SweClockers drop!

Hur går det för er i D3?

Permalänk
Medlem

Vart ser man dpsen som alla pratar om ??

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Character/inventory-fönstret. Tryck på "C" bara.
Står precis ovanför details knappen om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

26 Barbar i act 3 har bara spelat coop en sväng hittills men tänkte braka igenom normal på egen hand.

Permalänk
Medlem

Hur får ni så hög DPS? Jag är lvl 17 Barb och har ca 52 i DPS. Kommer gearen bli så mycket bättre över lvl 20? Jag byter ut items direkt det droppar något bättre, och craftar för att uppgradera.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

witch doctor lvl 5

Permalänk
Medlem

Witch Doctor lvl 17, sen insåg jag att jag satt på amerikansk server så då började jag om igen... 6 timmar åt skogen!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk

Tog precis Leoric på lvl 6. Körde D3 under den helgen som det var gratis så rushade bara igenom lite halvsnabbt. Gött med röd dag imorgon för oss som knegar

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem

Mitt CE ligger fortfarande och väntar på mig i butiken... Men ikväll så smäller det! ^_^

Visa signatur

CM Storm Enforcer ~ i5-2500k @ 4GHz ~ Hyper 212 Plus ~ P8P67 Deluxe ~ HyperX Genesis Grey 4x4GB ~ Geforce GTX 560Ti DirectCU II TOP ~ ModXStream 600W ~ 120GB SSD ~ 1,5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hur får ni så hög DPS? Jag är lvl 17 Barb och har ca 52 i DPS. Kommer gearen bli så mycket bättre över lvl 20? Jag byter ut items direkt det droppar något bättre, och craftar för att uppgradera.

Gick från 80dps som lvl18 till 150dps som lvl21 samtidigt som jag nästan dubblade mitt HP så ja, känns som det är ett enormt hopp i gearen man hittar i act2 istället för act1

Permalänk
Medlem

Level 30 monk

Satt uppe till klockan 04 inatt och klarade spelet. Dvs normal svårighetsgrad. Körde med en barbarian och tyckte det var ganska lätt.
Nightmare är dock ganska mycket svårare..

Permalänk
Hjälpsam

Melee Wiz - lvl17 akt2 och precis slaktat den irriterande fjärilsdemonen.

Lite från natten. Fett läcker dungeon - precis efter Butcher (visa bild för fullsize).

Sedan lekte jag lite med CE Dye Cloud White på hennes gear (combat wiz)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ingen som har råkat ut för Achievements reset eller karaktär wipe?

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Level 44 demon hunter med cirka 1800 dps

Permalänk

Ni som har spelat lite, är ni nöjda med era karaktärval? Jag har börjat spela upp en munk som jag nog kommer få göra om (då den atagligen är skapad på US då jag glömde kolla detta innan jag skapade den), men nu är jag lite sugen på att kanske göra en witch doctor istället då de verkar roligare att spela. Munken är ju mer hack 'n slash så att säga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk

väntar på mitt ex från webbis så jag kan få fulla spelet lvl 10 demonhunter dps vet ej

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Ingen som har råkat ut för Achievements reset eller karaktär wipe?

Inte achievments reset men jag slutade få achievements efter act 1 på normal. Så nu har jag achiev för nightmare-bossar men inget på normal

Permalänk
Medlem

Klarat normal nu, Level 31 wizard.

Permalänk
Medlem

lvl 26 act normal.

Blir bara roligare hela tiden. Typiskt man måste till jobbet nu bara
Hittade iaf en legendary 1H yxa, passa perfa till min Wiz.

*edit* förresten är det random om den blir sockad för min vart sockad ?

Permalänk

Witch doctor lvl21, ska ska köpa en massa gröna potions o färga han lite djungel mysig!

Finns hjälmen på bilden under på riktigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

lvl 1 här.
Förmodligen lägst kan inte komma in på server för den är för busy

Lvl 0 här Väntar på mitt ex fortfarande, men ligger säkert innanför dörren när jag kommer hem från jobbet

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Alla tiers finns på nätet sedan ett tag tillbaka som man kan kolla på, men just den finns inte där (kanske finns som icke tier gear). Finns ganska många med horn till WD förstås.

Permalänk
Medlem

Har en skiva som väntar på att bli installerad, D-3 hade sålt slut i hela stan i går eftermiddag men lyckades hitta en affär som hade några kvar efter en timmas letande. Dock kom jobbet imellan, en halvtimma kvar innan jag kan åka hem och stoppa in skivan! Sedan är det ju långhelg, 4 härliga D-3 dagar i rad, frugan får åka till kompisar själv eller något...

Har alla serverproblem löst sig?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Vad är dps?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Är det default att karaktären skapas på Us servern? Isf har jag nog råkat ut för det då jag inte kan minnas att jag gjort något aktivt val.
Spelade för övrigt bara 2 timmar inatt. Nu sitter jag på jobbet till klockan tolv inatt :/
Monk lvl5 än så länge men är det inte lite väl lätt? Känns som att blizzard verkligen gått in för att alla ska kunna spela och att det ska passa för casual gaming.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag funderar lite över hur det skalar i co-op?
Har bara hunnit spela 2 pers hittils då servrarna var kaos igår, men redan då upplevde jag det som hälften så svårt?

Jag hade förväntat mig att mobsen till antal, dmg och hp hade skalat med antalet spelare, men så kanske inte är fallet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Är det default att karaktären skapas på Us servern? Isf har jag nog råkat ut för det då jag inte kan minnas att jag gjort något aktivt val.
Spelade för övrigt bara 2 timmar inatt. Nu sitter jag på jobbet till klockan tolv inatt :/
Monk lvl5 än så länge men är det inte lite väl lätt? Känns som att blizzard verkligen gått in för att alla ska kunna spela och att det ska passa för casual gaming.

Normal var väldigt lätt. Tror inte att jag dog en enda gång, förutom att jag blev oneshottad en gång av Azmodans eldbollar.
I Nightmare så var har jag iofs bara kört första acten, men jag har dött ett flertal gånger, så svårighetsgraden har ökat markant.

Spelar Wizard förövrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Blizzard har själva sagt att vilken casual gamer som helst ska fixa att spela igenom spelet på normal. För oss andra börjar spelet efter det med Nightmare, Hell och om man är riktigt inbiten, Inferno som ska vara löjligt svårt. Testa att spela på ett tag så ska du se att du kommer ändra dig..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

för mig går det inge bra just nu men verkade få orning på spelet iaf tillslut! skulle installera från skivan men stod nåt fel men kryperingen eller vad det stod :S så laddar hem det! vart på elgiganten i skeå och där var det slut , på en butik till med sen var det 1 ex kvar på GAME *phuuuu* tur man e ledig resten av veckan

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Precis kommit till act 3 med min Demon Hunter och tagit paus för en middag på stan
Jag börjar nu byta gear, sätter på mig mer och mer "riktig" gear istället för all +XP jag har kört med hittils (har +131 per kill).

Hittils har det varit otroligt roligt och gillar det skarpt, kört till 90% med 2 olika IRL-vänner över skype och det är defenitivt så spelet skall åtnjutas, ev. t.o.m LAN för dom som har tid och möjlighet, galet underhållande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag funderar lite över hur det skalar i co-op?
Har bara hunnit spela 2 pers hittils då servrarna var kaos igår, men redan då upplevde jag det som hälften så svårt?

Jag hade förväntat mig att mobsen till antal, dmg och hp hade skalat med antalet spelare, men så kanske inte är fallet?

Kan inte annat än hålla med, har börjat fundera på om det ens blir skillnad med flera spelare (jo, jag vet att det gör det).
Gick precis in i act 3 efter att inte ha spelat solo sen level 8-9 någonstans, och fick en "ojdå, wtf" upplevelse och fick faktiskt spela mer ordentligt solo jämfört med i grupp, där vi mer eller mindre sprang rakt fram och körde motorsågsmassaker utan att ens bry oss...

Fortfarande lätt i normal solo, men trodde grupp vs solo skulle skala annorlunda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.