Muskampen 2025: Segraren korad!

Foto/Videoredigering Eizo vs Asus

Permalänk
Medlem

Foto/Videoredigering Eizo vs Asus

Har idag en Hp ZR2440w som hängt med bra många år och börjar bli dags för en uppdatering även om den fyllt sin funktion.
Spelar ingenting och om jag skulle få för mig att spela så är det verkligen sekundärt.
Skärmköpet är mao med inriktning på fotoredigering och vad tiden lider videoredigering i 4k. Så prio är färgåtervinning och gärna till kalibrering. Är en del produktbilder som redigeras så att få färgerna rätt är som sagt prio.

Har varit inne på Asus ProArt PA279CRV som verkar vara väldigt prisvärd men samtidigt är skärmen jag har inne på sin tredje dator så är ju någonting man har ganska länge.

De modeller jag kikar på för tillfället, förutom ovanstående, är Asus ProArt PA32UCR-K, Eizo ColorEdge CS2740 och Eizo FlexScan EV2740X. EV2740X är väl mer en kontorsskärm så rent spontant känns den som ett sämre val, är ju dessutom inte direkt specad vad gäller färgåtergivning på Eizos hemsida.

Rent spontant känns det som dött lopp mellan Asus och CS2740 eller?
Eller finns det någon annan skärm jag missat i prisklassen eller ännu hellre i en lägre prisklass?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 XL - EK-Nucleus AIO 360 Dark - ASUS ProArt Z790-Creator WIFI - Intel Core i9 14900K 3.2 GHz 68MB - Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB - Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB - be quiet! Straight Power 12 Platinum 1000W - Asus GeForce 3060 Ti Dual 8 Gb - Windows 11 Pro