Permalänk
Medlem

Hdmi symbol i skärmen?

Hej! jag har en lite äldre modell av panasonics modeller. Jag har fått nog nu och skulle behöva någon kunnig om hjälp. När jag använder mig uttav hdmi uttaget i tvn till exemepel mitt PS3, då står det 24/7 en stark vit text ( HDMI ) uppe i vänstra hörnet. Går det på något sätt att få tvn att sluta ha det framme hela tiden?

Då den inte är någon form av vattenstämpel som syns lite igenom så störs man väldigt mycket av den. Se bild nedan.

Permalänk
Medlem

Kolla om du hittar nån knapp som ser ut som en ruta med runda hörn och ett litet plustecken nere i högra hörnet.
Brukar vara en sån knapp som tar bort Ingång osv som visas på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkacid:

Kolla om du hittar nån knapp som ser ut som en ruta med runda hörn och ett litet plustecken nere i högra hörnet.
Brukar vara en sån knapp som tar bort Ingång osv som visas på skärmen.

Nej fanns inte men fanns en annan knapp med ett konstigt ( i ) på. Det löste problemet tack ändå

Permalänk
Rekordmedlem

En del tvar har osd som visar vald signalkälla, har själv haft en sån tv en gång i tiden, men den hade möjlighet att stänga av funktionen, leta i manualen, annars får du väl leta bland knappar och menyer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.