Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tcntad
The Cr4zii Nerd That Always Dies..

TAD var en klantagg och polaren hade tca Crazy Assassin, jag sprang rakt in i smeten och dog oftast först, ingen taktik där inte medans polaren kunde huka i en buske eller två med s.k AWP (jo den gamla CS tiden)

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt hittat någon "speciellt" onlinenamn men jag har innan hetat Zeine på lite olika saker, villket igentligen bara är floden som rinner igenom Paris fast med ett Z istället för ett S. Nuförtiden kallar jag mig för T-rexteatime . Namnet poppade upp i huvudet på mig när jag och en kompis satt och spelade Tf2 klockan 02:30 med en liten brittisk pojke som gillade the (tea). Vi har tyvärr inte hört något ifrån han sedan den gången eftersom han inte acceptade våra friend requests </3

Tro det eller ej men jag saknar Matthew (han hette så) xD

Visa signatur

Mobo: Asus M5A97 Processor: Amd fx 6100 Minnen: Corsair XMS3 8GB Grafikkort: Sapphire Radeon hd 7850 HDD: 500GB 7200rpm Nätagg: Corsair CX600

Permalänk
Medlem

Ser inget fel med ditt namn, kommer bara ihåg det från idag när du anklagade mig för att fuska.

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Jag syftade på folk som faktiskt bor i Polen. Har kanske fått lite fördomar i onlinespel, där de skriver blandad polska och engelska, samt väldigt dålig engelska överlag.

Försöker verkligen inte väcka upp rasism alls. Humoristiskt är det väl, samt lite fördomsfullt - men ingenting som jag menar att varenda polack är.

Nej, och som jag sa är det inte det minsta rasistiskt, polacker tillhör samma etnicitet som svenskar (i allmänhet, finns ju så klart massa folk som har invandrat till sverige och polen som nu tillhör befolkningen), så är lite som att kalla någon för rasist för att de säger att alla som kommer från skåne är dumma i huvudet xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilgf:

Nej jag förstår detta, ville bara påpeka att jag uppfattade just inlägget som rasistiskt. Självklart antar jag inte dig för att vara rasist.

Då ber jag om ursäkt, och påpekar att jag inte menade det som rasism alls. Lite "inte så politisk korrekt"-humor.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Nickar Grossenschpritzer när jag lirar BF - ser inget skumt med det.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

zuggmatte ~ saggmatte

Permalänk

Inget konstigt med ditt nick...:)
Mitt nick här är Fidel Castro för att jag älskar kubansk rom...och drinken mojito.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mojito

Finns en romdrink som heter just Fidel Castro;)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fidel_Castro_(drink)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Då ber jag om ursäkt, och påpekar att jag inte menade det som rasism alls. Lite "inte så politisk korrekt"-humor.

Ingen fara alls!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate. (Det uttalas ['sʌɡmeɪt].) Är det verkligen så fult? Vilka misstolkningar gör ni när ni hör/ser det?

Den här tråden är inte bara om mitt namn, utan vem som helst får gärna posta sitt/sina namn för att få feedback och åsikter. (Skriv namnet i inlägget, även om det är samma som ditt SweC-namn, så att det blir lätt att följa tråden.) Om du vill, nämn gärna varför du valde just det namnet.

Meningen är att man ska kunna kommentera helt ärligt vad man tycker, så om du postar ditt namn får du tåla vad folk tycker.

Glöm inte att CITERA det inlägg som innehåller det/de namn du kommenterar!

Jag ville ha ett helt unikt namn, som inte förekom i något annat sammanhang. Jag tog iPad-skalet Zaggmate och bytte ut vokalen. Det blev fult, men det blev iallafall unikt.

Sugga:

Tänker precis på det där, en sugga med massa kultingar x)

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem

Blekfet^ här Eller ploppjoppe

Permalänk

Extremt underhållande läsning om vad folk har för namn på Online-gaming och vart de kommer ifrån

Rolig tråd helt klart!

//MrFatGuy

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

Kalium är väl kanske lite småkonstigt enligt vissa som inte tycker om kemi, men annars är jag rätt nöjd med det namnet.
Använder Rullknufs lite här och var, bland annat till min email vilken några lärare på skolan fann väldigt underhållande

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Zuggmate låter som någon som tycker om att skilja sig från mängden genom att använda mindre vanliga latinska bokstäver men fortfarande håll sig undan de populära trippel-x och vanliga namnen så som "leetkalle" och "demonhumper". Ett ok namn som är lätt mnemoteistiskt (?)och inte framstår förpubertalt. Om jag själv försöker uttala't så blir det tsuggmäjt, där tsugg är ett onomatopoetiskt ord för ljudet som exempelvis ånglok gör när det tuffar fram.

Egna namnet är hämtat från gamla rollspelet Mutant Chronicles. Namnet är en felstavning av alaka'i, som betyder ledare eller guide. Alakhai är även en by någonstans i gigantiska afrika. Kan även betyda sjöled om det stavas som det gör, enligt wikipedia. Anyhow, folk och fä brukar ofta försöka göra sig roliga på namnet genom att kalla mig Al-qaida, men det kan man ju bjuda barnen på (trots allt, de var säkert för unga för att minnas MC).
Ju mer jag lär mig om namnet, desto mer känner jag att det passar mig (om ledare tolkas som guide). Detta namn och jag var ämnade för varandra.

Skrivet av Leon1:

Dagens i-landsproblem.

Ens identitet är inget i-landsproblem.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Kände att jag behövde ett nytt internetnamn för ca 5 år sedan, så jag försökte få inspiration genom att gå igenom musiksamlingen efter låtnamn. Fastnade för en låt med titeln "Former Self", som jag skrev former.self och sedan bara formerself (eftersom punkter är jobbiga). Tyckte namnet var bra eftersom det blir bättre och mer sant ju längre jag har det.

Skrivet av Zuggmate:

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate. (Det uttalas ['sʌɡmeɪt].) Är det verkligen så fult? Vilka misstolkningar gör ni när ni hör/ser det?

Inga misstolkningar, men jag undrar vem Zugg är eftersom du uppenbarligen är hans mate.

Permalänk

Någon som stör sig på mitt namn?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker rent spontant att "Zuggmate" låter som ett varumärke.. typ som Lazyboy.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Better with "Zuggmate" than "Shagmate"...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Förkortar du ditt namn till "Beagle"?

http://www.22dog.com/images2/Beagle.jpg

The thought has crossed my mind X)

Nä, jag såg en custom nummerplåt på en bil en gång faktiskt och funderade på vad jag skulle ha om jag skaffade en sån, då blev det ju bara 6 tecken, alltså BEAGLE...

Den idén skrotade jag rätt snabbt, hehe

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Tycker det låter roligt!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Nightcrawl använder jag knappt något mera, istället blir det försvenskningen Nattkryp.
Skybar är en gammal Eve-karaktär jag hade, och används fortfarande emellanåt. Förövrigt kommer det från baren i skrapan i Västerås. Namnet tyckte jag kunde passa bra i ett sci-fi spel :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Det skulle vart ett stort "N" på slutet istället!

Permalänk
Skrivet av Fjedjick:

Det skulle vart ett stort "N" på slutet istället!

Du har rätt..

Nu ska jag gå och dränka mig så jag slipper leva med denna skam

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Tänker direkt på Hipp Hipp och youtubeklippet Kebabsvarvare :).

Jag själv.
Ett nick. En historia.

Jag hade ett jävla humör när jag var i tonåren. Så jag blev kallad åskan och även blixten.
En dag så skrev någon i en chat, I'm afrid of you. En viss person uppmärksammade att bokstaven A var bortglömd då det stavas ''afraid''. Denna person satt även i en voicechat. Han repeterar ordet men uttalar det ''afridd''. En annan person säger då fridd. Då bestämdes det att jag skulle kallas fridd.
Jag bytte då ut i:et mot en etta för att modernisera.

Det var det hela :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Mina kompisar häcklar mig för mitt online-namn, Zuggmate....

Jag tycker inte att det är konstigt eller fult bara ett lite annorlunda namn

Själv har jag ett annat online-namn i spel och flera olika forum och det är Popgumman.
Hade namnet Simracer förut men efter flera missöden på demot i SWAT4 på någon server med en hel del svenskar så var det dags att byta namnet och lära sig spelet(inte skjuta på allt som rör sig). Jag fick idén till namnet av min styvbror som kallade sig några få gånger som poplady och jag gillade det, men jag ville ha det lite mera svenskt så jag böt ut lady till gumman.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Jag nickade länge gerblizer, men nu flyter jag mer över till Linkus som är liten snevridning från min riktiga namn Linus.

Gerblizer vette tusan va jag fick ifrån, men när man va mindra skulle juh allt ha Z i sig resterande kom nog bara lite av sig självt ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Tänkte väl typ på sug-mate, dvs en partner som suger.
Lite pervers tolkning kanske, men det var nog mest för att du undrade över om vi associerade namnet med något olämpligt..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk

Tycker du borde fråga dig själv om vem fan som bryr sig om vad dit nickname på internets är...

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av oobum:

Tycker rent spontant att "Zuggmate" låter som ett varumärke.. typ som Lazyboy.

Förmodligen för att det är deriveat från Zaggmate, som är ett iPad-fodral.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

<-----

Jag använder mig av mitt nick normalt sett. Eller jag försöker, då det mer ofta än sällan är upptaget på diverse sidor.

Har mer och mer gått över till att använda Lao, vilket är namnet på min första WoW karaktär.

Ang3L kom jag på för många år sedan när det ballt att använda siffror i sina nicks...mmdjaa

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?