Fractal Design tillkännager temariktig fläktkontroller

Permalänk
Medlem

Är reglagen i aluminium blir det ett garanterat köp.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk

Men, fronten på Arc är ju inte i aluminium? Inget fel med det, men om denna faktisk är i alu kommer det se lite konstigt ut...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vadå september? Shut up and take my money!! Neeed så jag slipper köpa NXZT.

Ur en marknadsstrategisk synpunkt vore det bäst om de släppte den nu innan det hinner bli varmt i Sverige och behovet är som störst

Jag tycker snarare tvärtom, på sommaren kan man köra på max och därför behöver man inte använda någon fläktkontroll
Men OnT så verkar det vara en grym produkt, blir nog ett köp till hösten!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Men, fronten på Arc är ju inte i aluminium? Inget fel med det, men om denna faktisk är i alu kommer det se lite konstigt ut...

Om den inte ens passar in till arc så är det ju riktigt failat. Då kunde de faktiskt kört på sin imitationsplast.

Permalänk
Skrivet av Diablo_Lino:

ganska lik min nzxt http://www.hardwaresphere.com/wp-content/uploads/2011/05/nzxt...
mycket snyggare än dom med rattar

Jag har beställt en sådan till min Arc, och den kommer inte passa in så bra med mesh. I vilket fall behöver jag en kontroller nu direkt och kan inte vänta till September.

Visa signatur

i7 4790K, Z97, GTX 980, Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Trevligt. Får hoppas den passar utmärkt i mitt Define R2.

Men behöver fylla på med lite fler fläktar, och byta nuvarande till lite bättre. Men nu kan man ju satsa på högvarviga fläktar och sänka ner istället för att köpa tysta och lågvarviga från början.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut! Kommer att inhandlas till mit R3 så fort det är ute! Men september känns långt bort..

Permalänk

Shit ser riktigt fräscht ut! Skulle vara så jäkla gött att när man ska börja game'a BF3 så är det bara att öppna upp R3 luckan och dra upp alla spakar på max!
Just nu har jag kontrollern som kom med R3an från början som sitter i pci slot, det är ganska drygt att tränga sig in bakom datorn för att ändra skiten:/

Permalänk
Medlem

Stora frågan är ju om man kan stänga av fläktarna helt och hållet
Gillar designen skarpt och att den är för 6st fläktar <3

Permalänk
Medlem

Tycker om designen då den passar i R2/R3, men varför bara en svart?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Avstängd

Jag har 5 noctuas och en airpenetrator som ska in i ett P280. Den här passar perfekt. Men vettefan om jag orkar vänta till september.... Varför överhuvudtaget skriva om den så långt i förväg?

Permalänk
Avstängd

Härligt!! Köper den tillsammans med några fläktar dirr när den släpps!

Permalänk
Medlem

Hmm, känner mig dum men är inte detta gammalt skräp? Är inte pwm fläktar med temp-sensor the way to go?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Hmm, känner mig dum men är inte detta gammalt skräp? Är inte pwm fläktar med temp-sensor the way to go?

Det är inte alla som har PWM fläktar, och många uttag på moderkortet.
Visserligen så vimlar det med PWM uttag på Rog korten men...alla har inte sådana heller.
Jag tycker personligen att det är ganska smidigt med fläktkontroll, när man kan justera själv, även cpu fläktarna.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Det är inte alla som har PWM fläktar, och många uttag på moderkortet.
Visserligen så vimlar det med PWM uttag på Rog korten men...alla har inte sådana heller.
Jag tycker personligen att det är ganska smidigt med fläktkontroll, när man kan justera själv, även cpu fläktarna.

Tycker 2 PWM kontakter räcker på mainstream moderkort då man inte direkt kör mer än 2 fläktar till CPUn. Highend kan dem klämma på 3 eller 4 då dem med kunskapen och pengarna antagligen har en cpu kylare med plats för 3-4 fläktar.
Hade varit grymt med fläktkontroller med PWM som kan ge lite extra UMPF till fläktarna.

Permalänk
Skrivet av anon136857:

Saknas bara löstagbara hårddiskburar i R3an för att göra min dröm komplett!

Lättaste sättet att bli av med hårddiskburar som envisas med att sitta fast!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

http://www.coolingstuff.se/p/471/lamptron-fc5-v2---black
Om någon vill ha en bra fläktkontroller redan nu.

Permalänk
Medlem

Ful som stryk var den

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Beställde precis en NZXT Sentry Mesh, hade dock inte velat vänta till September, får bli en FD när den väl kommer.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Ont: Detta blir ju ett givet köp till ett R3 om den kan stänga av fläktarna helt!

Kommentar till borttagen kommentar borttagen.
Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

uhm... finns redan liknande för de som inte vill vänta

och

nzxt båda..

Visa signatur

Citera!

Permalänk

låter bra blir lätt inköp utav denna!

Permalänk
Skrivet av NybergMTB:

Jag har beställt en sådan till min Arc, och den kommer inte passa in så bra med mesh. I vilket fall behöver jag en kontroller nu direkt och kan inte vänta till September.

Den passar perfekt till min cm haf x
hur som helst så är det ett mycket bra köp

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Kan man stänga av fläktar med den där då? Det är mest det jag är ute efter. Moderkorten har ju i dagsläget smidiga funktioner som justerar varvtal efter temperatur, men dom verkar aldrig kunna stänga av fläktarna helt, bara gå ner till typ 30%... Kör man med (fet) vattenkylning behöver man knappt nån fläkt igång när man bara slösurfar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Jag tycker snarare tvärtom, på sommaren kan man köra på max och därför behöver man inte använda någon fläktkontroll
Men OnT så verkar det vara en grym produkt, blir nog ett köp till hösten!

Förstår din poäng Jag är mest trött på den fula som ingick med R3 som gör att man måste koppla allt kors och tvärs i chassit :s Blir inte så snyggt.

Skrivet av mtntwg:

Beställde precis en NZXT Sentry Mesh, hade dock inte velat vänta till September, får bli en FD när den väl kommer.

Jag har länge kollat på denna men folk pratar om tröga sliders, att den inte är linjär samt att vissa fläktar inte ens startar på det lägsta. Vad tycker du om den?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fint med SATA-anslutning!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har länge kollat på denna men folk pratar om tröga sliders, att den inte är linjär samt att vissa fläktar inte ens startar på det lägsta. Vad tycker du om den?

Har också läst lite om det, men jag beställde den främst för att kunna kontrollera alla 6 chassifläktar på en och samma, istället för att köpa två kontrollers med 4 fläktplatser. Struntar i om reglagen är lite tröga, vill kunna dra ner allt på lägsta när jag surfar och kollar film och dra upp på max när det spelas.

Desvärre har jag inte fått den än! Beställde i förrgår, bör landa idag eller på måndag

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Har också läst lite om det, men jag beställde den främst för att kunna kontrollera alla 6 chassifläktar på en och samma, istället för att köpa två kontrollers med 4 fläktplatser. Struntar i om reglagen är lite tröga, vill kunna dra ner allt på lägsta när jag surfar och kollar film och dra upp på max när det spelas.

Desvärre har jag inte fått den än! Beställde i förrgår, bör landa idag eller på måndag

Kan den styra 6 fläktar? Hade nog missat det

Ok, skriv gärna en liten recension (PM eller här, som du vill) när du får den

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kan den styra 6 fläktar? Hade nog missat det

Ok, skriv gärna en liten recension (PM eller här, som du vill) när du får den

Skrev såklart fel produkt i första inlägget... en Sentry Mix är det jag har beställt. Inte Mesh, som har 5 reglage.

Sentry Mix: http://www.nzxt.com/new/images/_upload/product_gallery/1372.j...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Skrev såklart fel produkt i första inlägget... en Sentry Mix är det jag har beställt. Inte Mesh, som har 5 reglage.

Sentry Mix: http://www.nzxt.com/new/images/_upload/product_gallery/1372.j...

Tänkte la det, hehe
Ok, men som sagt är 6 kanaler rätt bra. Tyvärr var den inte allt för vacker men men.

Visa signatur