Permalänk
Gigabyte
Skrivet av shogun-r:

Gigabyte U2442 finns ju inte att få tag på någonstans på jordklotet än, vad jag vet. Jag har mailat ganska mycket innan och undersökt detta och fått väldigt olika svar. Allt från "Datorn finns inte nu, men är på väg in, hör av dig om 2 veckor" till "Våra inköpsansvariga för samtal med Gigabyte i denna frågan", dock vet jag ju inte det menar Gigabyte Sverige eller Asien. Har även fått svar som att "Gigabyte säljer inga bärbara i Sverige nu men kommer göra i framtiden (vilket inte hjälper så mycket med denna datorn). Fick något svar från Gigabyte Asien om att det inte skall säljas några U2442 i Sverige, dock vet man ju inte om det verkligen var en person som hade koll.

Det känns väldigt förvirrande just nu. Kan du ge något besked alls om hur utsikterna är, och vad de beror på om dom kommer kunna säljas i Sverige. Vem bestämmer? Det är väl i princip bara tangentbordet som är kruxet rent tekniskt?

Personligen tror jag att det skulle finnas en bra marknad även om Sverige är ett litet land. Gigabyte är väl även ett populärt märke i Sverige....

I övrigt antar jag att det bara är att ge sig till tåls att vänta lite, är ju knappt några ultrabooks med IB som säljs än ändå.

Hejsan!

GIGABYTE U2442 ska finnas att få tag på i Asien. Hur vet jag dock inte
Vi har inga planer på att plocka in U2442 till den nordiska marknaden i dagsläget, vi är ej i ett läge där vi väljer modeller för marknaden. Först och främst måste vi se över möjligheterna att sälja laptops på den nordiska marknaden. Det är mer än att bara börja sälja, då man vill kunna hjälpa med support o.s.v. Kan dock avslöja att det har börjat rör på sig så smått

Visa signatur

Not in use.

Permalänk

Hur kommer det sig att ni på Gigabyte och alla andra bra moderkortstillverkare inte har några high-end M-ATX kort för AMD sockets?

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Finns det svenska tangenter att köpa löst till Aivia tangentbordet?
åäö och dom som skiljer. Enter går inte ändra men dom andra.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av chipsfingers:

Hur kommer det sig att ni på Gigabyte och alla andra bra moderkortstillverkare inte har några high-end M-ATX kort för AMD sockets?

Hejsan.

Det finns ingen större efterfrågan det det för AMDs plattform.

Skrivet av NiQ3:

Finns det svenska tangenter att köpa löst till Aivia tangentbordet?
åäö och dom som skiljer. Enter går inte ändra men dom andra.

Hejsan.
Jag ska kontrollera detta till dig. Har du fått tag i ett utländskt med fel layout?

Visa signatur

Not in use.

Permalänk

Hejhopp, skaffade nyligen ett Gigabyte Z77X-UD3H moderkort för mitt nya bygge, problemet är att USB-portarna verkar vara lite knepiga. De slutar att fungera lite då och då i någon halv sekund vilket är väldigt störande.
Ibland slutar bara musen att fungera, ibland bara tangentbordet och då verkar de bli frånkopplade i windows och tar ca 20 sek att få tillbaka kontroll.

Mer sällan så lägger allting inkopplat i usb-portarna av (mus, tangentbord och w-lan adapter) och alla LEDs i dessa slocknar helt. Datorn måste då startas om för att allt skall fungera igen. Att använda USB 2.0 portarna I framsidan av chassit gör ingen skillnad.

Googlade lite tidigare men hittade inget vettigt, undrar om det är ett känt problem och om det finns nån lösning.

Alla andra komponenter verkar funka som de ska och blir inte överhettade. Använder Win 7 64-bit:

i7 3770k @ 3.9ghz
4 x 4GB Corsair 1600mhz RAM (har testat utan klock på högre än normal spänning också)
Gigabyte Windforce 7970 (stock klock)
2x SSDs, en som systemdisk
3x HDDs
Logitech G510 Tangentbord
Logitech G400 Mus
D-link DWA-160 USB w-lan adapter
Cooler Master Silent Pro M700W 80+ Bronze nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan.
Jag ska kontrollera detta till dig. Har du fått tag i ett utländskt med fel layout?

Jo har fått det av er i en tävling på NHW
http://www.nordichardware.se/nyheter/91-nordichardware/44839-...
Vore skönt om åäö fanns åtminstone.

Permalänk

Hej,
Jag skall precis till att bygga ny burk med ett moderkort från er, z77x-ud3h, som är vunnet i en tävling.

Jag undrar hur det är med garanti på detta? Hoppas verkligen ni ombesörjer för det om något går galet.

Har även skickat pm men inte fått svar.

Hälsningar
Kristofer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Kaptenpilot:

Hejhopp, skaffade nyligen ett Gigabyte Z77X-UD3H moderkort för mitt nya bygge, problemet är att USB-portarna verkar vara lite knepiga. De slutar att fungera lite då och då i någon halv sekund vilket är väldigt störande.
Ibland slutar bara musen att fungera, ibland bara tangentbordet och då verkar de bli frånkopplade i windows och tar ca 20 sek att få tillbaka kontroll.

Mer sällan så lägger allting inkopplat i usb-portarna av (mus, tangentbord och w-lan adapter) och alla LEDs i dessa slocknar helt. Datorn måste då startas om för att allt skall fungera igen. Att använda USB 2.0 portarna I framsidan av chassit gör ingen skillnad.

Googlade lite tidigare men hittade inget vettigt, undrar om det är ett känt problem och om det finns nån lösning.

Alla andra komponenter verkar funka som de ska och blir inte överhettade. Använder Win 7 64-bit:

i7 3770k @ 3.9ghz
4 x 4GB Corsair 1600mhz RAM (har testat utan klock på högre än normal spänning också)
Gigabyte Windforce 7970 (stock klock)
2x SSDs, en som systemdisk
3x HDDs
Logitech G510 Tangentbord
Logitech G400 Mus
D-link DWA-160 USB w-lan adapter
Cooler Master Silent Pro M700W 80+ Bronze nätagg

Hejsan.

Det finns inga kända problem med detta, men låter onekligen inte som allt står rätt till. Jag vill gärna att du testar med helt annan utrustning först, så att det ej är USB enheterna som ställer tilll det.

Skrivet av NiQ3:

Jo har fått det av er i en tävling på NHW
http://www.nordichardware.se/nyheter/91-nordichardware/44839-...
Vore skönt om åäö fanns åtminstone.

Hejsan.

Haha Har du kontaktat NHW? Kan du skicka dina address uppgifter tilll rasmus@gigabyte.se
Tyvärr kan man ej byta tangenterna.

Skrivet av stoffeboffe:

Hej,
Jag skall precis till att bygga ny burk med ett moderkort från er, z77x-ud3h, som är vunnet i en tävling.

Jag undrar hur det är med garanti på detta? Hoppas verkligen ni ombesörjer för det om något går galet.

Har även skickat pm men inte fått svar.

Hälsningar
Kristofer

Skickades från m.sweclockers.com

Hejsan.

Vi lämnar 3 års garanti på det, inga problem. Spara bara något "bevis" i form av printscreen från tävlingen eller där de kontaktade dig (mailet). Vi brukar inte bråka om sådant

Visa signatur

Not in use.

Permalänk

Hejsan.

Vi lämnar 3 års garanti på det, inga problem. Spara bara något "bevis" i form av printscreen från tävlingen eller där de kontaktade dig (mailet). Vi brukar inte bråka om sådant :)[/quote]

Tack för infon. Hoppas slippa kontakta er

Ha en bra sommar!

Hälsningar
Kristofer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Saxar in två trådar som behandlar Gigabyte-besläktade ärenden.
Kanske Du Rasmus kan kasta lite ljus på problemen.
#12458258

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Permalänk

Dum som jag är hittade jag inte den här tråden förens ny xD. Men som MP-Jan skrev i förra inlägget finns en del problem med ud3 och i7 3820. Finns det något man kan göra själv (förutom uppdatering med en 3930k eller en 3960x) för att få igång systemet? Har provat olika mycket minnen, utan, och med utan framgång. Behöver egentligen datorn nu, och antar att det kommer ta ett tag att skicka in moderkortet till er för uppdatering, speciellt nu under semestertider.
Tacksam för svar!

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Gigabyte

Hejsan.

Till er som inte får igång processorn på moderkortet så har det framkommit att vissa av dessa moderkort har en äldre version av BIOS (således finns det ej stöd för Core i7 3820). Vi kan ta emot moderkort för att flasha dessa till er och ska göra det så snabbt vi kan (räkna med att vi måste ha kortet i 2 dagar ca). Det som krävs är att ni skickar med utkörning, text DHL, Schenker med flera (vi kan som ni säkert förstår, inte köra runt om i hela Malmö på alla de olika utlämningsställena). Posten är dyra att använda vid sådana ärende.

Kort och gott, ni skickar kortet, vi flashar BIOS åt er och bjuder på frakten tillbaks.

Vår adress är:

GIGABYTE
Märkning: Moderkort flash
Gasverksgatan 9
211 29 Malmö

+46 40 64 53 511

Edit: För frakt titta här: http://fraktjakt.se och välj sedan fraktkrav till höger.

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Hej!
Har ett Z68XP-UD3P moderkort som jag har otroliga coldboot problem med. Har testat olika bios versioner, senast testade jag nya beta bioset som påstås fixa problemet men det är ingen skillnad. Detta händer oklockat som klockat, även testat byta minnen. Hur ska jag gå tillväga? När datorn väl postar efter 20 omstarter så fungerar allt felfritt!

Mvh Patrik

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Det vill ju bara att du ska leka längre med det!
Dvs sitta 24/7 framför skärmen

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Kvickstick:

Hej!
Har ett Z68XP-UD3P moderkort som jag har otroliga coldboot problem med. Har testat olika bios versioner, senast testade jag nya beta bioset som påstås fixa problemet men det är ingen skillnad. Detta händer oklockat som klockat, även testat byta minnen. Hur ska jag gå tillväga? När datorn väl postar efter 20 omstarter så fungerar allt felfritt!

Mvh Patrik

Hejsan Patrik. Oftast beror detta på minnena. Har du testat köra med ett minne? Alternativt andra minnen? Ibland så har man även spännt vattenblocket för hårt.

Skrivet av grizzly666:

Det vill ju bara att du ska leka längre med det!
Dvs sitta 24/7 framför skärmen

Haha, precis. Det är en feature och inte ett problem

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan Patrik. Oftast beror detta på minnena. Har du testat köra med ett minne? Alternativt andra minnen? Ibland så har man även spännt vattenblocket för hårt.

Haha, precis. Det är en feature och inte ett problem

Har testat G.Skill minnen samt Corsair Vengeance/Dominator och problemet kvarstår. Problemet fanns även innan jag installerade blocket på processorn då jag körde på luft när jag testade systemet för första gången.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hej!! Har ganska nyligen köpt ett Gigabyte GTX670 OC 2Gb och funderar på att byta BIOS, det är F2 som är den versionen som kortet levererades med. Frågan är vilken version som du rekomenderar, F4 eller F12?

Mvh Johan

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan_Carlsson71:

Hej!! Har ganska nyligen köpt ett Gigabyte GTX670 OC 2Gb och funderar på att byta BIOS, det är F2 som är den versionen som kortet levererades med. Frågan är vilken version som du rekomenderar, F4 eller F12?

Mvh Johan

Även jag undrar över detta.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Johan_Carlsson71:

Hej!! Har ganska nyligen köpt ett Gigabyte GTX670 OC 2Gb och funderar på att byta BIOS, det är F2 som är den versionen som kortet levererades med. Frågan är vilken version som du rekomenderar, F4 eller F12?

Mvh Johan

Skrivet av MP-Jan:

Även jag undrar över detta.

Hejsan.

Kör med den senaste då den generellt fungerar bäst, F12 alltså.

Skrivet av Kvickstick:

Har testat G.Skill minnen samt Corsair Vengeance/Dominator och problemet kvarstår. Problemet fanns även innan jag installerade blocket på processorn då jag körde på luft när jag testade systemet för första gången.

Har du testat att köra det utanför chassit, med endast det nödvändigaste? Tro det eller ej, men jag har varit med om att startknappen på chassi orsakat sådana fel...

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan.

Kör med den senaste då den generellt fungerar bäst, F12 alltså.

Ja, alltså nu är båda uppladdade samma datum så någon uppenbar "senaste" finns inte. Bios-version som hoppar från F2 till F4 kan jag köpa men sedan till F12...?

Kör med F4 nu. Upplever inga konstigheter.

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av MP-Jan:

Ja, alltså nu är båda uppladdade samma datum så någon uppenbar "senaste" finns inte. Bios-version som hoppar från F2 till F4 kan jag köpa men sedan till F12...?

Kör med F4 nu. Upplever inga konstigheter.

Hejsan.

Anledningen det finns två olika BIOS beror på att det finns två olika "versioner" av kortet. Det sitter olika minneskretsar som har olika specifikationer. För användare som idag har F10-F11, de ska uppdatera med F12. För användare som idag har F1, F2 eller F3. Dessa ska uppdatera med F4.

Använd VGA@BIOS så kommer den att hjälpa er att finna rätt BIOS direkt.

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan.

Anledningen det finns två olika BIOS beror på att det finns två olika "versioner" av kortet. Det sitter olika minneskretsar som har olika specifikationer. För användare som idag har F10-F11, de ska uppdatera med F12. För användare som idag har F1, F2 eller F3. Dessa ska uppdatera med F4.

Använd VGA@BIOS så kommer den att hjälpa er att finna rätt BIOS direkt.

Hmpf.. Varför gör man så?
Hade så med mina GTX 460 oxå. Båda köpta i Sverige men på två olika (stora) kedjor.

Tack för svaret, hur som helst!

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av MP-Jan:

Hmpf.. Varför gör man så?
Hade så med mina GTX 460 oxå. Båda köpta i Sverige men på två olika (stora) kedjor.

Tack för svaret, hur som helst!

Hejsan.

Jag kan hålla med om att det verkar märkligt vid en första tanke men det beror på att vi ej tillverkar allt själv. I detta fallet handlar det om minneskretsar. Som du säkert vet så är GTX 670 ett extremt populärt grafikkort, inte bara från GIGABYTE. Detta gör att tex. minnestillverkaren kan få slut på minneskretsar och vi får köpa in kretsar från annan tillverkare, eller kretsar från samma tillverkare men med vissa justeringar (kan vara tex. spänningen eller att man köper dyrare kretsar som klarar högre specifikationer, alla möjliga anledningar finns här). Eftersom dessa då inte är identiska med de man använde från början så krävs det ett nytt BIOS

Formulering
Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan.

Jag kan hålla med om att det verkar märkligt vid en första tanke men det beror på att vi ej tillverkar allt själv. I detta fallet handlar det om minneskretsar. Som du säkert vet så vär GTX 670 ett textremt populärt grafikkort, inte bara från GIGABYTE. Detta gör att minnestillverkaren sålt slut och vi får köpa in kretsar från annan tillverkare, eller kretsar från samma tillverkare men med vissa justeringar (kan vara tex spänningen eller att man köper dyrare kretsar som klarar högre specifikationer, alla möjliga anledningar finns här). Eftersom dessa då inte är identiska med de man använde från början så krävs det ett nytt BIOS

Förstår, men gillar det inte.
Mina kort beter sig väldigt olika. De har två olika max-nivåer på "power" och klockar avsevärt olika; 111% resp. 112% och det ena klockar likt det SweC recenserade och det andra riktigt svagt, mer likt referensmax.
Det framgår ju inte på nåt sätt vilket det är man köper. Lotteri-lottera. :/

Permalänk

Gigabyte har bra grejer med fina kylare och mycket smått och gott men gråter varje gång jag kolla in i burken och får se på den extremt fula,blåa pcb'n som mitt P55-Usb3 har brydde inte mig så mycket i början men det kom med tiden ^^

men som sagt fin fina grejer och stort + till att ni har börjat vänja av den fula blåa pcb'n

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av MP-Jan:

Förstår, men gillar det inte.
Mina kort beter sig väldigt olika. De har två olika max-nivåer på "power" och klockar avsevärt olika; 111% resp. 112% och det ena klockar likt det SweC recenserade och det andra riktigt svagt, mer likt referensmax.
Det framgår ju inte på nåt sätt vilket det är man köper. Lotteri-lottera. :/

Hejsan. Att korten klockar individuellt är inget konstigt, så har det alltid varit. Det är ett lotteri när det kommer till överklockningen och vad olika kort klarar. Tror dock inte du har allt för lite kraft med två stycken GIGABYTE GTX 670 grafikkort

Skrivet av DuNdErPuFfRaN:

Gigabyte har bra grejer med fina kylare och mycket smått och gott men gråter varje gång jag kolla in i burken och får se på den extremt fula,blåa pcb'n som mitt P55-Usb3 har brydde inte mig så mycket i början men det kom med tiden ^^

men som sagt fin fina grejer och stort + till att ni har börjat vänja av den fula blåa pcb'n

Hejsan. Vi kör numera alla moderkort som är riktade för entusiasten med svart PCB. Och då är det inte en brun/svart PCB utan en riktigt svart. Snart dags för uppgradering om du har P55

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan.

Kör med den senaste då den generellt fungerar bäst, F12 alltså.

Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan.

Anledningen det finns två olika BIOS beror på att det finns två olika "versioner" av kortet. Det sitter olika minneskretsar som har olika specifikationer. För användare som idag har F10-F11, de ska uppdatera med F12. För användare som idag har F1, F2 eller F3. Dessa ska uppdatera med F4.

Använd VGA@BIOS så kommer den att hjälpa er att finna rätt BIOS direkt.

Jaha, då skall jag ha F4 om jag fattat rätt...får nog fixa VGA@BIOS... Tack för hjälpen

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Har du testat att köra det utanför chassit, med endast det nödvändigaste? Tro det eller ej, men jag har varit med om att startknappen på chassi orsakat sådana fel...

Jag hittade felet efter mycket pillande! I bios är PLL Overvoltage satt på auto som standard, ändrade till disabled så löste det alla problem. Startar direkt varje gång nu! Dock har jag en annan fråga! Jag får inte igång mitt tangentbord i PS/2 porten, gör som jag alltid har gjort med alla andra moderkort jag haft. Stäng av datorn, koppla in tangentbordet i PS/2 porten, starta datorn. På detta moderkortet fungerar det inte alls utan PS/2>USB adapter. Någon inställning i bios? Porten är både för tangentbord samt mus.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att göra ett litet 670 kort liknande zotac? Då zotacs inte kommer säljas utanför korea.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15554-zotac-forbereder-litet...

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Dahle86:

Har ni några planer på att göra ett litet 670 kort liknande zotac? Då zotacs inte kommer säljas utanför korea.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15554-zotac-forbereder-litet...

vi har inga planer på ett sådant kort idag.

Skrivet av Kvickstick:

Jag hittade felet efter mycket pillande! I bios är PLL Overvoltage satt på auto som standard, ändrade till disabled så löste det alla problem. Startar direkt varje gång nu! Dock har jag en annan fråga! Jag får inte igång mitt tangentbord i PS/2 porten, gör som jag alltid har gjort med alla andra moderkort jag haft. Stäng av datorn, koppla in tangentbordet i PS/2 porten, starta datorn. På detta moderkortet fungerar det inte alls utan PS/2>USB adapter. Någon inställning i bios? Porten är både för tangentbord samt mus.

Grymt. Normalt ska det fungera direkt. Har du testat så det inte är adaptern som är problemet?

Visa signatur

Not in use.