Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk
Skrivet av Inanimate:

Men och andra sidan, spelet låses väl inte upp vid midnatt för Sverige ändå? För mig jag läste att det låses upp klockan 09.00 i morgon bitti först?

00:01 för oss i sverige. 09:01 om man vill spela på global server (samma tid som servrarna går upp i usa).

Visa signatur

i5 3570k | Asus P8Z77-V PRO | Asus Radeon HD 7850 2GB | Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Antec P280 | Antec Kuhler H2O 620 CPU-Kylare | Antec EA-500 500W | CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 60GB SSD

Permalänk
Medlem

Nästa gång jag förbokar lägger jag den hos maxfps som verkar skicka ut i tid till varenda release.....

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Crucial P3 2TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

WHAT... men..
fasen också.. nu i efterhand tänker man att man skulle förhandsbokat..

Tror dom trollar med dig. Det finns alltid exemplar vid realese

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

På GAME såklart.
Har en rykande färsk Diablo III : Collector's Edition som ligger och väntar på mig tills i natt då dom håller nattöppet.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk

Diablo 3 : Collector's Edition... Säkrad!

Skrivet av gujukal:

Tror dom trollar med dig. Det finns alltid exemplar vid realese

Det bror på, vars... GAME i umeå skickade just ut ett sms där det stod "Tyvärr är det brist på Diablo 3 från Blizzard. Alla bokningar gäller så långt lagret räcker. Vi kan inte garantera ett exemplar till alla. Först till kvarn."

Dock, är det vanliga icke Collector's Edition som dom menar.
Collector's Edition är det helt tomt på, förutom några få exemplar, har turen med mig, jag och min vän har blivit prioriterad var sitt ex av Collector's Edition.

Så ikväll blir det nöta sönder musknappen, dricka Red Bull och käka pizza som gäller.

Ha en skön kväll på er alla!

Visa signatur

Permalänk

Hämtade precis ut mitt CE från komplett. Dock har inte alla som beställt från komplett fått sina idag. Jag har väll turen för att jag bor i sthlm

Permalänk
Skrivet av Slainground:

Hämtade precis ut mitt CE från komplett. Dock har inte alla som beställt från komplett fått sina idag. Jag har väll turen för att jag bor i sthlm

Trevligt, en till med vingar....

Får mina vingar ikväll ca 00.01.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ebanhawk:

Elgiganten och Mediamarkt brukar ju priskriga vid stora spelsläpp, tror ni de gör det för D3 också?

Skulle gissa på att Elgiganten och medmamarkt har något sorts priskrig (iaf elgiganten, när jag frågade så sa dom att dom kunde sänka priset om media markt gjorde si och så. Det låter lovande iallafall.)

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Skrivet av Kolapso:

Skulle gissa på att Elgiganten och medmamarkt har något sorts priskrig (iaf elgiganten, när jag frågade så sa dom att dom kunde sänka priset om media markt gjorde si och så. Det låter lovande iallafall.)

Jo, men det lär vara kö till förbannelse och garanterat slut innan alla har hunnit få sitt ex om man vill ha det inom dom närmaste dagarna.
Har man tid att vänta så får man sitt exemplar tids nog.

Jag chansade inte, jag pratade med min kontakt på GAME och nu har jag ett CE som väntar på mig tills ikväll.

Visa signatur

Permalänk

Blizzard super trolling mode, Installer will unlock 17:00 swedish time. 10 minutes later. Fire is still falling from the sky!

Permalänk
Medlem

Sitter o installerar D3 nu så det är bara aktivera imorgon. Damn nästan 16GB ska den ha ;O AJa får fan hoppas på posten har nåt kul med sig imorgon halv 1

Permalänk

Bör man oroa sig om man inte har förhandsbokat? Vart har jag störst chans att hitta ett spel imorgon vid öppningstid i Stockholm?

Permalänk
Skrivet av Sympan:

Man förbokar ett spel för att man skall ha det då det släpps inte 10 - 17 timmar efter spelet släpps. Det är därför man förboka, annars kan man ju gå och köpa spelet i vilken butik som helst mycket tidigare än vad Posten kör ut. Så svårt är det inte går ju liksom inte spela spelet innan 00.01 iaf.

Aldrig mer Webhallen samma sak när BF3 släpptes

skriver under 100% ,också aldrig mer spelbutiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurkel:

Gamestop ska ha nattöppet, kolla in http://gamestop.se/extrapages09.asp så hittar du mer info om vilka butiker som har det!

Tack, tack och tack. Man måste väl inte ha förbokat?

Permalänk
Skrivet av FeedHurley:

Bör man oroa sig om man inte har förhandsbokat? Vart har jag störst chans att hitta ett spel imorgon vid öppningstid i Stockholm?

Jag skulle gissa på att du kommer att ha problem att hitta något, men man skall aldrig säga aldrig.
Ibland kan man ha tur.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Cable:

Tack, tack och tack. Man måste väl inte ha förbokat?

Man kan ha tur som sagt.

Visa signatur

Permalänk

vilken tid är bäst att vara där om de börjar sälja 00.00???

22.00
22.30
23.00
23.30
00.00
00.30
01.00???

Permalänk
Medlem
Skrivet av constipation:

vilken tid är bäst att vara där om de börjar sälja 00.00???

22.00
22.30
23.00
23.30
00.00
00.30
01.00???

Om du ska ha tag i någon kopia är det nog bäst och iaf vara där innan 00:00 kan man tycka

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Uää! beställde för snart 2 timmar sedan en key hos randyrun.se och inget mail ännu.
Höjt priset hade dom bastardsen gjort också!

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk

pre purshcased på battle.net nyss. så kommer vara igång 00:01 :D. man få key innan va ?

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

Vilka butiker är det i Stockholm som har öppet vid midnatt? Vet ni om man kan komma dit och köpa spelet om man inte har förhandsbokat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Vilka butiker är det i Stockholm som har öppet vid midnatt? Vet ni om man kan komma dit och köpa spelet om man inte har förhandsbokat?

Webhallen skulle jag säga. Sen har massa gamestop butiker öppet bla Globen. De lär vara mycket dyrare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FeedHurley:

webhallen har jag för mig

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk

Kommer berätta en liten historia här;
Det var någon i tråden som skrev för ca 6 dagar sedan att hans bokade d3 hade fått statusen "skickad" från Spelbutiken. Jag som inte hade bokat något d3 innan blev såklart skitglad o skapade ett konto där o bokade dirr eftersom både han alla andra som bokat där antagligen skulle få spelet flera dagar innan releasen och skulle kunna lira precis när det launchar!

Men det visade sig snabbt att de la alla Diablo 3 ordar i "skickad" så fort de beställes och skickade dem inte förrrens idag även fast mitt d3 skickades 9/5 enligt deras hemsida... Fanns ingen anledning till att jag skulle ha bokad av just dem om det inte var för att de påstod att de skickade diablot på momangen. Försökte även avbeställa mitt d3 men det gick inte då de hade packat in alla spel och det var för svårt att hitta ett enstaka paket i drösen diablos(förståeligt).

Tycker helt ärligt att det här inte är okej någonstans och riktiga lurendräjare är vad dem är. Detta borde väll nästan vara olagligt? Att påstå någonting som har med en kunds pengar att göra och inte går att avboka samt skickas en hel vecka efter det datum säljaren hävdade att paket hade skickats till att börja med.

Kommer aldrig mer att köpa av detta företag igen.

Permalänk
Skrivet av tOPO:

Webhallen skulle jag säga. Sen har massa gamestop butiker öppet bla Globen. De lär vara mycket dyrare.

Globen? Hur fan låter dom butiker ha nattöppet där? Om du säger det så!

Skrivet av BullZeye:

webhallen har jag för mig

Joo de har jag koll på tänkte om det fanns fler företag (som gamestop).

Som sagt, kan man köpa spelen där på natten även om man inte har förhandsbokat det?

Permalänk

jag fick nu mitt ex, ringde till kundtjänst i spelbutiken,för kunde inte skriva recension för deras hem sida ,fick sån bemötande att han hade inte tid och hjälpa, då sa jag att jag kommer aldrig att ha tid att köpa någonting av er, bra gjort spelbutiken ni har mist minst en kund forever

Permalänk
Medlem

Vafan, är spelet redan slut på Webhallen? Jag hade iofs inte bokat det men trodde inte det skulle ta slut SÅ fort.
Hm, får väl beställa det på nätet någon annanstans då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag gick in på Siba, inga problem.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

köpte för 399 på mediamarkt idag!
I en fysisk butik alltså. Det är inte ofta det är billigare där än på internet!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB