"Aktivering av Windows misslyckades"

Permalänk
Entusiast

"Aktivering av Windows misslyckades"

Byggde min dator för ungefär 2 veckor sedan och sen dess eller några dagar efter så kommer det konstant upp små textrutor längst nere vid ikonerna som säger "aktiverar Windows" "Det misslyckades" sen skriver jag in min produktnyckel men det står att den är använd -.-
Jag har återanvänt nyckeln som jag hade innan jag omformaterade och det borde väl fungera?:S

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Du får dn felkod i samband med att det misslyckas, googla den.

Misslyckad kan vara av flera anledningar, därför kan bara du veta varför.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Segas:

Du får dn felkod i samband med att det misslyckas, googla den.

Misslyckad kan vara av flera anledningar, därför kan bara du veta varför.

Skickades från m.sweclockers.com

Googlade errorn och det står att jag typ ska ringa ett nummer och få installations-ID :S
Måste man prata med någon eller är det en bot?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Troligtvis har du redan aktiverat den ett flertal gånger, och man kan endast gåra det 3 gånger(har jag för mig) utan att man behöver köra aktivering via telefon.

Det bör stå ett nummer när du försöker aktivera det som du ringer och kör aktivering via det.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Entusiast

Det ordnade sig! Det fanns någon sorts telefon-bot som sa en lång kod uppdelade i olika bokstäver mot att man själv sa några siffror som man fick på skärmen för att kunna visa att OS:et är äkta!
Mycket nöjd med Microsofts enkla felsökning

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Det ordnade sig! Det fanns någon sorts telefon-bot som sa en lång kod uppdelade i olika bokstäver mot att man själv sa några siffror som man fick på skärmen för att kunna visa att OS:et är äkta!
Mycket nöjd med Microsofts enkla felsökning

Perfekt! Menade inte att vara otrevlig, men det är omöjligt för oss att hjälpa till utan koden.
Antar att du sitter med en MSDNAA nyckel som du använt för många gånger, hehe.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Detta gäller ju dock för alla licenser förutom SLP och högst troligen MAK/VL.