Permalänk
Medlem

Speldator 10-11k

Hallå,
dags att införskaffa en ny dator, tänkte främst använda datorn till att spela, så den ska klara de senaste spelen på så hög grafik som möjligt på min budget.
Har nästan ingen koll på det senaste inom datorer just nu, så kan någon rekommendera någon bra burk? Antingen färdig eller i delar från Inet (men då får man tänka på deras monteringskostnad). Behöver även införskaffa windows.

Skärm och tangentbord/mus kan jag skaffa utanför budgeten för själva datorn, men skulle uppskatta om någon har några bra rekommendationer som inte är allt för dyra.

mvh
Jonas

Permalänk
Medlem

Duger denna?: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1851066/2012-05-29

Andra får gjärna rätta till eventulla fel/brister med mitt packet.

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce GTX 670 2048MB Superclocked (typ 150kr dyrare) hade jag valt, om du är uppe o kikar i den prisklassen

Permalänk
Medlem

Köp inte stock varianten av gtx 670. Den är mycket sämre än korten med eftermarknadskylare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så vilken gtx 670 är det man ska ha? Lite förvirrad här bland alla olika varianter som det finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firefool:

Så vilken gtx 670 är det man ska ha? Lite förvirrad här bland alla olika varianter som det finns.

Alltså om du inte planerar att överklocka så är det igentligen ingen märkbar skilnad mellan någon av dom mer än i ljudnivå och temp. Men då jag tycker att Define r3 mår bättre av en standard kylare som blåser ut all varmluft istället för att dumpa värmen inne i datorlådan. Skulle jag fortfarande rekomendera det kortet jag länkade eller ett 670 med samma kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robanswe:

Alltså om du inte planerar att överklocka så är det igentligen ingen märkbar skilnad mellan någon av dom mer än i ljudnivå och temp. Men då jag tycker att Define r3 mår bättre av en standard kylare som blåser ut all varmluft istället för att dumpa värmen inne i datorlådan. Skulle jag fortfarande rekomendera det kortet jag länkade eller ett 670 med samma kylare.

Tycker du i så fall att man inte ska ha ett gigabyte geforce gtx 670 OC i fractal design R3? Den kombinationen verkar va det jag ser allra mest här på forumet.

Permalänk

Jag testade att byta ut chassi och grafikkort i Robanswe's inköpslista till SilverStone RV03 och ett Gigabyte GeForce 670. Priest hamnade då på 11 806:- Det är 800kr för mycket, men du får ett chassi med tokbra luftflöde och du slipper oroa dig för höga ljudnivåer. 670's stockkylare är mycket dålig och håller faktiskt högre dB än 690

Grafikkortet tycker jag du ska ta, om du inte ska inhandla ett extra kort efteråt, då eftermarknadskylare kan göra det väldigt varmt för att de inte pumpar ut luften. Chassiet behöver du inte, men du får bättre luftflöde och bättre kylning (kan dock medföra lite högre ljudnivå).

Edit: Särskrivning

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX