Är min Barbarian ok? Dålig dps?

Permalänk
Proffsmoddare

min lvl 60 Demon hunter har 34648Dps nu i act 1 på inferno

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av heltstörd:

Hej

Jag är Level 35 med min Barbarian. Är på act2 nightmare och känner att det är rätt tufft asså. Behöver slå säkert en 5-6slag på en vanlig skeleton eller vad dem nu heter. Detta känns inte ok.

Jag har ca 1400 i defence och bara 360dps. Är Damage för låg eller? Hur ska jag förbättra den avsevärt, för jag ser inte att man kan köpa sig till så mycket bättre saker pga level gränsen och gold så klart?

Tack på förhand

Dold text

Battle.net namn? kan joina dig så kan vi farma bossar, är lvl 55 witch doctor så det lär gå rätt snabbt

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Tror jag har 1400dps på min 37 DH och börjar närma mig slutet på Act1 Nightmare. Känns faktiskt lågt det med och antar att jag borde ligga på 2000dps för att skall bli lätt i Act2. Vanliga mobs är inte så farliga dock är Champions och Elites jobbiga men antar att det inte handlar om DPS där utan mer vilka skills man använder?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Tror jag har 1400dps på min 37 DH och börjar närma mig slutet på Act1 Nightmare. Känns faktiskt lågt det med och antar att jag borde ligga på 2000dps för att skall bli lätt i Act2. Vanliga mobs är inte så farliga dock är Champions och Elites jobbiga men antar att det inte handlar om DPS där utan mer vilka skills man använder?

Jag satt på ca 1800dps i slutet av nightmare med min DH så jag hade nog 1400-1500 i början. Det gick bra tack vare att jag hade 25000hp Behövde dock hjälp med Diablo så den tog jag med en polare. Sen bytte jag vapen och gick +3000dps så håll utkik efter billiga vapen i AH

Edit: Det finns en boss på Act III, tror han heter Rakanoth. Iaf så är han omöjlig att ta om du inte kör skills med stun på då han onehittade mig med 25k hp om han fick börja hoppa runt...
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5271600553

"GOT IT!!!

Bola Shot - Thunder Ball
+
Impale - Impact
+
Passive Vengeance

= Him stunned ALL the time.

How to do? Just bola shot constantly and if he gets out of stun, stun him with impale.
I killed him JUST using Bola shot and Impale on Nightmare"

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Utrustning för din karaktär.

tackar

Permalänk

Ok nu har jag rensat upp i min stash och bytt mina saker mot lägre life men högre damage. vet ni vad, jag hade fanemig över 5000 i life :S nu har jag 3500 i life, har lyckats få upp dps till 550, armor till 1650.

Så nu är nästa steget att skaffa fram ett bra svärd. typ 75+dps samt lägga en ruby. då borde jag väl komma upp i 700dps trakterna? detta kan jag acceptera då det är dubbelt så mycket mot vad jag hade i början

vad tycker ni?

btw är jag på level 36 nu hihihi

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalhest:

2400 dps i början av nightmare? Holy guacamole Batman! Stats på vapnet plz, man blir ju nyfiken

Haha, fy fan vad jag skratta när jag lästa "Holy guacamole batman"! men ja att ha en munk i nightmare act 2 och dps 2400 är ju ganska bra ^^ själv har man en 25 barbarian och snart klar med act 2. Får error 3007 hela tiden...

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12325369']min lvl 60 Demon hunter har 34648Dps nu i act 1 på inferno

Vad kör du för gear?
Har själv bara 18k dps och 29k hp och tycker det är ett rent helvete på inferno... får banka i evigheter på elitemobs:en. DH är förvisso mästare på att kitea men med ett elitepack(framförallt med barbecuedamage(molten, firechain o.s.v)) + normala mobs så skiter de sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12325369']min lvl 60 Demon hunter har 34648Dps nu i act 1 på inferno

DH dps får man skriva om det är med full SS stack eller utan.
Med SS klättrar nämligen dps upp till runt 200k på en bra gearad dh.

Nu är det ju dock en strategi med DH att köra långsam X-bow med critdmg stacking och SS som dom flesta använder.

Ont: köp 2 vapen på ah, kan köpa billigt skit för 2000g. Hade 1600 dps som lvl 35 me min barb.
Shield o sån skit behövs inte i nightmare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

DH dps får man skriva om det är med full SS stack eller utan.
Med SS klättrar nämligen dps upp till runt 200k på en bra gearad dh.

Nu är det ju dock en strategi med DH att köra långsam X-bow med critdmg stacking och SS som dom flesta använder.

Ont: köp 2 vapen på ah, kan köpa billigt skit för 2000g. Hade 1600 dps som lvl 35 me min barb.
Shield o sån skit behövs inte i nightmare.

Plz förklar vad du menar med SS stack?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Plz förklar vad du menar med SS stack?

När du har 100% crit med sharpshooter, crit ökar hela tiden så länge du inte skjuter.
Din dps ökar när critrate ökar så att säga. Och ss stackar hela vägen till 100% crit och då ökar dpsen som visas helt sjukt.
Men efter du avfyrat 1 skott så börjar sharpshooter om och stacka och dpsen störtdyker direk.

Därför flesta dhs stackar crit dmg och en långsam xbow och använder SS och critraten.

Extremt boring spelsätt imo Men jag gillar snabba skott, allt långsamt shit ragar jag sönder över.
Hoppas dom nerfar SS på något sätt så alla crit stacks får leka om allt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

När du har 100% crit med sharpshooter, crit ökar hela tiden så länge du inte skjuter.
Din dps ökar när critrate ökar så att säga. Och ss stackar hela vägen till 100% crit och då ökar dpsen som visas helt sjukt.
Men efter du avfyrat 1 skott så börjar sharpshooter om och stacka och dpsen störtdyker direk.

Därför flesta dhs stackar crit dmg och en långsam xbow och använder SS och critraten.

Extremt boring spelsätt imo Men jag gillar snabba skott, allt långsamt shit ragar jag sönder över.
Hoppas dom nerfar SS på något sätt så alla crit stacks får leka om allt

Okej, tack. Jag vill prova det så bytte till Sharpshooter så nu ska jag alltså ha en 2h båge med hög critdamage?

Kan man se hur mycket det critdamage ökar på nåt sätt? Alltså en mätare av nåt slag?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Okej, tack. Jag vill prova det så bytte till Sharpshooter så nu ska jag alltså ha en 2h båge med hög critdamage?

Kan man se hur mycket det critdamage ökar på nåt sätt? Alltså en mätare av nåt slag?

Crit dmg ökar inte, utan din crit chans. (syns på din details tab)
Sen stackar folk +crit dmg på gearen ihop med den builden.

2hand xbow är bäst, mer dps, och gjort för inferno så att säga, då du stutter step skjuter så behövs inte snabb attackspeed.
Jag personligen dock gillar när de flyger pilar överallt på mappen lr att mina piercing obs som wizzard flyger ut rapido.

Men som DH så gimpar man sig lite att inte köra denna builden som iprincip alla kör nu, finns dock andra som avskyr det och kör Båge med IAS stack istället. Roligare spelstil men sämre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Crit dmg ökar inte, utan din crit chans. (syns på din details tab)
Sen stackar folk +crit dmg på gearen ihop med den builden.

2hand xbow är bäst, mer dps, och gjort för inferno så att säga, då du stutter step skjuter så behövs inte snabb attackspeed.
Jag personligen dock gillar när de flyger pilar överallt på mappen lr att mina piercing obs som wizzard flyger ut rapido.

Men som DH så gimpar man sig lite att inte köra denna builden som iprincip alla kör nu, finns dock andra som avskyr det och kör Båge med IAS stack istället. Roligare spelstil men sämre.

Tack, märkte precis hur man ser att dps ökar förut hade jag 4900damage nu har jag (som max) 11600. Ska kolla upp min crit chans % tack för tipset!

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för vapen på NM 2x 1-hand eller 2-hand på era Barb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Jag satt på ca 1800dps i slutet av nightmare med min DH så jag hade nog 1400-1500 i början. Det gick bra tack vare att jag hade 25000hp Behövde dock hjälp med Diablo så den tog jag med en polare. Sen bytte jag vapen och gick +3000dps så håll utkik efter billiga vapen i AH

Edit: Det finns en boss på Act III, tror han heter Rakanoth. Iaf så är han omöjlig att ta om du inte kör skills med stun på då han onehittade mig med 25k hp om han fick börja hoppa runt...
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5271600553

"GOT IT!!!

Bola Shot - Thunder Ball
+
Impale - Impact
+
Passive Vengeance

= Him stunned ALL the time.

How to do? Just bola shot constantly and if he gets out of stun, stun him with impale.
I killed him JUST using Bola shot and Impale on Nightmare"

Fått upp DPSen till 1650 nu men kan fortfarande byta ut några svaga lvl ~25 items. Ska precis påbörja Act 2 men är lite nervös En fråga bara, hur i h'lvete lyckades du ha 25000HP? O.o Jag ligger på 5555HP nu :>

Tack för tipset om bossen. Körde Piercing Arrow + Cinder på Butcher med Impale men det kanske inte är det bästa alternativet. Skall definitivt köra Bola i framtiden. Trist bara att DPSen blir så låg då :<

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Fått upp DPSen till 1650 nu men kan fortfarande byta ut några svaga lvl ~25 items. Ska precis påbörja Act 2 men är lite nervös En fråga bara, hur i h'lvete lyckades du ha 25000HP? O.o Jag ligger på 5555HP nu :>

Tack för tipset om bossen. Körde Piercing Arrow + Cinder på Butcher med Impale men det kanske inte är det bästa alternativet. Skall definitivt köra Bola i framtiden. Trist bara att DPSen blir så låg då :<

Jag har ingen aning... Allt jag plockade upp måste ha haft massa vitality eller nåt :S Det blev lite ombytta roller då när jag hade så mycket HP, jag fick stå och tanka istället.

Nu kör jag Act III Hell och sitter på 18k hp och 22k dps (med SS-stack) och 9k utan. Det funkar ganska bra, som tur är kör polaren Barbar och har runt 25k hp så han får tanka så står jag och kitear

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk

Tja!

Nu har jag level 41 på min Barb och har filat lite på hans stats.

Har 1100dps
2300 defence
8000+ life

Vad tror ni, är jag på god väg iaf?

Permalänk

[QUOTE="Eronki;12325298"]Är en Lv 59 Wich Doctor, Act 3 på Hell och har precis över 8.000 i DPS (serverns är nere så jag kan inte kolla exakt hur mycket). Ville bara säga att folk som har 60k dps är antligen 60 med inferno vapen, t.ex 1100 dps Crossbows eller så har dom fått någon item med -4 level requirement on items eller vad det nu är så att dom kan ha inferno gear i låg level.

Permalänk
Skrivet av heltstörd:

Tja!

Nu har jag level 41 på min Barb och har filat lite på hans stats.

Har 1100dps
2300 defence
8000+ life

Vad tror ni, är jag på god väg iaf?

Det där låter mycket mer vettigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirk:

360DPS är väldigt lågt. När jag kom till Nightmare med min Munk hade jag ca 2400dps. Se dig om efter ett vapen på AH eller så kanske du har någon schysst kompis som kan donera lite gear?

Tvek på den du, Jag är i ACT 4 i hell och har 3k dps

Permalänk
Medlem

Har nu en Lv 18 Barbarian med 253.66 DPS. Dock är det mesta av min gear köpt i AH.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av Plastslev:

Det där låter mycket mer vettigt.

ahh va skönt att höra! ) thanks!

Permalänk
Medlem

I din lvl hade jag iaf 1k dps, så inte konstigt att det går dåligt.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

vet inte varför folk stackar vit, res o shit på lowlvl ? Känns helt sjukt meningslöst

Körde pure dps när jag levladeoch fram till act1 inferno.

2hand och DW var kul o kötta som när man levlade ;>

Permalänk
Medlem

Jag har en barbarian som blev lvl 50 igår när jag klarade NM, och ska börja i hell nu, om jag inte kör nåt mer i NM först.
Har kört nästan hela tiden med 1h och shield, men vet inte hur mycket shield gör, eller om man borde använd 2x 1h istället.
Har ca 3,6k damage och 12k hp. Barbaren brukar jag spela ihop med min bror som har wizard.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av heltstörd:

Hej

Jag är Level 35 med min Barbarian. Är på act2 nightmare och känner att det är rätt tufft asså. Behöver slå säkert en 5-6slag på en vanlig skeleton eller vad dem nu heter. Detta känns inte ok.

Jag har ca 1400 i defence och bara 360dps. Är Damage för låg eller? Hur ska jag förbättra den avsevärt, för jag ser inte att man kan köpa sig till så mycket bättre saker pga level gränsen och gold så klart?

Tack på förhand

Strength strength strength

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu är jag hemma och inloggad på min 48 Barb som är i Act 4 på Nightmare. Den har 922 Str, 952 Vit, 4034 Armor, 1597.72 dps (som ökas när jag får upp attack speed med Frenzy). 22'124 hp har den också. Eftersom jag lirar Hardcore på denna är det lite tomt på lowlvl grejer på AH men det brukar finnas något fint item för runt 10k som ger hyffsat mycket str och vit.

Permalänk
Skrivet av gujukal:

I din lvl hade jag iaf 1k dps, så inte konstigt att det går dåligt.

hej hej

jo fast du läste inte min uppdatering nu har jag 1100dps 2450 armor (ökat sen sista inlägget ) och 8000+ i life.

Permalänk
Skrivet av Acetyl:

Strength strength strength

Skickades från m.sweclockers.com

Titta på mitt inlägg ovan har ju ökat rätt ok i strenght jue