EA säger att mitt serienummer är använt

Permalänk
Medlem

EA säger att mitt serienummer är använt

Hej alla!

Jag köpte fifa 12 till datorn idag, allting gick bra tills jag skulle skriva in serial number. EA säger att koden redan är använd, har någon snott min kod?
Vems fel är det Sibas (Affären jag köpte den ifrån) eller EA? Otroligt frusterande och vad ska jag göra?

Ginga

Permalänk
Medlem

Kontakta EA gällande koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

Hej alla!

Jag köpte fifa 12 till datorn idag, allting gick bra tills jag skulle skriva in serial number. EA säger att koden redan är använd, har någon snott min kod?
Vems fel är det Sibas (Affären jag köpte den ifrån) eller EA? Otroligt frusterande och vad ska jag göra?

Ginga

Verifiera att du VERKLIGEN anget korrekt kod.
Var förpacknigen obruten när du köpte spelet? Om inte så gå tillbaka till Siba.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Kontakta Siba.
En olyckshändelse eller så är de förmodligen redan medvetna om problemet att det "försvinner" koder

Permalänk
Medlem

Skulle dem inte tro på dig kan du vissa kvitto och fodralet med handbokenprodukkoden bredvid. Om du kontaktar ea alltså.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Min lössning!

Hej, tror jag först ringer SIBA om det inte fungerar ringer jag EA. Så otroligt frustrerande! Men tack åter igen för den schyssta supporten på Sweclockers angående teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Verifiera att du VERKLIGEN anget korrekt kod.
Var förpacknigen obruten när du köpte spelet? Om inte så gå tillbaka till Siba.

Jag gjorde det minst 7-8 gånger, nej den var inte öppnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

Jag gjorde det minst 7-8 gånger, nej den var inte öppnad.

Jag har aldrig hört talas om att licensnycklar redan skulle var förbrukade av någon annan med oöppnade förpacknnigar, även om det nu skulle kunna vara fullt möjligt, så - och detta är en chansning - pröva att stänga av ditt virusskydd om du nu har ett.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Som sagt så kan vissa licenskontroller fungera konstigt av olika anledningar. Men annars kan TS ha råkat ut för att någon pirat via en serienummergenerator har fått TS seriekod och registrerat denna. Jag har hört andra personer som påstått att de har råkat ut för just detta på andra programvaror.
I vilket fall så bör TS kontakta Siba och EA, jag tror dock inte att Siba gör så mycket, men de är enklare att prata med.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

På grund av vissa typsnitt kan 0 vara O, l kan vara 1 etc, kolla efter det.

Permalänk
Medlem

Tips: Be någon annan (kompis, familjemedlem w/e) skriva in den en gång. En kompis hade exakt det här problemet med sin Diablo 3 kod. Han försökte och försökte och försökte, men det gick inte. Så testade jag en gång, gick på första försöket. Förmodligen skriver du fel kod, i 99% av fallen är det så. Att "se saken med nya ögon" genom att låta någon annan göra det, brukar lösa det mesta.

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för detta igår - med Dead Island... Rätt kod - men enligt Steam så koden redan använd i "Eastern Europe"...

Mejlat Steam med foto på kvitto och manual/kod. Borde lösa sig.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Köpte ett Razer keyboard hos cdon där mitt serial nummer redan var i bruk.. Cdon löste det helt enkelt genom att jag fick skicka tillbaka tangentbordet och fick ett nytt tillbaka ifrån dem :).

Permalänk
Medlem

Har varit med om att licensnyckeln för 2 exemplar av Bad Company 2 varit använda redan. Kontaktade EA support och de bad mig visa köpbevis och den nuvarande koden. Fick en ny kod från dem efter lite om och men. Deras support är inte direkt den bästa, tror den är lokaliserad i Sydamerika så de har dålig engelska. Ha tålamod så löser det sig dock.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av bud_bundy:

Som sagt så kan vissa licenskontroller fungera konstigt av olika anledningar. Men annars kan TS ha råkat ut för att någon pirat via en serienummergenerator har fått TS seriekod och registrerat denna. Jag har hört andra personer som påstått att de har råkat ut för just detta på andra programvaror.
I vilket fall så bör TS kontakta Siba och EA, jag tror dock inte att Siba gör så mycket, men de är enklare att prata med.

Jag har själv råkat ut för att nycklar varit stulna av nyckel generatorer till oöppnade spel.

I första hand är det butikens ansvar att lösa det åt dig och de sedan skall bråka med EA. Om butiken är omedgörlig så kan dock EA antagligen hjälpa dig också.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie:

På grund av vissa typsnitt kan 0 vara O, l kan vara 1 etc, kolla efter det.

Jag, gjorde det men kontaktade siba för ett tag sedan som sedan kontaktade EA. EA sa att koden var redan regristrerad den 24 december och nu är det juni så någon hade snott koden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ginga:

Jag, gjorde det men kontaktade siba för ett tag sedan som sedan kontaktade EA. EA sa att koden var redan regristrerad den 24 december och nu är det juni så någon hade snott koden.

Gott hoppas att du får en ny snabbt! Undrar också vad som händer med det kontot som den stulna nyckeln är knuten till, ban?

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen de kontaktar den som använt din kod och och ber denne verifiera sitt köp. Om inte så borde kontot stängas permanent.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Skrivet av BooliBoo:

Hoppas verkligen de kontaktar den som använt din kod och och ber denne verifiera sitt köp. Om inte så borde kontot stängas permanent.

Hur länge sparar du kvittot på dina spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2