Permalänk
Medlem

Riktigt grym studio du har fixat, gården var enormt fin den också kan inte bli mer än full pott för detta galleri

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem
Skrivet av filippoh94:

150:- / H

okej

Permalänk
Skrivet av nanosec:

Riktigt grym studio du har fixat, gården var enormt fin den också kan inte bli mer än full pott för detta galleri

tack! din hörna va inte dum heller, kasta en 5a på den med

Permalänk
Skrivet av er_nilsson:

väldigt vad folk börjar skriva så fort någon som bor hemma och har schyssta prylar
det handlar väl hur man prioriterar saker skulle kunna köpa en ny dator i månaden när jag jobbade men valde att göra annat (öl)
sluta vara så avis alla som är det

OT
Skönt place!
ända jag reagerade på är att tvn vid sägnen ser ut att sitta högt upp eller går den att tilta?

vill ej spela överlägsen men datordelar prioriteras nog faktist nästan lägst av allt i vår familj, har så lätt för att få tag på det
hur som helst tack ! Och tvn går att tilta mekaniskt med en fjärkontroll

Permalänk
Skrivet av nanosec:

man tackar!:)

Permalänk
Medlem

Glassigt med ett 7970 i "mediadatorn"

Permalänk
Medlem

om du kör en 7970 i mediadatorn undrar man ju vad fasen du har i cosmos chassit! ;D

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coraydus:

om du kör en 7970 i mediadatorn undrar man ju vad fasen du har i cosmos chassit! ;D

3x samma kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Sh1ft21;12290358"]

Skrivet av tedeman1998:

Det finns privat skolor som ger 10k och uppåt åt varje elev till en skoldator:)

Och du går ej på en sådan så hur vet du det?

Min bror går i åttonde klass. Alla där har fått varsin MacBook

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

[QUOTE="erikom;12299033"]

Skrivet av Sh1ft21:

Min bror går i åttonde klass. Alla där har fått varsin MacBook

jo min förra skola ger ut ipads till eleverna nu vet jag

Permalänk
Medlem

[QUOTE="filippoh94;12299208"]

Skrivet av erikom:

jo min förra skola ger ut ipads till eleverna nu vet jag

Förstår dock inte vad eleverna ska med iPads till? Finns ju inget vettigt att göra på dem jämfört med en laptop (MacBook i det här fallet)

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

[quote="erikom;12300529"]

Skrivet av filippoh94:

Förstår dock inte vad eleverna ska med iPads till? Finns ju inget vettigt att göra på dem jämfört med en laptop (MacBook i det här fallet)

I min skola har det börjat dela ut Ipads till alla med läs och skrivsvårigheter. Jag hade en Ipad själv förut. Den var verkligen ingen höjdare att jobba på.
Till att surfa, spela och andra slappa aktiviteter så fungerar den utmärkt.
Men till arbete så är det helt värdelöst.
Bara att byta mellan webläsaren, Pages och musikappen (där deras ljudböcker ligger) är ju ett rent helvete rent ut sagt.
Ex. du sitter och skriver en skoluppgift om, säg en författare. Sen så hittar du en lång artikel om den på en websida du tänkte leta information ifrån. Sen sitter de och läser den där sidan i 15 minuter, och sen när de ska växla tillbaka till Pages så har den blivit avslutad pga inaktivitet. Då får de starta appen och leta igenom sin lååånga lista med dokument och sen öppna rätt dokument. Istället för att ha en lätt bärbar där man lätt kan låta programmet stå öppet en hel skoldag utan att något händer.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

[QUOTE="HerrGoreMann;12300643"]

Skrivet av erikom:

I min skola har det börjat dela ut Ipads till alla med läs och skrivsvårigheter. Jag hade en Ipad själv förut. Den var verkligen ingen höjdare att jobba på.
Till att surfa, spela och andra slappa aktiviteter så fungerar den utmärkt.
Men till arbete så är det helt värdelöst.
Bara att byta mellan webläsaren, Pages och musikappen (där deras ljudböcker ligger) är ju ett rent helvete rent ut sagt.
Ex. du sitter och skriver en skoluppgift om, säg en författare. Sen så hittar du en lång artikel om den på en websida du tänkte leta information ifrån. Sen sitter de och läser den där sidan i 15 minuter, och sen när de ska växla tillbaka till Pages så har den blivit avslutad pga inaktivitet. Då får de starta appen och leta igenom sin lååånga lista med dokument och sen öppna rätt dokument. Istället för att ha en lätt bärbar där man lätt kan låta programmet stå öppet en hel skoldag utan att något händer.

Precis det jag menar. En laptop är mångsidig och enkelt att göra dessa saker på SAMTIDIGT. Är ju värdelöst att sitta och skriva arbeten på en iPad. För det första när man samtidigt ska samla information och för det andra, att sitta och skriva på en skärm.

Idioti att lägga pengar på iPads när de är totalt värdelösa för ändamålen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser ju jävligt sjysst ut får jag säga. Tung prestanda på mediaburken

Ang. avundsjuka... Det är väl för f*n inte så konstigt att man är avundsjuk?

Ang. privat- och friskolor. De är skattefinansierade. Ibland är de också privat finansierade.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

hahaha du är en sån boss! Logistikchef och inte ens fyllt 18.
Helschysst place du har, och lite beundrare på det som ger en överkast med playboy motiv?
Kan ju knappt bli bättre i den åldern känns det som

Permalänk
Medlem

Grym lya! men vad är de för thermaltake chassi du använder, ser riktigt schysst ut

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Medlem

"när jag har tid över"

Tror jag inte riktigt på. Du bor säkert där 24/7 ditt as

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Skrivet av knezovic:

Grym lya! men vad är de för thermaltake chassi du använder, ser riktigt schysst ut

tack, thermaltake DH 202

Permalänk
Skrivet av matlo:

hahaha du är en sån boss! Logistikchef och inte ens fyllt 18.
Helschysst place du har, och lite beundrare på det som ger en överkast med playboy motiv?
Kan ju knappt bli bättre i den åldern känns det som

haha pengar är ju inte allt men ja de flyter på bra nu skolan slutar snart osv

Permalänk
Skrivet av makkesk8:

"när jag har tid över"

Tror jag inte riktigt på. Du bor säkert där 24/7 ditt as

nää bara när jag drar över nån brud eller spelar, pluggar däribland med men gör det oftast inne i huset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av filippoh94:

nää bara när jag drar över nån brud eller spelar, pluggar däribland med men gör det oftast inne i huset!

Undra just

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Du frågade om tips på va du kna köpa mer. Jag skulle sattsa på ordentlig vattenkylning, speciellt när du har sånt stort fint chassi. en H80 gör sig inte rättvisa i ett sånt tycker jag när man lika gärna kan testa på ordentlig vattenkylning.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Du frågade om tips på va du kna köpa mer. Jag skulle sattsa på ordentlig vattenkylning, speciellt när du har sånt stort fint chassi. en H80 gör sig inte rättvisa i ett sånt tycker jag när man lika gärna kan testa på ordentlig vattenkylning.

njaa är inte så sugen på det faktist, pallar inte hålla koll och underhålla det, sett en massa folk som fått läckor med sina system efter ett tag, sådant skulle jag aldrig palla!
kör alla spel på max inställningar med hög fps och lär nog göra de ett bra tag till och tempsen är inte alls höga heller eftersom mina kort skjuter ut värmen på baksidan av chassit
tack för tipset iallafall!

Permalänk
Skrivet av filippoh94:

njaa är inte så sugen på det faktist, pallar inte hålla koll och underhålla det, sett en massa folk som fått läckor med sina system efter ett tag, sådant skulle jag aldrig palla!
kör alla spel på max inställningar med hög fps och lär nog göra de ett bra tag till och tempsen är inte alls höga heller eftersom mina kort skjuter ut värmen på baksidan av chassit
tack för tipset iallafall!

SKulle vilja påstå att de anledingar du tar upp är mest myt ny för tiden när kopplingar är av kompressionstyp och vätskorna har blivit bättre. Så länge du vet va du gör så kommer systemet adrig läcka och du behöver inte underhålla de heller! Vill man ha ett extremt bygge så är de vattenkylning som gäller. Och med all din plats skulle en helt passiv radiator vara riktigt snygg! Kan va värt att tänka på i alla falll!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

SKulle vilja påstå att de anledingar du tar upp är mest myt ny för tiden när kopplingar är av kompressionstyp och vätskorna har blivit bättre. Så länge du vet va du gör så kommer systemet adrig läcka och du behöver inte underhålla de heller! Vill man ha ett extremt bygge så är de vattenkylning som gäller. Och med all din plats skulle en helt passiv radiator vara riktigt snygg! Kan va värt att tänka på i alla falll!

Vatten skaffar man bara om man vill ha ner ljudnivån/tempsten eller vill klocka mer. Är man inte intresserad så skall man definitivt INTE skaffa vatten. Byter man graffekort sen så måste man tömma och ha nya block, man måste ofta ha ganska stor låda, särskilt för att kyla tre graffekort. Plötsligt måste det vara två loopar med dubbla uppsättningar raddar o vattentankar. Då behövs en större låda osv osv... Det är ett jäkla pyssel.

OnT

"Studio" skriver du i beskrivningen, musikstudio då eller? Låtar?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Så du menar alltså att man ska skaffa vattenkylning bara för att de är snyggt? Har man inte behovet av de så är de ju rätt onödigt att skaffa de. tr0ll

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem

Ser jävligt mysigt ut! Allt är i samma "stuga" eller?

Permalänk
Skrivet av THURGOOD:

Så du menar alltså att man ska skaffa vattenkylning bara för att de är snyggt? Har man inte behovet av de så är de ju rätt onödigt att skaffa de. tr0ll

Klart man kan göra de. Precis som man köper en flashig och snabb bil för att den är snygg, även fast man kanske inte använder hela dess potensial på bana.
Har vatten i min burk, andra uppsättningen nu, och de har jag mest för att jag gillar att bygga då de är lärorikt och även för att de är snyggt. Överclockar inte mer än man kan göra med vanlig luft, så de är absolut inte därför jag har de. Har man byggt om sin dator så många gånger att de inte finns något att bygga om mer kände i alla fall jag att jag vill testa något nytt, och då blev de vatten. Vad är det med de som är "Tr0ll"?

Sen är de även en jävla känsla att få ner ljudnivån på datorn, att du inte kan höra om den är på eller inte, utan att först titta på den och se om standby leden lyser...

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av filippoh94:

Hur menar du med fult inrett? funderar på en annan vägg än graffiti om det är det du syftar på, polare som gjorde den för cirka 1,5 år sen när jag var 15 så kändes coolt då

Skrivet av filippoh94:

logistikchef

Nu får du bestämma dig. Ena dagen är du 16½ år gammal och i nästa nån dag från 18 och logistikchef... men ändå har du en skoldator. Dina påståenden går väldigt skilda vägar.

Är väl inget att skämmas för om du har täta föräldrar som pyntar en monsterdator åt dig... Klockren tonårslya, fint galleri och tokigt fina komponenter. Du får en fyra av mig för ungdomslyan, men en klockren femma för hårdvaran

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Nu får du bestämma dig. Ena dagen är du 16½ år gammal och i nästa nån dag från 18 och logistikchef... men ändå har du en skoldator. Dina påståenden går väldigt skilda vägar.

Är väl inget att skämmas för om du har täta föräldrar som pyntar en monsterdator åt dig... Klockren tonårslya, fint galleri och tokigt fina komponenter. Du får en fyra av mig för ungdomslyan, men en klockren femma för hårdvaran

Word...låter lite myto i mina öron

Visa signatur