Lurad av webhallen, 3 timmar i kö

Permalänk
Skrivet av Amiroo:

Webbhallens ordersystem är sämst. Jag hade bokat ett referenskort 7970 och när jag skulle hämta ut det så fanns det inte i lager. Dock så fick jag ett asus 7970 dcu2 för samma pris.

Hade du fått bekräftelse mailet då?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Kilen81:

Jupp helt sant, sånt sparas i en seperat mapp , sist vi handlade på webhallen så kom det upp ett felmeddelande att ordern inte godkändes, men så försökte vi ett par dagar senare så gick det bra. Sen redan nästa dag damp det ner ett paket på posten, och vi tänkte att det var redigt snabbt och vi vart glada.

Sen ett par dagar senare dök det upp Ytterligare ett paket på posten från webhallen!? Då hade första ordern vi lade som fick error gått igenom iaf Så det var bara att skicka tillbaks på VÅRAN bekostnad 150:-... Blev man ju lite putt faktiskt. Fast nu vet vi ju vad vi skall göra om det blir error igen iaf

Varför fick ni betala 150:-? låter som en rätt saftig returfrakt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av d2004:

Eftersom du gick till webbhallen och försökte plocka ut ditt spel antar jag att du på något sätt fick med dig ditt ordernummer dit (hur ska du annars plocka ut ditt spel?), eller? Hela din historia gör mig förvirrad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Eftersom du gick till webbhallen och försökte plocka ut ditt spel antar jag att du på något sätt fick med dig ditt ordernummer dit (hur ska du annars plocka ut ditt spel?), eller? Hela din historia gör mig förvirrad.

Brukar gå utmärkt att uppge telefonnummer eller mailadress.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Brukar gå utmärkt att uppge telefonnummer eller mailadress.

Så kanske det är. Men då borde det väl räcka att ge detta till "Webbhallen" här som han bad om?
Nåja... jag är trött och kanske inte tänker ordentligt. Skola!

Permalänk
Medlem

ha alltid med utskrivet bekräftelsemail eller tillgång till det via smartphone när ni hämtar ut en vara

då kan ni ta argumentationen på plats och gå hem med produkten ni ville ha eller en ursäkt och något slags plåster på såren på plats.

är ni rädda för att eller inte orkar argumentera med säljarna på platsen så får ni nästan skylla er själva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Har inte fått min cdkey från spelbutiken än <.<

Det står som att man iten kan köpa det ifrån dem på digital download... Antar att de itne fått några ex än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

För nåt år sen eller hur lång tid det nu var sen så förhandsboka jag diablo 3 ce hos webhallen "innan det blev fullbokat".

Så när jag väl kommer fram till kassan i en tre timmars lång kö så säger han i kassan att jag bokat för sent...

Fattar inte, hur kan webhallen säga att du bokat för sent om ordern inte ens finns?

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Låter konstigt. Kollar man inte upp vilken status ens order har INNAN man går till affären?

Permalänk
Medlem

Vem raderar mail?

Jag har kvar alla skickade och mottagna mail sedan 2005... Eller använder folk något annat än Gmail?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag bokade mitt exemplar på pick up point Stockholm och fick 20:33:59 igår en bekräftelse via mail att det gick att hämta ut, alltså innan midnattsreleasen. Alla mina polare som bokade pick up point fick också bekräftelse-mail, fick du något sånt mail? Tycker du borde kollat statusen på beställningen i god tid och haft koll på din mail för att se till så något missförstånd inte hände.

Permalänk
Medlem

Mmm... alltid lika roligt, min order var också borta så jag köpte ett vanligt på Gamestop i ren ilska..

Visa signatur

Victor 286 8Mhz @ 10Mhz 1MB RAM (8 Moduler) 22MB HDD 5,25" Floppy 256Kb VGA, Monoskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre910:

Måste bara säga också att jag är imponerad av webhallen att de kollar runt på forum klockan 2-3 på natten för att fösöka hjälpa kunder som har problem!

Jag måste bara hålla med den här mannen, han talar visdom som bara en man som svingat lian i en skog har!

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk

hmm

Tycker du får skylla dig själv om du nu är så "kåt" på spelet varför sparar man inte beställningen utskriven på papper med datum o allt
annat skit

Svälj o var lite trevlig så ska du se att webbhallen kommer att hjälpa dig

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk

Hmm, har själv enbart positiva erfarenheter med webhallen, har aldrig vart på nån av de stora lanseringarna dock.
Kan tänka mig att det är väldigt mycket som måste klaffa så det är klart trist när något går fel.

Fantastiskt bra service att svara på frågor även då det är mitt i natten

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk

Jag kan också instämma att webhallens ordersystem är lite dåligt. Man kan t.e.x. inte se på din användare på sidan vilka saker du förhandsbokat. jag kunde t.e.x. in se min förhandsbokning av ME3 vilket oroade mig fram tills dess release, dock hade jag ett bekräftelsemejl på denna förhandsbokning och jag fick trots allt mitt spel till release.

Det kan mycket väl vara så att webhallen med sitt halv-dana system schablat bort din förhandsbokning, det tror jag. Däremot så har dom en viss poäng att du nog behöver åtminstone någon form av bevis för detta. Svår situation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Brukar gå utmärkt att uppge telefonnummer eller mailadress.

Är det verkligen så?

Vad händer då om nån tar min mailadress från facebook exempelvis och uppger den när jag bokat något?

Har aldrig varigt med om att man slipper visa kvitto

Väldigt dålig säkerhet i så fall :/

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

Är det verkligen så?

Vad händer då om nån tar min mailadress från facebook exempelvis och uppger den när jag bokat något?

Har aldrig varigt med om att man slipper visa kvitto

Väldigt dålig säkerhet i så fall :/

Knappast någon som skulle göra detta. Diablo 3 är ju inte någon bristvara och Collector's edition nu för tiden brukar du kunna förhandsboka en dag innan release och fortfarande garanterat få ett ex. Collectors brukar i många fall fortfarande finnas på hyllorna flera månader efter release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Knappast någon som skulle göra detta. Diablo 3 är ju inte någon bristvara och Collector's edition nu för tiden brukar du kunna förhandsboka en dag innan release och fortfarande garanterat få ett ex. Collectors brukar i många fall fortfarande finnas på hyllorna flera månader efter release.

det var ju en kille här på sweclockers som förbokade 2009 och fick sin order makulerad för att dom inte hade tillräckligt med CE exemplar.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag kan också instämma att webhallens ordersystem är lite dåligt. Man kan t.e.x. inte se på din användare på sidan vilka saker du förhandsbokat. jag kunde t.e.x. in se min förhandsbokning av ME3 vilket oroade mig fram tills dess release, dock hade jag ett bekräftelsemejl på denna förhandsbokning och jag fick trots allt mitt spel till release.

Märkligt, jag kan se mina förhandsbokningar som vanligt, och har aldrig vart med om att dom inte synts?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, skicka ditt ordernummer till mig så kollar jag vad som gått snett och ser om vi kan säkra en kopia åt dig. Bokade du för ett år sedan så ska det under inga omständigheter vara fullbokat. Vi tog bokningar fram till för någon vecka sen som vi har täckning för.

Edit:
Jag kollade genom hur det såg ut i Uppsala (antar det är där du skulle hämta eftersom det står under ditt användarnamn).
Alla ordrar som lades fram till och med 2012-05-07 på CE i Uppsala-butiken är grönmarkerade och redo för uthämtning.

Om det är så att han skulle ha fått ett spel på plats är det inte mer än rätt att ni ger honom en skälig kompensation för besväret ni har vållat genom att inte ha ett korrekt fungerande system tycker jag.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Om det är så att han skulle ha fått ett spel på plats är det inte mer än rätt att ni ger honom en skälig kompensation för besväret ni har vållat genom att inte ha ett korrekt fungerande system tycker jag.

Fast problemet är ju att han inget kan bevisa i och med att han inte har något kvitto och ingen orderbekräftelse heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Fast problemet är ju att han inget kan bevisa i och med att han inte har något kvitto och ingen orderbekräftelse heller.

Tyckte webbhallens edit lät som att de fick tag på uppgifterna sen?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Tyckte webbhallens edit lät som att de fick tag på uppgifterna sen?

Jag tycker webhallens edit låter som att personen helt enkelt såg att trådpostaren står som boendes i uppsala.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På lite offt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Du kan ju alltid kolla kontohistoriken på din bank också för att styrka att du betalat spelet vid angivet datum. där ska det ju definitivt stå med iaf!
Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Andersson9:

Du kan ju alltid kolla kontohistoriken på din bank också för att styrka att du betalat spelet vid angivet datum. där ska det ju definitivt stå med iaf!
Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Om du förhandsbokar online och väljer fakturabetalning t.e.x. så kommer du ju givetvis inte se något i kontohistoriken på banken just eftersom ingen transaktion genomförts.

EDIT: Och har man valt upphämtning i butik så sker ju givetvis betalning på plats då. TS har inget som kan bevisa hans förhandsbokning så jag måste ställa mig på webhallens sida här. Att ta bort en orderbekräftelse ur sin mejl är urbota dumt.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag kan också instämma att webhallens ordersystem är lite dåligt. Man kan t.e.x. inte se på din användare på sidan vilka saker du förhandsbokat. jag kunde t.e.x. in se min förhandsbokning av ME3 vilket oroade mig fram tills dess release, dock hade jag ett bekräftelsemejl på denna förhandsbokning och jag fick trots allt mitt spel till release.

Det kan mycket väl vara så att webhallen med sitt halv-dana system schablat bort din förhandsbokning, det tror jag. Däremot så har dom en viss poäng att du nog behöver åtminstone någon form av bevis för detta. Svår situation.

Skumt, jag ser alltid mina förhandsbokningar, "Beställningar">"Under Behandling (x)"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

det var ju en kille här på sweclockers som förbokade 2009 och fick sin order makulerad för att dom inte hade tillräckligt med CE exemplar.

Låter dock väldigt skumt, när jag var på Webhallen igår på eftermiddagen så var hyllorna fullproppade med CE's, säkert 150-200 exemplar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hade du fått bekräftelse mailet då?

Ja, jag ringde även och kollade med dom innan.

Visa signatur

Citera för svar :)