Värdering av första generationens spelkonsoll: Odyssey 2001

Permalänk
Medlem

Värdering av första generationens spelkonsoll: Odyssey 2001

Hej!

Jag ska inom kort lägga ut en Odyssey 2001 på tradera (första generationens spelkonsoll från 70-talet):

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Philips_Odyssey_2001.png

Den är komplett i originalkartong och med manualblad på 10 språk.

Någon som har en idé om ungefär hur mycket den borde vara värd?

Alla tips mottages tacksamt!

Permalänk
Medlem

Om du hittar rätt köpare kan det säkert vara värt en del, det är de som är problemet med så gammla konsoller/annat som "ingen vet" om. Skulle inte rekommendera lägga ut på tradera utan istället leta efter retro forum och även lägga ut billder där och ställa frågor om värde osv.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Kommer du ihåg va den kostade ny?? Lär ha kostat en hel del redan då

Som skrivits tidigare leta upp nån sida där det finns mer kunniga och värdera den

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

tradera är nog inget bra val .. skulle rekommendera ebay isåfall, men det är nog bättre att leta forum/trådar där det pratas om dem, kanske lägga ut en blänkare där ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, dock han jag lägga ut den igår på tradera från 1 kr:

http://www.tradera.com/odyssey-2001-forsta-generationens-spel...

Får väl lära mig en läxa, låta någon göra ett klipp och lära mig till nästa gång :).

Att jag alltid ska ha så bråttom...

Permalänk
Medlem

De flesta svenska samlare dammsuger ändå Tradera, så det enda du skulle tjäna på att gå med i ett forum är att du kan posta en länk till din auktion. Min bedömning är att ofta får man mer betalt på Tradera än när man tar emot bud eller har försäljning internt på ett forum, mer kompispriser där.

Permalänk
Medlem

Låter som en sund bedömning, vi får helt enkelt hur aktiva samlarna är under semesterperioden, auktionen går ut imorgon fredag.

Permalänk

hoppas att den går för mer än de 400 kr den ligger på nu

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Du borde sparat den och satt den i vakuum. Sedan när det finns typ 20 stkn fungerande ex kvar kunde du tjänat miljoner! Kolla på äldsta Apple datorn som det finns typ 12 ex som fungerar kvar, sålde på auktion för ett tag sedan för några millioner dollars.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Jag vet, känns lite surt, hoppades väl på att auktionen skulle gått lite bättre.

Jo så här i efterhand kommer man ju på att det varit bättre o spara den ett tag till, bara att gratulera till en troligen god affär till vinnaren.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid bjuda på din egna auktion, eller be någon du känner göra det om det inte skulle vara tillåtet för dig att bju! Dock så kommer nog priset skjuta iväg sista 20-30 minuterna, så du kommer säkerligen kamma hem ett par lax skulle jag tro! Redan på 340kr vid 17h kvar är rätt så ok tycker jag.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Haha, vilka fantastiska tips som rullar in! Är dock rätt säker på att det bryter mot en rad paragrafer i traderas användaravtal, så jag tänker inte riskera nåt. Blir det bra pris sista minuten så grattis mig, stannar den på nuvarande nivå så grattis köparen :).

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur stor vana du har av Tradera, men ungefär 80% av buden kommer med mindre än 5 minuter kvar, normalt kommer de sista buden inom sista minuten om det är något riktigt eftertraktat. Dessutom är det bara fredag i morgon.

Jag gav dig i alla fall en fri knuff på ett av Sveriges största forum för samlare av TV-spel, så kanske det bättrar på buden.

Permalänk
Medlem

Haha stämmer, jag är ju helt dagvill (skönt med semester)...

Åh man tackar, det var mycket vänligt av dig!