Permalänk
Medlem

SLI med olika märke

Hej!
Jag ska köpa ett grafikkort och mitt nuvarande grafikkort är ett ASUS GTX 580.
Och min fråga är då om man kan köpa ett Gigabyte GTX 580 så man kör med ett Asus och ett Gigabyte.

Har även en annan fråga, det grafikkortet jag ska köpa (Gigabyte GTX 580) är en DEMO produkt och då medföljer inte Drivrutiner (endast grafikkort).
Är det något jag ska bry mig om eller det fungerar med de Drivrutinerna jag har installerat nu?

Permalänk

ja det gör det bara bägge korten har samma gpu kärna och mängd minne.

och det är samma drivrutiner till alla Nvidia kort

och rekomenderar att du hämtar hem senaste från Nvidia ändå om du installerat dem du fick på skivan med ditt första 580 kort

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Du ska ändå ALDRIG* använda drivrutiner från skiva så det är inga problem! Bara ladda ner

*Vissa undantag..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar!

Permalänk
Medlem

kör med ett ASUS dcII 680 och ett KFA 680 referens, bara att ladda ner drivisar!

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

när man kör med 2 olika märken dras det lite snabbare kortet ner till samma frekvens som de lite slöare? eller hur funkar de?

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lixsom:

när man kör med 2 olika märken dras det lite snabbare kortet ner till samma frekvens som de lite slöare? eller hur funkar de?

Jupp, det snabbare kortet nerklockas ifall du kopplar ihop dem, men inte om du inte kör SLI (självkart )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ja det gör det bara bägge korten har samma gpu kärna och mängd minne.

och det är samma drivrutiner till alla Nvidia kort

och rekomenderar att du hämtar hem senaste från Nvidia ändå om du installerat dem du fick på skivan med ditt första 580 kort

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Halvsanning, de behöver oxå köra samma firmware för minimera risken att de bråkar och sedan även på det kan det ibland bara knepigt att få det allt funka med olika tillverkare men tekniskt sett ska det funka med två likvärdiga kort men man ska vara medveten om att det inte alltid är som det ska

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood