Diablo 3 klassdiskussion

Permalänk
Medlem

Blir en wizard för mig.

Funderade på DH då jag körde mycket Amazon med båge i D2, men jag tycker det verkar som om wizard har mycket bättre progression med flera olika attacker när man kommer upp i level. DH verkar bra för traps och annat men om man inte gillar traps är det nog fel klass.

WD verkar också vara en bra klass för folk som vill ha något annorlunda men för mig känns det "fel" att bekämpa ondska som witch doctor, kanske löjligt att tänka så men kan inte hjälpa det.

Här är en bra DH video annars:

Och här är en bra Wizard breakdown (samma användare har även de andra 4 klasserna):

Permalänk
Skrivet av subruz:

Wizard är motsvarigheten till en Sorc i D2. Däremot spelas de ganska annorlunda, samma gäller för Barbarian vs D2 Barbarian.

Teleport-spam tycks vara helt borta nu och champion och elite monster packs ska ge bäst loot, så sorc är inte ez-mode MF längre.

Å andra sidan är det en ranged class och som range class kan man i regel offra lite mer survivability (särskilt nu när alla har samma armor) för att boosta MF.

Ok, nice! Då blire det nog en wizard till att börja med! Nåt som kommer vara riktigt skönt att slippa är alla "ninja-looters" som det kryllade av i D2, tack vare det nya drop-systemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

WD verkar också vara en bra klass för folk som vill ha något annorlunda men för mig känns det "fel" att bekämpa ondska som witch doctor, kanske löjligt att tänka så men kan inte hjälpa det.

Löjligt? Inte alls. Det är snarare helt rätt att tänka koncept och inte bara spelmekanik. I alla fall enligt mig.

Jag antar att de visar mycket av spelet i betan i videon? Isf måste jag hålla mig borta från den då jag gjort mitt bästa för att inte spoila något, fast man är ju sugen på att höra mer om Wizard...

Permalänk
Medlem

I betan körde jag barb (lvl 13), DH (lvl 12), monk (lvl 11) och wiz (lvl 4) och jag kommer definitivt köra barb. Körde barb för det mesta i D2 och tycker bara att den blivit bättre. Monk var rätt rolig också men jag tycker om att kötta så mycket som möjligt och monk var aningen för lätt undvikande för min smak. DH var kul till en viss gräns. Den var alldeles för lätt och jag gillar en utmaning. Wizard körde jag bara till lvl 4, sen tyckte jag den var alldeles för tråkig.

Älskade att ta Leap in i ett stort gäng monster och sen ta Cleave med runen som gjorde att fiender som dog av Cleave exploderar och ta alla i ett stort svep!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Löjligt? Inte alls. Det är snarare helt rätt att tänka koncept och inte bara spelmekanik. I alla fall enligt mig.

Jag antar att de visar mycket av spelet i betan i videon? Isf måste jag hålla mig borta från den då jag gjort mitt bästa för att inte spoila något, fast man är ju sugen på att höra mer om Wizard...

Ja - det är som en spoiler över vilka skills man får till level 13 så håll dig borta du!

Skippade själv slutet av videon för jag inte ville se för mycket!

Permalänk
Medlem

Först vill jag varna alla som inte vill bli spoilade att spoilers sprids just nu, för att Diablo 3 Game Guide har släpps i t. ex. Kanada. Så var försiktiga.

Jag ska börja med en Barbarian HC! Jag tror det blir en upplevelse med HC så här i början av spelet och allt. Jag räknar inte med att han ska dö, utan ser framför mig en ärrad, välgearad 60-veteran, men i verkligheten vet jag att han kommer att dö med största sannolikhet långt innan dess. Speciellt med tanke på min spelstil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Ja - det är som en spoiler över vilka skills man får till level 13 så håll dig borta du!

Skippade själv slutet av videon för jag inte ville se för mycket!

Vilka skills man får har jag koll på (visserligen inte memorerat vid vilken level men ändå) då jag kände att ha kollat upp det gjorde att jag bättre kunde välja klass. Det jag inte vill få spoilat är främst vad som händer i spelet, och det låter onekligen som jag tvingas hålla mig borta av den anledningen.

Skrivet av mangemongen:

Först vill jag varna alla som inte vill bli spoilade att spoilers sprids just nu, för att Diablo 3 Game Guide har släpps i t. ex. Kanada. Så var försiktiga.

Tack för varningen. Jag får läsa lite mer försiktigt när jag söker information.

Permalänk
Medlem

Ni som skall köra bäääärb!

Vilken build ska ni köra?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 5 7600 RAM » Kingston DDR5 5200MHz 32GB MOBO » ASUS TUF Gaming B650-Plus GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » Corsair RM750e 750W

Permalänk
Medlem

Jag velar mellan Demon Hunter och Wizard, men tror faktiskt att det faller på den förstnämnda... Demon Hunter!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305