Vill köpa en Ipod till tjejen i examenspresent, hjälp mig att välja :)

Permalänk

Vill köpa en Ipod till tjejen i examenspresent, hjälp mig att välja :)

Hej!

Jag fick precis idén att jag skulle köpa en ipod till tjejen som tar examen nu nästa vecka. Tänkte att hon kunde ha den på tåget när hon pendlar till nya jobbet.
Anledningen till att jag vill köpa en ipod och inte en vanlig mp3 är att jag förstått att man kan synka sin Ipod med spotify nu för tiden?
Själv har jag aldrig ägt nån ipod men jag har spotify i min iphone som jag kopplar till bilens ljudsystem och tycker det funkar väldigt bra.

Kan någon bekräfta att ipoden ska gå att synka med spotify så man slipper hålla på att bunkra datorn med musik för att sedan lägga över på ipoden?
Det jag är ute efter är att att kunna spara playlists i spotify och sedan köra dessa i offlinemode precis som jag kan göra på min iphone.

Nu till frågan, vilken ipod bör jag köpa? Finns de nyare/äldre modeller osv? Vad bör jag sikta in mig på? Ser att de finns Ipod Touch och Ipod classic, är de nån skillnad förutom styrningen? Sen har ja hört talas om Ípod "nano", är de ett tredje alternativ?

Hoppas ni kan ge mig lite kloka råd eller synpunkter

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk

Efter att tittat runt lite så är det nog Ipod NAno som är intressant för min del då hon fyller år i dagarna och prestenten var modell dyr.

Ipod Nano 6:e upplagan tror jag de blir. Kom dock 2010 :/

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem
Permalänk

Skaffa en ipod touch4 det går att använda spotify i den... det räcker nog med 8gb det är smidigt och skapligt billigt också...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel(R) Core(TM)i7-3770 CPU @ 3,40 GHz I AMD radeon(TM) HD 7770 2 gb I 12 gb ram I 1 tb hdd

Permalänk
Skrivet av buddaz:

ipod classic är enbart till för egen musik

tack! då går den bort

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Det är bara Ipod touch, Iphone och Ipad som har till gång till spotify appen.

Permalänk

Köp en iTouch om du vill lägga ut pengarna för det. Det är en iPhone fast utan 3g och med ett acceptabelt pris

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

ipod classic är enbart till för egen musik.

Och jag som gärna vill lyssna på andras musk...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Köp en iTouch om du vill lägga ut pengarna för det. Det är en iPhone fast utan 3g och med ett acceptabelt pris

+1, man får mycket mer för pengarna. Dessutom är Ipod nano rejält överprissatt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalaskulan:

Efter att tittat runt lite så är det nog Ipod NAno som är intressant för min del då hon fyller år i dagarna och prestenten var modell dyr.

Ipod Nano 6:e upplagan tror jag de blir. Kom dock 2010 :/

Går inte att köra Spotify i nano..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du är ute efter spotify är det Itouch, Iphone och Ipad som gäller. Alla dem andra har ingen funktion för att koppla upp sig mot internet eller funktion för att hämta appar. Eftersom du måste ha IOS(Apple:s plattform för mobila enheter) för att kunna få det att fungera.

Permalänk
Medlem

Jag har en Ipod touch 4G 32Gb versionen och är otroligt nöjd. (Jailbreakat) Den kan göra det mesta man vill och krashar aldrig ( krashar för mig pga jailbreak ) och spotify funkar perfekt. Jag köpte min för 2200 förra sommaren när on-off la ner.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

En Itouch är ju som du säger princip en iphone utan att du kan ringa med den, förstår inte grejen
Jag vill ha något som är som en mp3 fast mer funktioner och att du slipper ladda ner(klart man inte gör men jag bara säger det) musik och hålla på o flytta över.
Jag kollade noggrannare på ipod nano och upptäckte att man kan flytta musik från spotify till ipod nano MEN man måste betala för musiken som man flyttar över, TROTS att man har spotify premium. Det hade jag inte räknat med, jävligt sniket av dem.

Men Itouch känns som overkill, ja vill ha en musikspelare med funktioner och det ska vara lätt att byta till ny fräsch musik. THats it!.
Några bra tips?

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Köp någon billig android lur. Den kan man ladda ner spotify appen till.

Permalänk
Medlem

Vart ser du det. Jag tittar på hemsidan för Apple. Där står det bara att du kan hämta hem från Itunes store. När det gäller Ipod Nano.

Jag tror kruxet med spotify är att du måste köra Android eller IOS. Dem produkterna som har det i sig är inte billiga.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad du menar. Men kolla denna: http://www.spotify.com/se/mobile/android/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaskulan:

En Itouch är ju som du säger princip en iphone utan att du kan ringa med den, förstår inte grejen
Jag vill ha något som är som en mp3 fast mer funktioner och att du slipper ladda ner(klart man inte gör men jag bara säger det) musik och hålla på o flytta över.
Jag kollade noggrannare på ipod nano och upptäckte att man kan flytta musik från spotify till ipod nano MEN man måste betala för musiken som man flyttar över, TROTS att man har spotify premium. Det hade jag inte räknat med, jävligt sniket av dem.

Men Itouch känns som overkill, ja vill ha en musikspelare med funktioner och det ska vara lätt att byta till ny fräsch musik. THats it!.
Några bra tips?

DU verkar inte förstå att Spotify är ett program och att de krävs att du installerar det på din enhet, i detta fallet en iPod Touch.

Skrivet av Kalaskulan:

Jag kollade noggrannare på ipod nano och upptäckte att man kan flytta musik från spotify till ipod nano MEN man måste betala för musiken som man flyttar över, TROTS att man har spotify premium. Det hade jag inte räknat med, jävligt sniket av dem.

Det är ju för att du köper låtarna och då blir det precis som vanligt = du får en .mp3 fil och kan använda den på alla mediaspelare FOREVERER

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem

Bara förslag.

Köp den lilla Ipod Nano. I någon färg som din tjej gillar. Lägg in valfri musik och byt när tjejen tycker musiken blir tråkig. Minsta storlek på nya Nano är 8 GB. Med den storleken kan du få väldigt många låtar. Sedan ger du tjejen lite bättre lurar.

Byta musik med Itunes är väldigt enkelt för den som inte är teknisk begåvad.

Jag tror din tjej kommer bli glad utav att hon bara får något av dig. Vissa tjejer bryr sig inte så mycket om tekniska prylar så länge det bara fungerar.

Permalänk

Den här länken var det jag tittade på:

http://www.spotify.com/se/blog/archives/2011/05/04/spotify-sa...

Men de får bli så, får pynta för lite låtar från itunes eller spotify

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".