Permalänk
Medlem

Vilken ska jag välja??!?!

Hej behöver snabbt råd om vilken TV jag skall välja!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745620#extra

eller

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745633#extra

Ha d bra!

Permalänk
Medlem

Nummer 2, kan inte ge ett bra svar varför men enligt min erfarenhet(nästan ingen) så ser nummer 2 bäst ut. Har hört någon gång att 600hz är helt onödigt att ha för att du uppfattar det inte. så 400 borde räcka, sen plasma ska ju också vara lite sämre än LED. Du får nog hoppas på att någon mer kunnig om TV kommer och tittar förbi.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 REV B3 | Intel Core i5 2500K 4.2 GHz | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 580 | XFX 750W | Fractal Design R3 | Corsair h50

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.H.Z:

Hej! Enligt MIN åsikt så föredrar jag plasma över allt annat, i 9.5 av 10 fall.

Sen skulle jag aaaaldrig köpa en TV utan att åtminstone kolla på den på riktigt, man vet aldrig var man köper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaha:

Nummer 2, kan inte ge ett bra svar varför men enligt min erfarenhet(nästan ingen) så ser nummer 2 bäst ut. Har hört någon gång att 600hz är helt onödigt att ha för att du uppfattar det inte. så 400 borde räcka, sen plasma ska ju också vara lite sämre än LED. Du får nog hoppas på att någon mer kunnig om TV kommer och tittar förbi.

Veckans skämt.

Har du ingen koll kanske man inte ska svara på andras frågor?

**On Topic**

Plasma ÄR bättre bild.

Dock finns det vissa som gillar när färger blir mycket förstärkta till något helt annat än vad som var menat från början (fenomenet kallas glossy).

Bästa sättet att jämföra ifall du föredrar plasma eller LCD (När det står LED på tvn så är det en LCD fast istället för lysrör så har den LEDs) är att ha en laptop med sig till valfri affär med en 1080p film som är animerad.

Anledningen till att ha en animerad film med sig är att det är här glossy effekten blir som absolut extremast.

Testa gärna 2/3 st av varje och inte bara den i din prisklass.

Happy hunting!

Permalänk
Medlem

Plasma ger bra och behaglig bild i film men när du efter några få år ska punga ut med x antal tusen kronor för en ny lampa är det inte så kul....

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen
Jag var väldigt inne på plasman, men ändå slutade de med LED tvn. Nu blir de som de blir, hoppas dock att de blir bra

Ha d bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Plasma ger bra och behaglig bild i film men när du efter några få år ska punga ut med x antal tusen kronor för en ny lampa är det inte så kul....

Plasma har inte en lampa, blandar du ihop med projektor eller Bakprojektions-TV?