Permalänk
Medlem

mITX Gaming - Är allt dugligt?

Tjenna, nu då lönen börjar trilla in så har jag kolla på ett mITX paket.

Har separerade föräldrar och lanar ofta på helgen så flyttar min dator ofta så tyckte det var dags för en mITX dator då min nuvarande väger ganska mycket! (Specs i signaturen)

Är helt ny då det gäller Intel och speciellt mITX så är väl mest därför jag frågar om hjälp med detta.
Har i alla fall kommit såhär långt med hjälp av några på Dayviews och ville bara se vad folket här tycker om det innan det beställs.

mITX - Inet

Märkte precis att slangen har utgått så får skaffa den från någon annan hemsida. Hur som helst så har jag redan ett AX750 som ska in i lådan och ett komplett vattenkylningspaket, behöver bara köpa en ny pump/reservoar som då är redan inlagd i kundvagnen.

Åsikter på detta paket?

Mvh!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, dock så i mitt tycke så känns det onödigt att sattsa på mITX när datorn kommer bli lika stor som en vanligt mATX dator, men smaken är väl som baken ^^

Permalänk
Medlem

Aa sant men alltid roligt att pröva, gillar chassit så ^^
Hur som helst så är det lättare än mitt 650D med vattenkylning som man måste flytta 2-3 gånger per vecka

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Det chassit är ju snyggt, ska själv bygga i ett sånt i augusti. Grafikkortet ska gå in utan problem bara du tar ut mittburen. Det enda jag skulle ändra i ditt paket är att jag skulle ta Asus eller Asrocks Z77-kort, då du inte kan ändra spänningen på H77 kort. Multipeln kan du tydligen leka med, dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumaas:

Det chassit är ju snyggt, ska själv bygga i ett sånt i augusti. Grafikkortet ska gå in utan problem bara du tar ut mittburen. Det enda jag skulle ändra i ditt paket är att jag skulle ta Asus eller Asrocks Z77-kort, då du inte kan ändra spänningen på H77 kort. Multipeln kan du tydligen leka med, dock.

Buren ska bort och även 5.25 platsen så radiatorn går in i taket!
Har inte så mkt pengar att gå på annars hade jag tagit ett Z77, har max 9500kr att köpa för så därför blir det lite tajt men jag behöver väl aldrig ändra spänningen om jag inte ska överklocka?

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Nä, det ska väl gå att få ut ett par hundra MHz till utan att pilla på spänningen.

Permalänk
Medlem

Okej men kommer inte överklocka processorn till att börja med i alla fall, ska börja med att överklocka grafikkortet och sen processorn då jag har ett bättre moderkort

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet