Permalänk

SMR

Skrivet av Mempatch:

Spännande bygge!

Hojen går bra? Är lite inne på om nästa cykel ska bli en 990 smr eller inte..

Hojen kan ALLTID gå bättre när man kör racing !
Kör standardklass och får nöja mig med "orginalet", men den räcker långt ändå och jag gillar verkligen 690'n..
990 SMR är biffig värre !

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Avstängd

Häftigt bygge och hoj

Permalänk
Medlem

Oh herrejävlar! Avundsjuksfaktorn är hög!

Visa signatur

i5 2500k, P8z77-v, G.S RJ 2*4GB 2133mhz, PX-128M3P, Gtx680 Zotac Amp!

5198.79Hz (i5/2500k) på LUFT

Permalänk
Hedersmedlem

nice ser fram imot att se bilder när det är klart;)

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Solklar fyra! Har själv jobbat med sådan DiNoc på min dator samt på mobil. Så det vet att det tar sin lilla tid

Permalänk

Väntar med betyg tills du visar ett mer färdigt bygge, men det ser lovande ut...
Vad ska du spela för något som kräver två GTX690 är bara frågan? Fast har man pengar så kan man aldrig få för mycket kraft.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Har samma moderkort och själv är jag grymt nöjd

vad tycker du om ditt?

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

Fan va snyggt, snyggt med orange också! Detta ska följas

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av roykio:

Har samma moderkort och själv är jag grymt nöjd

vad tycker du om ditt?

Vet ej ännu..
Har inte kickat igång den ännu..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Väntar med betyg tills du visar ett mer färdigt bygge, men det ser lovande ut...
Vad ska du spela för något som kräver två GTX690 är bara frågan? Fast har man pengar så kan man aldrig få för mycket kraft.

Allt som man kastar på den..?
Njaää..
Maskinen ska bla. driva mitt nästa projekt, flygsimulator och där är grovskissen 3-4 projektorer på 180-220 graders curved screen.
Som vanligt när det gäller pengar så får man prioritera bort annat...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jävlar vad nice!! extra + i kanten för val av min favorit tema väntar med betyg till när bygget är klart:)!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Ser du inte att det är en hund?

En épagneul nain continental om jag inte misstar mig (Papillon och Phaléne) Söt liten hund.

Stämmer .. det ÄR en hund.. Phalène som du skriver !
Valp och nyfiken så fick hon kolla på lite Schysst teknik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Extremt fint bygge, väntar med spänning på slut resultatet

Visa signatur

MIN DATOR --> CPU: Intel Core i5 750 2,66GHz | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB | HDD: Samsung 1TB | Moderkort: Asus P7P55D Pro | PSU: Corsair HX750W | GPU: PowerColor Radeon HD5870 | OS: Windows 7 Professional 64 bit | Chassi: Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Fy satan va gött bygge, ser ut att bli otroligt kraftfullt

Känner du dig lite hotad nu Tunezz?;)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Sjukt satsig mod. Gillar starkt! 5p för att du lackar och grejar också, inte bara bygger nåt extremt med standardgrejer.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

fina puckar detta :), fortsätt såhär, den är värd en värdig femma

Permalänk
Medlem

Daamn, skulle också vilja ha ha så ^^ 5/5 av mig hittils

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk

https://www.facebook.com/pages/KTM-Ready-to-Race-Scandinavia-...

Skrivet av Mempatch:

Spännande bygge!

Hojen går bra? Är lite inne på om nästa cykel ska bli en 990 smr eller inte..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

lite löjligt att hojen måst vad med här o där..
nä jag är inte alls avis

edit jag ångrar mig.. awsome Supermoto är bäst

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Känner du dig lite hotad nu Tunezz?;)

Oja!

Permalänk

Ja jävlar vad fint! Absolut fetaste jag har sett!

Sexigaste var dock 690:n.

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk
Medlem

Trevligt att du kan matcha namnen på grafikkorten med hojjen

Ser riktigt lovande ut!

Permalänk

Positivt !

Kul att så många tycker att temat och bygget är intressant !!!
Tack för allt positivt !
Många har efterfrågat mer bilder och det kommer, men väntar på lite mer detaljer och.. det är ju semester och annat i pajpen..
(Ja.. måste ju köra lite hoj åxå )
Får se när leveranser och annat trillar in, men borde kunna återkomma med uppdatering inom två veckor....
(Ingen idé att lägga ut bilder som inte visar något nytt..?)

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Bigsweede:

Vet ej ännu..
Har inte kickat igång den ännu..

Om jag va du skulle jag byta rampage till MSI Big bang power X 2.

Jag har rampage och det har tendens över 4.6 ghz att få problem därför kan jag inte köra min i 5ghz atm, och MSI kortet har mycket bättre strömförsöjning.

Så skulle byta om jag va du.

Jag kommer byta modekort när jag ska installera vattenkylning .

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Bigsweede:

Allt som man kastar på den..?
Njaää..
Maskinen ska bla. driva mitt nästa projekt, flygsimulator och där är grovskissen 3-4 projektorer på 180-220 graders curved screen.
Som vanligt när det gäller pengar så får man prioritera bort annat...

Så j*vla sant, prioriteringar är allt när det gäller pengar. Jag tjänar inte så bra och sitter endå med ganska bra saker bara att inte köpa massa annat

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Kul bygge då man själv kör KTM (640 -06), tävlar inte utan de blir mest lek hehe. Riktigt fin hojj, gillar dom inte i standardutförande Gillar skarpt den nya KTM 690 SMC R, blir ett köp

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Så j*vla sant, prioriteringar är allt när det gäller pengar. Jag tjänar inte så bra och sitter endå med ganska bra saker bara att inte köpa massa annat

Det stämmer väldigt bra att det går att prioritera vad man spenderar pengar på, men när man inte är ensam i hushållet så måste man ju enas om vart pengarna ska gå och då är grafikkort för 16-19 kkr kanske inte det som prioriteras mest. Men lite hårdvara blir det då hela familjen uppskattar att spela och surfa. Men bugeten per år stannar nog vid ca 15-20 kkr för datorer, spelkonsoller, TV, etc.

Jag misstänkte nästan att det var något projekt med flera "skärmar" som var orsaken till två GTX690, då det inte finns ett spel på markanden som "behöver" den prestandan.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mattsingen:

Det stämmer väldigt bra att det går att prioritera vad man spenderar pengar på, men när man inte är ensam i hushållet så måste man ju enas om vart pengarna ska gå och då är grafikkort för 16-19 kkr kanske inte det som prioriteras mest. Men lite hårdvara blir det då hela familjen uppskattar att spela och surfa. Men bugeten per år stannar nog vid ca 15-20 kkr för datorer, spelkonsoller, TV, etc.

Jag misstänkte nästan att det var något projekt med flera "skärmar" som var orsaken till två GTX690, då det inte finns ett spel på markanden som "behöver" den prestandan.

Inte "behöver" men spelar man i 6080x1080p så vill man ha den prestandan annars gråter man XD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fräsh moppe du har där

Själv köpte man en Kawa cross, har dreglat lite över KTM, men vart Kawa

Sätter 5/5 för att jag gillar KTM-orange och mattsvart tillsammans ;D och kanske för att detta kommer bli ett galet bygge..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

älskar att du har fått in den älskade motorsporten i ditt galleri !!

10/5 stars!!!!