hjälp!!! nvidia windows kernel mode.......

Permalänk
Medlem

hjälp!!! nvidia windows kernel mode.......

Börjat lira d3, eller snarare försökt..... tar 5 sec sen blire freezelag 5 sec, spelet tabbar ut i windows, freeze i 30 sec tabbar in igen automatiskt och sen kan man spela i hela 5 sec.. sen repeat....
kenerl video mode fail eller vad det nu står...
testat 6 olika drivrutiner, de 3 senaste "riktiga" samt de 3 senaste beta... samma skit varje gång.....
Även kört anpassad inställning av grafikkortets drivrutin och tagit bort 3d vision men ingen skillnad...

Win 7 - 64bit
GK PCIe XFX GF GTX 280XT
nån som har en lösning?

Visa signatur

][ Asus A8N-E ][ AMD64 San Diego 4000+ ][ Point of view Gf 7600GT ][ A-data 2048 ram ][

Permalänk
Skrivet av Sabo:

Börjat lira d3, eller snarare försökt..... tar 5 sec sen blire freezelag 5 sec, spelet tabbar ut i windows, freeze i 30 sec tabbar in igen automatiskt och sen kan man spela i hela 5 sec.. sen repeat....
kenerl video mode fail eller vad det nu står...
testat 6 olika drivrutiner, de 3 senaste "riktiga" samt de 3 senaste beta... samma skit varje gång.....
Även kört anpassad inställning av grafikkortets drivrutin och tagit bort 3d vision men ingen skillnad...

Win 7 - 64bit
GK PCIe XFX GF GTX 280XT
nån som har en lösning?

vilket grafikkort är det du verkligen har?

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Entusiast

Det där är ett tydligt tecken på att grafikkortet inte klarar av belastningen utan överhettning.
Kolla upp att du har advekat kylning i lådan, samt att kylflänsen och fläkt på grafikkortet sitter och fungerar som den skall.
Har du rubbat kylflänsen på grafikkortet kan det hända att du måste applicera om ny kylpasta, då den gamla kylpastan troligen har "smulat sig" under flänsen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

konstigt om det inte klarar belastningen då det endast ligger på 55grader? Kylning och allt har fungerat problemfritt i 3 år i bl.a. bf3 så det borde ju inte vara det som är problemet? felet kommer dessutom så for jag kommer in på character screen så den hinner inte heller bli "upphettad" pga av hög aktivitet =/

ja inte vet jag vad det är för grafikkort så stod det på fakturan från inet..

Visa signatur

][ Asus A8N-E ][ AMD64 San Diego 4000+ ][ Point of view Gf 7600GT ][ A-data 2048 ram ][

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabo:

konstigt om det inte klarar belastningen då det endast ligger på 55grader? Kylning och allt har fungerat problemfritt i 3 år i bl.a. bf3 så det borde ju inte vara det som är problemet? felet kommer dessutom så for jag kommer in på character screen så den hinner inte heller bli "upphettad" pga av hög aktivitet =/

ja inte vet jag vad det är för grafikkort så stod det på fakturan från inet..

provade nu att ha datan avstäng och starta d3 direkt, samma sak då..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet! Den här gången var jag snäll och låste din första, inaktiva tråd, men tänk på att inte korsposta i framtiden!