Vad ser folk hos Chrome beta? + vilken annan browser är bäst?

Permalänk

Vad ser folk hos Chrome beta? + vilken annan browser är bäst?

Jag har använt Chrome beta till min nexus ett tag nu, främst pga lätt sync mot Chrome i datorn och folk som säger att den är bra. Efter att ha jämfört den mot både dolphin browser och Androids standard så förstår jag faktiskt inte vad som är så bra med den. Vad är det som är så bra med den, och vilken annan skulle ni rekommendera? Förutom att den ska fungera bra och vara snabb osv, så vill jag lätt kunna synca med en bra webbläsare på datorn, helst Firefox eller chrone

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1. När man trycker på små länkar/knappar så zoomar den in så man kan välja vad man ville trycka(väldigt bra).
2. Flik-systemet är ganska najs.
3. Synk med Chrome i datorn.

Permalänk
Skrivet av Hazz:

1. När man trycker på små länkar/knappar så zoomar den in så man kan välja vad man ville trycka(väldigt bra).
2. Flik-systemet är ganska najs.
3. Synk med Chrome i datorn.

Det är ju väldigt bra, särskilt 1 och 3, men inte tillräckligt för att jag ska stå ut med det dåliga. Det jag märker mest och oftast är att den är så galet seg när man ska skriva i adressfältet. Det som fick mig att hela upp just idag var att jag kollade på en byglogg i forumet med väldigt stora bilder. Det gick verkligen inte att skrolla om någon bild var på skärmen. När jag väl lyckas se hela bilden, så kraschade appen. Öppnade samma tråd i dolphin, och det funkade bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag har använt Chrome beta till min nexus ett tag nu, främst pga lätt sync mot Chrome i datorn och folk som säger att den är bra. Efter att ha jämfört den mot både dolphin browser och Androids standard så förstår jag faktiskt inte vad som är så bra med den. Vad är det som är så bra med den, och vilken annan skulle ni rekommendera? Förutom att den ska fungera bra och vara snabb osv, så vill jag lätt kunna synca med en bra webbläsare på datorn, helst Firefox eller chrone

"Annan browser som är bäst" är Opera Mobile. Den tycker jag du ska testa.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Den absolut största nackdelen som jag ser det är att den tuggar en del då man först matar in adressen i adressfältet (iaf på min S2:a). Chrome försöker ju anpassa sökresultaten efter varje bokstav man anger, vilket låser telefonen i en bråkdels sekund mellan varje sådan. Det är vansinnigt störigt, och en av de största anledningarna till att jag fortfarande föredrar standardbrowsern. Så fort de åtgärdat detta kommer jag migrera över till Chrome dock.

På något vis känner jag att det är bättre flyt i Chromebrowsern. Därtill är zoomen bättre, men det är främst syncen som gör den oumbärlig.

Mvh Fee

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

"Annan browser som är bäst" är Opera Mobile. Den tycker jag du ska testa.

Ska testas! Opera kan jag tänka mig att köra på datorn också om det fungerar bra

Permalänk
Medlem

Jag kör med Dolphin Browser. Tycker den funkar bra.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag har provat alla och jag går alltid tillbaka till Opera. Chrome är inte dålig men Opera är bättre.

Permalänk
Medlem

EldRäven FTW

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Bara jag som tycker Chrome Beta tar mycket plats på minnet? Jag gick tillbaka till Dolphin HD browser ganska snabbt. Firefox betan har varit överraskande bra också om man jämför med den gamla Firefox versionen.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

Har ingen modern telefon däremot om jag hade en skulle jag använda Mozilla Firefox. Mozilla använder samma version system till Android plattformen. Fennec nightly/aurora/beta/stable. Själv väntar jag in tills Mozilla är klar med B2G projektet. Innan det ens blir tal om en ny telefon.
http://www.mozilla.org/en-US/firefox/channel/android#firefox

Permalänk
Medlem

jag kör både Opera och Chrome Beta, främst Opera då jag tycker den fungerar bättre men flytet i Chrome är stundvis riktigt bra!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk

Opera Mini eller Opera Mobile är vad som gäller för mig på mobiltelefoner

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Opera Mini eller Opera Mobile är vad som gäller för mig på mobiltelefoner

Opera Mini är ganska meningslöst i dagens läge. Surfar du mycket på mobilen har du förmodligen redan gratis internet, en stor skärm och en bra telefon... Opera Mini bara knasar till sidor då i onödan.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag har använt Chrome som standard sedan min GS2 fick ICS. Jag gillar miniatyrbilderna då man klickar på små länkar, och att den zoomar in på precis rätt nivå då man "dubbelklickar" på delar av sidan.

Testade FF nån gång i vintras, då var den alldeles för seg för att använda.

Har inte haft några snabbhetsproblem vid inmatning, men, sedan ett par veckor tillbaka har jag stora problem med att den låser sig helt lite då och då, enbart i samband med textinmatning. jag vet inte om det kan vara någon konflikt med Swype som ställer till det. Eller så är den bara avis på min Lumia 800, som är två dagar äldre än problemet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag har använt Chrome som standard sedan min GS2 fick ICS. Jag gillar miniatyrbilderna då man klickar på små länkar, och att den zoomar in på precis rätt nivå då man "dubbelklickar" på delar av sidan.

Testade FF nån gång i vintras, då var den alldeles för seg för att använda.

Har inte haft några snabbhetsproblem vid inmatning, men, sedan ett par veckor tillbaka har jag stora problem med att den låser sig helt lite då och då, enbart i samband med textinmatning. jag vet inte om det kan vara någon konflikt med Swype som ställer till det. Eller så är den bara avis på min Lumia 800, som är två dagar äldre än problemet.

Har samma problem, använder dock Swiftkey som inmatning... Sjukt störande.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem

Mozilla har knåpat ihop ett nytt test som har varit grunden för nya Fennec. Senaste version fungerar med ISC och innehåller även flash stöd

http://wrla.ch/blog/2012/06/mobile-firefox-measuring-how-a-br...

Permalänk
Skrivet av elklazor:

EldRäven FTW

Skrivet av buddaz:
Skrivet av buddaz:

Mozilla har knåpat ihop ett nytt test som har varit grunden för nya Fennec. Senaste version fungerar med ISC och innehåller även flash stöd

http://wrla.ch/blog/2012/06/mobile-firefox-measuring-how-a-br...

Jag testade den, men den vart väldigt buggig Aja, chrome är bättre nu i alla fall efter senaste uppdateringen