja 275 som fysikkort istället då?

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk
Avstängd

Du kan inte köra köra med de. Det enda du kan göra är att köra 275 som physx.

Permalänk
Medlem

du måste ha samma grafikkort för att kunna köra SLI/CrossFire. du kan dock använda ditt gamla 275 som dedicated phys-x kort.

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem

Damn! Tack för svaren. Det känns dock inte som att det är värt att köra på det då? Eller hjälper det mycket om jag använder 275 som fysik-kort i prestandan?

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk
Medlem

Köp ett 670 när det kommer och sälj det andra på marknadsdelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av a0R:

Damn! Tack för svaren. Det känns dock inte som att det är värt att köra på det då? Eller hjälper det mycket om jag använder 275 som fysik-kort i prestandan?

Tycker inte du ska köra ditt 275 kort som physx kort. För det första är det knappt någon extra prestanda du får när dom nyare geforce korten redan bra integrerad physx i sig, och sen finns det ju inte så speciellt många spel idag som faktiskt använder sig av PhysX. Du kommer få sämre luftcirkulation i datorn och drar mer ström.

Så i minna ögon är det inte värt att ha ett extra PhysX kort i datorn idag.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Spara GTX 275'an eller sälj det. imo så äre bra att ha en backup ifall något skulle gå sönder.