Samsung 23'' LED S23A700D (120Hz) + Geforce Gtx 680

Permalänk
Medlem

Samsung 23'' LED S23A700D (120Hz) + Geforce Gtx 680

Har läst så många trådar om denna skärm nu och dennes storebror att jag snart blir snurrig! De flesta trådar är också flera månader gamla.
Kommer jag att kunna få ut 120hz med denna skärm och ett gtx 680 kort med en dvi-d kabel?

Eller bör jag sikta in mig på någon annan skärm? Samsungen verkar ju vara mest prisvärd just nu?

Visa signatur

i5 2500k, P8z77-v, G.S RJ 2*4GB 2133mhz, PX-128M3P, Gtx680 Zotac Amp!

5198.79Hz (i5/2500k) på LUFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av replay2:

Har läst så många trådar om denna skärm nu och dennes storebror att jag snart blir snurrig! De flesta trådar är också flera månader gamla.
Kommer jag att kunna få ut 120hz med denna skärm och ett gtx 680 kort med en dvi-d kabel?

Eller bör jag sikta in mig på någon annan skärm? Samsungen verkar ju vara mest prisvärd just nu?

Kan säga att jag precis köpt 700D fast jag har ett 580, och det fungerar prima i 120hz i 1080p förutom i Crysis 2.. då dx11 patchen buggar. Så borde inte vara någon skillnad på 680 och 580 på det stadiet.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Svar ja. Du kan få ut 120 hz genom Dual DVI (kabel medföljer, använd den och ingen annan så det blir rätt) eller display port.

Problemet som varit med Samsungskärmarna när man haft gforce är att vissa Samsungmodeller bara kört 120 hz genom display porten. Det är vanligt att gforcekort inte har displayport så det blir helt enkelt omöjligt att koppla ihop så det funkar Sen rekomenderar Samsung AMD kort för att kunna utnyttja någon funktion för 3D, men gforce 3D side by side funkar lika bra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Svar ja. Du kan få ut 120 hz genom Dual DVI (kabel medföljer, använd den och ingen annan så det blir rätt) eller display port.

Problemet som varit med Samsungskärmarna när man haft gforce är att vissa Samsungmodeller bara kört 120 hz genom display porten. Det är vanligt att gforcekort inte har displayport så det blir helt enkelt omöjligt att koppla ihop så det funkar Sen rekomenderar Samsung AMD kort för att kunna utnyttja någon funktion för 3D, men gforce 3D side by side funkar lika bra.

Nu blir jag lite osäker, vad är en display port ? har mitt grafikkort display port ? förlåt för korkad fråga men..

Sådär ser det ut på mitt grafikkort ett 580 matrix och jag spelar ju i 120hz så borde ha det.

EDIT: blev osäker nu.. vad använder man en display port till ?? just nu har jag en dvi-D kabel i dvi porten på mitt grafikkort och en hdmi kabel till hdmi utgången till tv:n.. vad är display porten till för ?

Mvh.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den längst till vänster är en Display port, så ja en har du

Funderar med över den skärmen, hade vart kul o höra vad ni tycker om den?

Visa signatur

Asus P8z77-V | Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz | Noctua NH-U12P SE2| 8gb corsair 1600mhz DDR3 |Asus Gtx 670 Dc2 4gb | Nzxt Hale 90 650W 80+ | Windows 7 Ultimate | Samsung 830 128gb SSD | 1tb Wd caviar black | Fractal Design R3| Samsung Sa700D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sländan:

Den längst till vänster är en Display port, så ja en har du

Tack editade min senaste post.. så om du kan kolla där och svara på de så hade de vart awsome!

Mvh.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Tack editade min senaste post.. så om du kan kolla där och svara på de så hade de vart awsome!

Mvh.

http://www.sweclockers.com/nyhet/8067-displayport-ersatter-dv...

Liten förklaring kanske

Visa signatur

Asus P8z77-V | Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz | Noctua NH-U12P SE2| 8gb corsair 1600mhz DDR3 |Asus Gtx 670 Dc2 4gb | Nzxt Hale 90 650W 80+ | Windows 7 Ultimate | Samsung 830 128gb SSD | 1tb Wd caviar black | Fractal Design R3| Samsung Sa700D |

Permalänk
Medlem

Hmm okej tack antar att jag inte behöver display port då i 1080p!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Tack så mycket!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Ville bara höra angående Gforce 3D så undrar jag om mitt 680 gtx kan köras i 3d? Sen undrar jag även om jag kommer behöva någon annan kring utrustning för att få det att fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krutfarmor:

Ville bara höra angående Gforce 3D så undrar jag om mitt 680 gtx kan köras i 3d? Sen undrar jag även om jag kommer behöva någon annan kring utrustning för att få det att fungera?

Du behöver en 120 hz skärm och

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/151055-nvidia_geforce...

Och ja ditt grafikkort klarar av 3d

Permalänk
Medlem

Fick nyss hem skärmen och startade upp allt, mycket fina färger på skärmen och jag var supernöjd tills jag gick ifrån datorn snabbt och kom tillbaka och hade regnbåge på höger sida utav skärmen som tar ungefär en sjättedel utav skärmen :/ Det är inget drivrutinsrelaterat då det även dyker upp när man startar skärmen utan att den är kopplad till datorn. Så skärmen är pajj

Någon mer som äger en s23a700d och har bättre/samma/sämre erfarenheter?

Visa signatur

Permalänk

Har den skärmen samt ett 680 och tycker det fungerar klockrent.
Skärmen är löjligt billig med tanke på dess prestanda.

Upplever inga bieffekter som du nämner.

Det enda tråkiga är att man inte kan använda Nvidia 3D med denna skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av replay2:

Någon mer som äger en s23a700d och har bättre/samma/sämre erfarenheter?

Lätt hänt att man råkar få ett måndagsexemplar, bara att lämna tillbaka skärmen och få en ny!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Lätt hänt att man råkar få ett måndagsexemplar, bara att lämna tillbaka skärmen och få en ny!

Ja klart det ska jag göra! Jag bara undrar om jag verkligen fick en måndagsex och allt är prima eller om det är fler som har problem med den och om jag borde titta på någon annan istället.

Tack för alla svar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

Har den skärmen samt ett 680 och tycker det fungerar klockrent.
Skärmen är löjligt billig med tanke på dess prestanda.

Upplever inga bieffekter som du nämner.

Det enda tråkiga är att man inte kan använda Nvidia 3D med denna skärm

Kan man inte utnyttja 3D funtionen med GTX 670/680?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Kan man inte utnyttja 3D funtionen med GTX 670/680?

Jo men inte via Nvidias 3d-Vision.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|