Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord kom med förslag.

hej swec ! Har nu fått in lite skattepengar och är i behov av ett nytt tangenbord. Har just nu Razer/microsoft reclusa som jag är väldigt nöjd med men det är tyvärr utslitet. Har prövat mekaniska (Black widow) men det var inget för mig så jag tänkte se vad ni har att säga i detta ämnet. Har lite krav dock : Bakgrundsbelyst , dedikerade mediaknappar som funkar till spotify och dylikt, Prisklass på runt 1000kr men kan gå lite över om ni motiverar varför. Mvh Ricci

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!

Permalänk
Medlem

Logitechs dyrare gamer tangentbord brukar vara bra och kostar väl runt 1000-lappen.

Köpte deras billigare G510 är lite missnöjd med det, tangenterna sitter lite annorlunda än dom andra med högre prisklass.. G11&G15 vad dom nu heter som jag hade innan detta.. kommer nog byta upp mig

Permalänk

vill du spara pengar , så kör med sidewinder x4/x6 från microsoft. jag har x4:an den är vattentät, den lyser rött i olika styrkor som man kan välja, den har höj/sänk mediaknappar på toppen, samt nästa låt knappar, pause/play, den har 3 menyer med 6 macroknappar i varje t.ex Meny 1 Macro 1/2/3/4.... folk säger att den är lite skum att skriva på men man vänjer sig. http://www.inet.se/produkt/6606143/microsoft-sidewinder-x4-ga... det är min rekommendation

Visa signatur

Fractal Design Define S, Corsair RM750X, MSI Z270-A Pro, Intel Core i7 7700k @ 4.2Ghz, 16GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400Mhz, MSI GTX 1080 GAMING X, Samsung 840 EVO 120GB, 1TB Seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleten:

hej swec ! Har nu fått in lite skattepengar och är i behov av ett nytt tangenbord. Har just nu Razer/microsoft reclusa som jag är väldigt nöjd med men det är tyvärr utslitet. Har prövat mekaniska (Black widow) men det var inget för mig så jag tänkte se vad ni har att säga i detta ämnet. Har lite krav dock : Bakgrundsbelyst , dedikerade mediaknappar som funkar till spotify och dylikt, Prisklass på runt 1000kr men kan gå lite över om ni motiverar varför. Mvh Ricci

Skrivet av Drumspwns:

vill du spara pengar , så kör med sidewinder x4/x6 från microsoft. jag har x4:an den är vattentät, den lyser rött i olika styrkor som man kan välja, den har höj/sänk mediaknappar på toppen, samt nästa låt knappar, pause/play, den har 3 menyer med 6 macroknappar i varje t.ex Meny 1 Macro 1/2/3/4.... folk säger att den är lite skum att skriva på men man vänjer sig. http://www.inet.se/produkt/6606143/microsoft-sidewinder-x4-ga... det är min rekommendation

Har själv Sidewinder X4 och är extremt nöjd. Inget skit från Razer som går sönder (mitt förra och min brors, båda Razer, båda plastigt skit.)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Om du inte ska ha mekaniska tangentbord så är det nog Sidewinder X4 som gäller. Överlägset det bästa membrantangentbordet tack vare NKRO över USB.

Permalänk
Avstängd

Nja...har ett sidewinder x6 som är mindre än x4 när man tar bort numpad. Klockrent på mitt minimala skrivbord! Skönt att skriva/spela på men det gäller att titta på det när man skriver annars skriver man alltid fel. T ex numpad råkar jag alltid trycka på...

Permalänk

Jag kör på ett Sidewinder X4, skönaste tangentbordet jag någonsin haft. Sen att det ska vara svårt och skriva? Skriver i strax över 120rpm och det är anti ghost och bra satta macros till spel etc.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleten:

Hej Ricci
Tycker inte du ska utesluta mekaniska tangentbord efter att bara ha testat ett blackwidow. De har de blå klickande cherrybrytarna och är enligt många inte alls lämpade för spelande. Håller personligen inte med då jag har det själv och älskar det men det är ju väldigt inviduellt. Tycker att om du har möjlighet ska gå in i butik och känna på ett med de röda brytarna typ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=868527. Inte alls samma känsla som blackwidow och tror de uppfyller de krav du har. Men som sagt svårt att hjälpa till med tangentbord då det är väldigt inviduellt. Men det är min rekommendation.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

jag har ett Logitech G19, kan inte rekommendera det, det är fel storlek på tangenterna, så fingersättningen är helt off.
samt kassa brytare, måste banka in varje knapp. inte häller behagligt i längden det som är bra är belysingen på tangenterna och att macro funktionerna, samt media kontrollera... det är ett välutrustat tgb om man säger så. men att skriva på. nej inte impad alls missnöjd med mitt 1500:- tgb. är mer nöjd med mitt logitech delux 250 tgb för 199:- fattas bara belysning på 250 bordet.

Logitech G19

Logitech Deluxw 250

så jag letar efter ett nytt tgb med standard layout på knappar dock med RÖD belysning.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Batwoman:

Nja...har ett sidewinder x6 som är mindre än x4 när man tar bort numpad. Klockrent på mitt minimala skrivbord! Skönt att skriva/spela på men det gäller att titta på det när man skriver annars skriver man alltid fel. T ex numpad råkar jag alltid trycka på...

Det är nog bara du som inte kan skriva.. Sen har inte X6 NKRO över USB vilket X4 har. Så X6 är trots namnet inte bättre än X4 på någon punkt egentligen. Förutom numpaden då.

Skrivet av WDac:

jag har ett Logitech G19, kan inte rekommendera det, det är fel storlek på tangenterna, så fingersättningen är helt off.
samt kassa brytare, måste banka in varje knapp. inte häller behagligt i längden det som är bra är belysingen på tangenterna och att macro funktionerna, samt media kontrollera... det är ett välutrustat tgb om man säger så. men att skriva på. nej inte impad alls missnöjd med mitt 1500:- tgb. är mer nöjd med mitt logitech delux 250 tgb för 199:- fattas bara belysning på 250 bordet.

Logitech G19
http://www.logitech.com/assets/17701/17701.png

Logitech Deluxw 250
http://pczenith.com/blog/wp-content/uploads/2008/06/logitech_...

så jag letar efter ett nytt tgb med standard layout på knappar dock med RÖD belysning.

Kollat på Ducky Shine? Fina tangentbord med olika färger på belysningen.

Permalänk
Avstängd

Har okså haft x4 MYCKET prisvärt tangentbord.

Permalänk
Medlem

Trots många rekommendationer angående Sidewiner x4, så lirar jag själv med x6:an! Mycket prisvärt tangentbord med många praktiska funktioner. Du måste dock hämta nya drivrutiner (liksom med x4) för att kunna använda musik-knapparna till Spotiy, dock löser man det på ett kick. Rekommenderas starkt!

http://www.inet.se/produkt/6301155/microsoft-sidewinder-x6-ga...

Läs gärna alla omdömen

Permalänk
Medlem

Skriver på mitt X4 i denna stund, grymt trevligt men tar en kort stund att vänja sig då knapparna sitter lite mer till höger än ett standardtangentbord (för att få plats med macroknapparna antar jag) CDON har det billigare än Inet, plus att du kan använda Sweclockers rabatt också! Bättre tangentbord för det här priset finns inte tillgängligt, så det är min rekommendation om du inte vill testa ett mekaniskt tangentbord igen.

Permalänk
Master of Overkill

Jag köpte duck tangetbordet med röda switchar kan bara säga att det är helt undebart mycket bättre en Q-PAD MK 50 och 85 tycker jag, dock kostar det ganska mycket 1200-1400 kronor men fy f*n vad skönt det är

Edit : http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5123

Jag hade Steelseries mekansika innan och q-pad MK 50 ( tycker ducky är 10000 gånger bättre

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Rekomenderar precis som så mågna andra Microsoft Sidewiner x4.
Jag sitter själv med ett sånt och är mycket nöjd. Något som ingen nämnt hitills är att knapparna är i lågprofil vilket faller mig starkt i smaken. Bytte till tangentbord med lågprofilsknappar för mågna år sedan då man började använda laptop mer frekvänt och har inte bytt tillbaka.
Med funktioner som mediaknappar, bakgrundsbelysning, programeringsbara knappar/profiler och NKRO så finns det inget bättre i prisklassen vad jag vet. Det måste ju vara ett plus att du kan spara ca 700kr i jämförelse med ditt riktpris.

Permalänk
Medlem

Som flera andra sagt , jag kan lätt rekommendera Microsoft X4

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är nog bara du som inte kan skriva.. Sen har inte X6 NKRO över USB vilket X4 har. Så X6 är trots namnet inte bättre än X4 på någon punkt egentligen. Förutom numpaden då.

Kollat på Ducky Shine? Fina tangentbord med olika färger på belysningen.

kollat lite och ser väldigt intressant ut dock hicka jag till när jag såg priset 1450:- känns dyrt efter att blivit blåst på 1500:- för ett G19

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Köpte nyss denna från CDON
http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_6gv2_red_edition-149...

Har bara haft den en dag, men är nöjd, behövde ett nytt tangetbord, och satsade nu på lite bättre kvalite än de typ 100kronors som jag köpt tidigare och fick kvalitet därefter.

Den här är ganska tung, så den ligger stadigt på bordet.
Har bra känsla i knapparna.
Kopplas med USB, men följer med en PS2 adapter som jag också använder, fungerar bra.
Bra pris, 890 + frakt, snabb leverans..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.