massiva lag spikes i bf3, 80-10 fps?? på high

Permalänk

massiva lag spikes i bf3, 80-10 fps?? på high

Testar en demo verision av bf3 (single player) för att se hur det flyter innan jag köper riktiga för mp. Prövade spelet först i ultra, 40fps brukar den ligga på, men sedan noterade jag massive drops från 40-20, även ljudet försvinner i typ en sekund.

Testade sedan high settings (har disablat aa, af, vsync, blur, ambient oclussion) nu flyter spelet i 60-80 fps, i tunga strider runt 40-50. Fast jag har fortfarande massive lag spikes. Varenda gång jag ska sikta eller se längre fram går fps ner till 10/20 eller värre i 1-2 sekunder. Har prövat medium settings, samma sak här, spelet flyter jättebra i en tid sedan får jag massiva spikes. Spelkänslan går ner varenda gång det händer hahahhaha.

Jag är orolig att de här lag spiken även kommer att befinna sig i mp? Fick tips att köpa mer RAM, nu kör jag med 8GB, märker ingen skillnad. Några google sökningar visar att jag inte är ensam, dock brukar de lösa sig för fler som har 8GB ram, inte i mitt fall. Många av inläggen är från 2011.

Är felet mitt kort eller patchade de spelet senare för bättre resultat?

Specs:

Amd Phenom 965 3.4Ghz
Nvidia 560TI 1GB
8GB RAM

CPU tempen ligger runt 40C när jag kör, mina cores runt 60%
GPU Temp 60-70C, har ställt in kortet att föredra maximal prestanda.

Tackar som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av datorhjälp:

Testar en demo verision av bf3 (single player) för att se hur det flyter innan jag köper riktiga för mp. Prövade spelet först i ultra, 40fps brukar den ligga på, men sedan noterade jag massive drops från 40-20, även ljudet försvinner i typ en sekund.

Testade sedan high settings (har disablat aa, af, vsync, blur, ambient oclussion) nu flyter spelet i 60-80 fps, i tunga strider runt 40-50. Fast jag har fortfarande massive lag spikes. Varenda gång jag ska sikta eller se längre fram går fps ner till 10/20 eller värre i 1-2 sekunder. Har prövat medium settings, samma sak här, spelet flyter jättebra i en tid sedan får jag massiva spikes. Spelkänslan går ner varenda gång det händer hahahhaha.

Jag är orolig att de här lag spiken även kommer att befinna sig i mp? Fick tips att köpa mer RAM, nu kör jag med 8GB, märker ingen skillnad. Några google sökningar visar att jag inte är ensam, dock brukar de lösa sig för fler som har 8GB ram, inte i mitt fall. Många av inläggen är från 2011.

Är felet mitt kort eller patchade de spelet senare för bättre resultat?

Specs:

Amd Phenom 965 3.4Ghz
Nvidia 560TI 1GB
8GB RAM

CPU tempen ligger runt 40C när jag kör, mina cores runt 60%
GPU Temp 60-70C, har ställt in kortet att föredra maximal prestanda.

Tackar som vanligt

Det finns ingen demoversion av Battlefield 3.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Medlem
Skrivet av datorhjälp:

Testar en demo verision av bf3 (single player) för att se hur det flyter innan jag köper riktiga för mp. Prövade spelet först i ultra, 40fps brukar den ligga på, men sedan noterade jag massive drops från 40-20, även ljudet försvinner i typ en sekund.

Testade sedan high settings (har disablat aa, af, vsync, blur, ambient oclussion) nu flyter spelet i 60-80 fps, i tunga strider runt 40-50. Fast jag har fortfarande massive lag spikes. Varenda gång jag ska sikta eller se längre fram går fps ner till 10/20 eller värre i 1-2 sekunder. Har prövat medium settings, samma sak här, spelet flyter jättebra i en tid sedan får jag massiva spikes. Spelkänslan går ner varenda gång det händer hahahhaha.

Jag är orolig att de här lag spiken även kommer att befinna sig i mp? Fick tips att köpa mer RAM, nu kör jag med 8GB, märker ingen skillnad. Några google sökningar visar att jag inte är ensam, dock brukar de lösa sig för fler som har 8GB ram, inte i mitt fall. Många av inläggen är från 2011.

Är felet mitt kort eller patchade de spelet senare för bättre resultat?

Specs:

Amd Phenom 965 3.4Ghz
Nvidia 560TI 1GB
8GB RAM

CPU tempen ligger runt 40C när jag kör, mina cores runt 60%
GPU Temp 60-70C, har ställt in kortet att föredra maximal prestanda.

Tackar som vanligt

---------------------------------------
http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/9#...

Ifall du kikar längst ner, så ser du att gtx 570 hamnar runt 50fps i lägsta, jag tror att din cpu sammantaget med sämre grafikkort gör att det flyter på dåligt för dig
Sen tror jag att du skulle behöva gå ner till lägre settings, antagligen, testa själv, ställ ner allt på low och provspela

Dessutom, tänk på att t e x fraps kan göra att datorn säckar ihop också prestandamässigt om det går samtidigt som spel.

Sen funderade jag som sak nr 2, demoversion av bf3?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Spikarna kommer troligtvis ifrån att du har för lite vram.

Permalänk
Skrivet av godspeed:

---------------------------------------
http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/9#...

Ifall du kikar längst ner, så ser du att gtx 570 hamnar runt 50fps i lägsta, jag tror att din cpu sammantaget med sämre grafikkort gör att det flyter på dåligt för dig
Sen tror jag att du skulle behöva gå ner till lägre settings, antagligen, testa själv, ställ ner allt på low och provspela

Dessutom, tänk på att t e x fraps kan göra att datorn säckar ihop också prestandamässigt om det går samtidigt som spel.

Sen funderade jag som sak nr 2, demoversion av bf3?

Hmm jag kollade listan, är inte ett 480GTX typ som ett 560TI? Då borde det inte vara några problem på high. Jag har testat low får fortfarande lag spikes.
Ska pröva att stänga av FRAPS när jag spelar, kan kanske vara värt några FPS, tack!

demoversion, jag testar polarens konto i sp

Skrivet av kenix:

Spikarna kommer troligtvis ifrån att du har för lite vram.

Ah det var synd :/

Permalänk
Medlem

Ditt minne tar slut (vram)

Permalänk
Medlem
Skrivet av datorhjälp:

Hmm jag kollade listan, är inte ett 480GTX typ som ett 560TI? Då borde det inte vara några problem på high. Jag har testat low får fortfarande lag spikes.
Ska pröva att stänga av FRAPS när jag spelar, kan kanske vara värt några FPS, tack!

demoversion, jag testar polarens konto i sp
/

----------------------
aha , då var det mysteriet löst:)

Mmm, men grejen är ju den att det är ju alltid så att den svagare länken i en kedja är det som får den att brista, antagligen så är det som de andra säger, lite vram och lite för höga inställningar, jag lirar inte bf3 nåt själv egentligen utan går ofta på vad testerna säger i bf3 och jag tror att det ligger närmare ett 470 om jag inte minns fel från gamla tester på 560ti men om man klockar kortet så kommer det antagligen komma upp till ett 480 utan större bekymmer ifall du har ett bra kort med tredjepartskylare som windforce lr motsvarande från asus osv

Edit:
Här har du lite närmare siffror som känns lite mer aktuella egentligen
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-560-ti-448-co...

Där jämför de ti och ti 448 versionen, så du ligger nog rätt till ändå, att det sjunger ner till lägsta nivåerna kan vara fraps som är boven eventuellt.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

----------------------
aha , då var det mysteriet löst:)

Mmm, men grejen är ju den att det är ju alltid så att den svagare länken i en kedja är det som får den att brista, antagligen så är det som de andra säger, lite vram och lite för höga inställningar, jag lirar inte bf3 nåt själv egentligen utan går ofta på vad testerna säger i bf3 och jag tror att det ligger närmare ett 470 om jag inte minns fel från gamla tester på 560ti men om man klockar kortet så kommer det antagligen komma upp till ett 480 utan större bekymmer ifall du har ett bra kort med tredjepartskylare som windforce lr motsvarande från asus osv

Edit:
Här har du lite närmare siffror som känns lite mer aktuella egentligen
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-560-ti-448-co...

Där jämför de ti och ti 448 versionen, så du ligger nog rätt till ändå, att det sjunger ner till lägsta nivåerna kan vara fraps som är boven eventuellt.

Mitt GPU är redan OC (fabriks) det är ett gigabyte, med windforce.

Har prövat att ta bort FRAPS, samma lag

Har prövat att sänka inställningar till medium, 1080p upplösning, samma grej

Jag vet att youtube inte är en bra källa för info, men många påstår att de kör bf3 i high utan några problem som jag har :/ Fick svar från en ytube användare att hans fps drop försvann när han köpte mer RAM, 4-8. Har själv prövat med mer RAM, märker ingen direkt skillnad.

tack för att du försöker hjälpa mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av datorhjälp:

Mitt GPU är redan OC (fabriks) det är ett gigabyte, med windforce.

Har prövat att ta bort FRAPS, samma lag

Har prövat att sänka inställningar till medium, 1080p upplösning, samma grej

Jag vet att youtube inte är en bra källa för info, men många påstår att de kör bf3 i high utan några problem som jag har :/ Fick svar från en ytube användare att hans fps drop försvann när han köpte mer RAM, 4-8. Har själv prövat med mer RAM, märker ingen direkt skillnad.

tack för att du försöker hjälpa mig!

-------------------------------------------------------------
Frågan är om det kan vara din cpu som ställer tilll det då för dig, tror inte det eftersom swec tester visar ju på bra fps med 980 som inte ligger långt ifrån din processor

Åh just det, en annan sak jag tänkte på, ifall du lånat spelet av polaren och kör i SP, varför inte patcha upp spelet, för jag får intrycket av att du inte har låtit det uppdatera sig?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Spelet kräver betydligt mer av CPU i MP med, går inte jämnföra med hur det är i ditt "DEMO" exemplar

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av godspeed:

-------------------------------------------------------------
Frågan är om det kan vara din cpu som ställer tilll det då för dig, tror inte det eftersom swec tester visar ju på bra fps med 980 som inte ligger långt ifrån din processor

Åh just det, en annan sak jag tänkte på, ifall du lånat spelet av polaren och kör i SP, varför inte patcha upp spelet, för jag får intrycket av att du inte har låtit det uppdatera sig?

Skrivet av Dr_Spackel:

Spelet kräver betydligt mer av CPU i MP med, går inte jämnföra med hur det är i ditt "DEMO" exemplar

Har precis testat bf3 i mp, någonting måste vare FEL.

Jag har nu kört spelet i low+800x600, min fps går från 80 ner till 5 fps varje 15 sekund, detta kan inte vara normalt.

Jag får likadana hopp i stalker shadow of chernobyl med people soup mod (grafiskt krävande)

Stände av aero, tjänade 100mb enligt gpuz (ganska mycket för ett skin), enligt gpuz ligger jag på runt 5-600mb, men jag får ändå MASSIVA drops.

Det spelar ingen roll vilken karta jag tar, 64 eller 16, fps droppen är lika stora oavsett, enda skillnaden är att min fps går ner 10-15 på större kartor.

specs:

amd phenom 965 3.4hz
560 ti 1gb
8gb ram

Snälla behöver hjälp! Finns det några bra program jag kan använda för att koll att CPU/GPU fungerar som de ska?

Har köpt allting från inet förutom 560ti som jag köpte på tradera av en högt rankad säljare.

Min sager clevo laptop som har ett 260GTX har aldrig haft sådana här problem

EDIT: jag har testat följande spel (1080, ingen aa)

Batman arkham city, physx off aa, allt annat very high flyter på bra, aldrig under 40 på 1080
deux ex hr, samma som bf3 massiva drops när jag står still, fast det här spelet har tydligen problem med stuttering

Permalänk
Medlem

edit: or not nvm

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Ditt minne tar slut (vram)

Förmodligen detta!

Eftersom ts missade så hjälper jag honom lite...

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av gn1p:

Förmodligen detta!

Eftersom ts missade så hjälper jag honom lite...

Så oavsett vilken upplösning jag kör på eller grafiska inställningar så tar mitt VRAM alltså slut?

Har som sagt kört allting på low/800x600

Gpuz säger att "memory used 586mb" detta stämmer inte?

Jag trodde att mindre upplösning/mindre effekter mindre VRAM? Eller har jag helt fel? Hur kommer det sig att 512mb användare kan köra bf3?

Citat:

Minimum requirements for Battlefield 3
OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
Graphics card memory: 512 MB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version
Recommended system requirements for Battlefield 3
OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements/

????????????

Permalänk
Medlem
Skrivet av datorhjälp:

Så oavsett vilken upplösning jag kör på eller grafiska inställningar så tar mitt VRAM alltså slut?

Har som sagt kört allting på low/800x600

Gpuz säger att "memory used 586mb" detta stämmer inte?

Minimum requirements for Battlefield 3
OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
Graphics card memory: 512 MB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version
Recommended system requirements for Battlefield 3
OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

????????????

-----------------------------
i 800x600 så läggs belastningen på processorn enligt sweclockers egna tester, hur de gör så att säga så du borde köra spelet i nånstans 1600x1400 lr nåt sånt och sen så kör du allt annat avslaget i form av skuggor osv i t e x bf3

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Entusiast

Detta låter konstigt, jag spelade alltid BF3 på High-presetet utan problem med mitt förra MSI GTX 560 Ti och då hade jag en Phenom X6 1100T och fick minimum 40-45FPS vid stora explosioner och en avg på 55FPS.
Dock när jag ökade til Ultrapresetet så fick jag såklart samma symptom som dig, en ganska spelbar avg på 40FPS med drops till 1FPS...
Det vore konstigt om VRAM tog slut vid Medium dock för enligt Swecs test så drar Medium 919MB och då har man till och med lite över :S

Vet inte om någon redan har sagt det men, prova andra drivrutiner?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Detta låter konstigt, jag spelade alltid BF3 på High-presetet utan problem med mitt förra MSI GTX 560 Ti och då hade jag en Phenom X6 1100T och fick minimum 40-45FPS vid stora explosioner och en avg på 55FPS.
Dock när jag ökade til Ultrapresetet så fick jag såklart samma symptom som dig, en ganska spelbar avg på 40FPS med drops till 1FPS...
Det vore konstigt om VRAM tog slut vid Medium dock för enligt Swecs test så drar Medium 919MB och då har man till och med lite över :S

Vet inte om någon redan har sagt det men, prova andra drivrutiner?

--------------------------------
Visst är det konstigt, jag har sett betydligt sämre riggar prestera bättre än det här

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Kan nog utesluta att det är ditt grafikkort om du inte fått ett söndagsexemplar då jag lirar bf3 och det flyter på hur bra som helst med ett singel 560 (utan TI) som jag har i ena burken, ska dock uppgradera till ett till 560 men kan spela low-medium-high och ultra utan problem på mitt singel 560.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Skrivet av godspeed:

-----------------------------
i 800x600 så läggs belastningen på processorn enligt sweclockers egna tester, hur de gör så att säga så du borde köra spelet i nånstans 1600x1400 lr nåt sånt och sen så kör du allt annat avslaget i form av skuggor osv i t e x bf3

Har testat 1600x1400, allting på low, aa, af blur disabled,

start: 110fps, dippar till 80 vid tung strider, BOOM 5 fps varje 10 sekund oavsett vad jag gör.

Tack igen för din hjälp

Skrivet av Uzanar:

Detta låter konstigt, jag spelade alltid BF3 på High-presetet utan problem med mitt förra MSI GTX 560 Ti och då hade jag en Phenom X6 1100T och fick minimum 40-45FPS vid stora explosioner och en avg på 55FPS.
Dock när jag ökade til Ultrapresetet så fick jag såklart samma symptom som dig, en ganska spelbar avg på 40FPS med drops till 1FPS...
Det vore konstigt om VRAM tog slut vid Medium dock för enligt Swecs test så drar Medium 919MB och då har man till och med lite över :S

Vet inte om någon redan har sagt det men, prova andra drivrutiner?

Har precis testat allting på LOW, förutom aa/blur de kör jag disabled, har testat 1080, 720, 1600x900 får alltid samma grej, 100 fps boom ner till 5fps varje 10-15 sekund

Hmm jag kör med 301.42, ska jag testa med BETA eller gå längre ner?

Tack för hjälpen

Skrivet av krushy:

Kan nog utesluta att det är ditt grafikkort om du inte fått ett söndagsexemplar då jag lirar bf3 och det flyter på hur bra som helst med ett singel 560 (utan TI) som jag har i ena burken, ska dock uppgradera till ett till 560 men kan spela low-medium-high och ultra utan problem på mitt singel 560.

Wow jag visste det, tack för inputen :/

Ska försöka kontakta säljaren, har inte så stora förhoppningar på att han går med på att lösa problemet.

Kan man skicka tillbaka ett kort till NVIDIA med eller utan kvitto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av datorhjälp:

Har testat 1600x1400, allting på low, aa, af blur disabled,

start: 110fps, dippar till 80 vid tung strider, BOOM 5 fps varje 10 sekund oavsett vad jag gör.

Tack igen för din hjälp

Har precis testat allting på LOW, förutom aa/blur de kör jag disabled, har testat 1080, 720, 1600x900 får alltid samma grej, 100 fps boom ner till 5fps varje 10-15 sekund

Hmm jag kör med 301.42, ska jag testa med BETA eller gå längre ner?

Tack för hjälpen

Wow jag visste det, tack för inputen :/

Ska försöka kontakta säljaren, har inte så stora förhoppningar på att han går med på att lösa problemet.

Kan man skicka tillbaka ett kort till NVIDIA med eller utan kvitto?

----------------------------------------------
Frågan är, du har inget grafikkort du kan låna av någon?

Edit:
Installera om windows helt och hållet också, som en sista utväg om inte annat, och sen senaste drivers på allt och prova

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

istället för fraps skriv "Render.drawfps 1" i consolen när du kommer in i spelet.
Prövat installera om bf3?

Permalänk
Entusiast

Kör du nyaste beta drivrutinerna? Jag hade problem med att kortet inte klockade upp sig som det skulle med de drivrutinerna nämligen, så fick återgå till senaste WHQL.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Har du ett 32-bit operativsystem? Isf kan det ju vara så att ramet tar slut. Känns dock inte som att det bör vara det men vem vet

Permalänk
Entusiast
Skrivet av datorhjälp:

Har precis testat allting på LOW, förutom aa/blur de kör jag disabled, har testat 1080, 720, 1600x900 får alltid samma grej, 100 fps boom ner till 5fps varje 10-15 sekund

Hmm jag kör med 301.42, ska jag testa med BETA eller gå längre ner?

Tack för hjälpen

Nu kör ju jag med GTX 670 men de nyaste BETA-drivrutinerna har fungerat jättebra för mig, jag har inte upptäckt några buggar och har fått en genomsnittlig FPS-ökning i de flesta spelen på ungefär 5% så jag tycker att du ska ge den drivrutinen en chans! (304.79) Kom ihåg att klicka i "clean install" genom att klicka på anpassad installation istället för express när du installerar drivrutinerna så att alla gamla drivrutiner verkligen åker bort!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Instalera msi afterburner å kolla dina tempraturer å gpu belastning via msi afterburners monitoring , glöm inte kryssa i on screen display.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk

Vet inte hur Nvidias nyaste drivare är just nu. Aldrig haft problem innan men igår så fastnade frekvensen på 203Mhz, samma sak har hänt mina vänner också. Dock är ju problemet lätt fixat med en omstart.

Men det visar att även Nvidia failar med nya drivare ibland, inte bara AMD. Men nog om det!

Du kan inte kolla i MSI AB ifall frekvensen för Gpun pendlar och har sig?

Annars skulle jag säga:

Ominstalation av Bf3

eller ominstalation av Operativsystemet.

Du verkar ha ett väldigt lustigt problem så känns som det är något med instalationen

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Wallman_91;12475075"]Vet inte hur Nvidias nyaste drivare är just nu. Aldrig haft problem innan men igår så fastnade frekvensen på 203Mhz, samma sak har hänt mina vänner också. Dock är ju problemet lätt fixat med en omstart.

Men det visar att även Nvidia failar med nya drivare ibland, inte bara AMD. Men nog om det!

Du kan inte kolla i MSI AB ifall frekvensen för Gpun pendlar och har sig?

Jo du ser om gpun pendlar å har sig i msi ab.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som att du har något annat program igång i bakruinden som tar all cpu tid med jämna mellanrum. Ett övervakningsprogram från en moderkortstilverkare t.ex.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Processorn är inte problemet inte heller GPUn. Ta en titt vad för processer du kör samt uppdatera spelet samt drivrutierna. Kolla så du har alla drivrutiner du behöver för datorn.

Sedan till frågan vad har du för nätdel?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

[QUOTE="xxbiker;12475087"]

Skrivet av Wallman_91:

Vet inte hur Nvidias nyaste drivare är just nu. Aldrig haft problem innan men igår så fastnade frekvensen på 203Mhz, samma sak har hänt mina vänner också. Dock är ju problemet lätt fixat med en omstart.

Men det visar att även Nvidia failar med nya drivare ibland, inte bara AMD. Men nog om det!

Du kan inte kolla i MSI AB ifall frekvensen för Gpun pendlar och har sig?

Jo du ser om gpun pendlar å har sig i msi ab.

Jo det vet jag men tänkte att Ts skulle kolla det.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|