Day Z kan bli fristående spel redan innan jul

Permalänk
Medlem

Day Z i frostbite2, det skulle va fett! dock skulle man ju få spela med blöjja om nätterna :/

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Tycker samma, men du kanske inte visste att The War Z är baserat på boken World War: Z, som kommer bli film år 2013. (sedan så är det givet att den tar efter från det enda andra liknande spelet på marknaden, vad ska man göra) Men ja, skeptiska skall vi alltid vara.

Hade jag helt missat
Som sagt, det mesta jag vet är såklart lösa rykten då vi faktiskt inte fått veta så mycket förutom XP, safezones osv.

Får kolla in boken Verkar riktigt bra faktiskt...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Du kan förstöra byggnader, du kan förvara saker i fordon (Dock chans att bli "bestulen" )

Att kunna gå in i alla byggnader är bekräftat att det kommer i ARMA3

Vad syftar du på med fraktioner?

klaner, usa vs ussr, alliance mot horde, jänkare mot terrorister w/e.
Tycker inte att det ska bli pisslätt och helt säkert där man spawnar men säg att man spawnar en bit från sitt "camp/safe area", pvp är mot den andra fraktionen och dom är följaktligen inte lika högt representerade nära ditt camp.
I sitt camp kan man även förvara saker på ett säkert sätt.
Har man någon slags bas är det dessutom lättare att hitta lite random att gå ut och spela med alternativt att hitta sin polare (vilket är alldeles för svårt nu).

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill ha möjligheter att bygga upp ett civiliserat samhälle ( Mad Max, Book of Eli, mfl ) där byteshandel kan hållas och kontakter kan knytas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Funderar lite på hur de blir, då de har skrivit så här,
" there are over 50 villages which will be featured in Lemnos. Also, you will be able to enter or destroy all of the buildings on the island. " ( http://www.rapidfiregames.com/previews/e3-2011-arma-iii-previ... )
så undrar jag hur kul de blir efter alla hus är förstörda :/
och sen " near future " (mid 2030) vette fan om jag har lust med det. Får se hur de blir men vill inte ha några massa framtids vapen och sånt just.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Day Z i frostbite2, det skulle va fett! dock skulle man ju få spela med blöjja om nätterna :/

Här har du nya lightning engine på natten i ArmA 3, http://www.arma3.com/full/wp-content/gallery/imagery/lighting...

Du kan ju tänka dig en massa zombies ocn en spelare med en ficklampa mitt ute i skogen

Skrivet av Ignostic:

Har man någon slags bas är det dessutom lättare att hitta lite random att gå ut och spela med alternativt att hitta sin polare (vilket är alldeles för svårt nu).

Jag tror/hoppas på att det kommer ett squad system åtminstonde, där man kanske kan ha en gemensam loot.

Det finns ju redan stöd i ArmA 2 btw där du kan göra din Squad utanför spelet och ladda upp xml filer och logotyp, så när du spelar med din squad ingame så hamnar din logotyp på fordon när du hoppar in i dom

Här är "blueprint" exempel från ArmA 3's hemsida ang nya Customization systemet, så förhoppningsvis får vi se detta användas i DayZ i höst, t.ex. att du kan hitta hjälmar, hattar lite kul RP grejor helt enkelt, sen hitta laser/ficklampa till ditt modulära vapen du kan använda på natten

Skrivet av Elghinnarisa:

Funderar lite på hur de blir, då de har skrivit så här,
" there are over 50 villages which will be featured in Lemnos. Also, you will be able to enter or destroy all of the buildings on the island. " ( http://www.rapidfiregames.com/previews/e3-2011-arma-iii-previ... )
så undrar jag hur kul de blir efter alla hus är förstörda :/
och sen " near future " (mid 2030) vette fan om jag har lust med det. Får se hur de blir men vill inte ha några massa framtids vapen och sånt just.

ArmA 3 har ingenting med DayZ att göra what-so-ever förutom grund motorn, så oroa dig inte

Edit:

Bild på Inventory, ta detta med en nypa salt då detta är tidigt stadie, kan mycket väl ändras helt, hur som helst ser det ut som en väldig improvement från ArmA 2, så tänk er DayZ till ArmA 3, det är redan nu väldigt kul, vad kommer det då vara nya motorn? *Mind blown bara av att tänka på det*

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det får gärna bli fristående sålänge det körs på ArmA 3 motorn

WarZ har ingen chans mot DayZ enligt mig, då WarZ kommer vara arkad som Dead Island pretty much, det är realismen som gör DayZ till vad det är idag.

Detta är det nya i ArmA 3 från ArmA 2,

3D mission editor
Support for DirectX 10 and DirectX 11
20km view distance
Ragdoll physics
Physics enabled vehicle handling and environmental objects (PhysX 3)
Underwater environments, vehicles and diving
Weapon and uniform customization
Volumetric clouds
Hands are properly animated (for example steering a wheel of a vehicle)
Render to Texture
Improved lighting engine
Support for Java
Improved flight model from Take On Helicopters
Support for 6 degrees of freedom

Nya lightning engine som är fruktansvärt mycket bättre än ArmA 2's
http://www.arma3.com/full/wp-content/gallery/imagery/lighting...

Fler bilder >

Här ser ni volumetric clouds, som man kan flyga igenom och gömma sig i med helikopter t.ex.
http://www.arma3.com/full/wp-content/gallery/imagery/arma3_sc...

http://www.arma3.com/full/wp-content/gallery/imagery/lighting...

Animationer i alla fordon som tidigare inte fanns
http://www.arma3.com/full/wp-content/gallery/imagery/arma3_sc...

Dold text

Här snackar vi spel som kan bli bra ! DayZ med den grafiken ...

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Hmm kan dem verkligen göra DayZ på bara några månader? Ska dem göra en egen spelmotor så låter det inte som att dem kommer hinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Hmm kan dem verkligen göra DayZ på bara några månader? Ska dem göra en egen spelmotor så låter det inte som att dem kommer hinna.

Dom kommer inte göra egen motor.

Alternativ 1: Släpp DayZ som en del av ArmA 3
Alternativ 2: Släpp DayZ som ett eget spel med ArmA 3 motorn

Hur dom gör får vi se, vad jag har läst så måste han ha licens för ArmA 3 motorn om han vill släppa det fristående, och det är precis det dom diskuterar nu om hur dom ska göra inför hösten

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Vafan, köpte ju arma2 för två dagar sen

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Inaktiv

Blir det ett fristående köper jag skiten å ser vad all fuss e abouts !

Permalänk
Skrivet av SuperChefen:

Köpte ju precis Arma II bara för att spela DayZ! :@

Du är inte ensam ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Dom kommer inte göra egen motor.

Alternativ 1: Släpp DayZ som en del av ArmA 3
Alternativ 2: Släpp DayZ som ett eget spel med ArmA 3 motorn

Hur dom gör får vi se, vad jag har läst så måste han ha licens för ArmA 3 motorn om han vill släppa det fristående, och det är precis det dom diskuterar nu om hur dom ska göra inför hösten

Det framgår ju i artikeln att det kommer vara baserad på nuvarande DayZ (dvs ArmA 2 motorn).

Citat:

"and in order for people to not feel ripped off we need to have a load of new content."

Dvs dom säger att de inte vill att folk som spelar DayZ gratis nu kommer känna sig lurade då dom måste köpa samma "content" för pengar till jul, utan att dom kommer erbjuda mycket nytt "content" i en eventuell betald version.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att fokuset skiftar till att utveckla DayZ på ArmA3's motor isåfall. Även om ArmA inte direkt är känd för väloptimerade spel vid launches så man undrar hur datorn kommer tåla det...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

"Redan"? Ska man behöva vänta ända till vintern för att kunna spela DayZ utan att behöva krångla med specialversioner och moddar?

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

- Möjlighet att gå in i alla byggnader
- Möjlighet att förstöra byggnader

Förstöra alla byggnader kan man redan göra. Att kunna gå in i alla byggnader kan man också göra på alla banor förutom just Chernarus och Utes. Så det handlar bara om begränsningar i DayZ.

Skrivet av zhrooms:

Dom kommer inte göra egen motor.

Alternativ 1: Släpp DayZ som en del av ArmA 3
Alternativ 2: Släpp DayZ som ett eget spel med ArmA 3 motorn

Hur dom gör får vi se, vad jag har läst så måste han ha licens för ArmA 3 motorn om han vill släppa det fristående, och det är precis det dom diskuterar nu om hur dom ska göra inför hösten

Du kan ju fetglömma att dom släpper ett DayZ med A3-motorn innan A3 släpps, vilket har ett mer eller mindre preliminärt release-datum på Q1 2013

Mer troligt är att det blir alternativ 3; Släpp DayZ som ett eget spel med ArmA 2 motorn, möjligtvis en aning modifierad/uppdaterad i stil med ToH.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Det framgår ju i artikeln att det kommer vara baserad på nuvarande DayZ (dvs ArmA 2 motorn).

Dvs dom säger att de inte vill att folk som spelar DayZ gratis nu kommer känna sig lurade då dom måste köpa samma "content" för pengar till jul, utan att dom kommer erbjuda mycket nytt "content" i en eventuell betald version.

Det framgår inte alls.

“We’re really on borrowed time,” Hall says. “I want to see it become a standalone game, following the Minecraft model of a low price point, but that will only work if we say that everyone is going to pay, and in order for people to not feel ripped off we need to have a load of new content; so, things like base-building, tidying and cleaning up animations and add ragdoll physics as the like.”

Skrivet av Mr. Bravo:

Du kan ju fetglömma att dom släpper ett DayZ med A3-motorn innan A3 släpps, vilket har ett mer eller mindre preliminärt release-datum på Q1 2013

Mer troligt är att det blir alternativ 3; Släpp DayZ som ett eget spel med ArmA 2 motorn, möjligtvis en aning modifierad/uppdaterad i stil med ToH.

Ingen har sagt att DayZ släpps före ArmA 3. Och det har ett release datum på Q4 2012 = Oktober, November, December

Och nej, det kommer inte att släppas med ArmA 2 motorn.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte detta. Varför? Jo för att det är en modd till ett spel som heter ARMA 2. Ett spel som är jäkligt bra med hög kvalité - om folk tvingas köpa ARMA kommer några (fåtal) få upp ögonen för spelet och det förtjänar utvecklarna tycker jag.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det framgår inte alls.

Som sagt, läs det jag skrev under. Sedan är det ju garanterat omöjligt att släppa ett retail spel på så pass kort tid för en helt ny motor om dom inte haft tillgång till ArmA 3 under en lång tid. Gäller bara att använda lite common sense.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Som sagt, läs det jag skrev under. Sedan är det ju garanterat omöjligt att släppa ett retail spel på så pass kort tid för en helt ny motor om dom inte haft tillgång till ArmA 3 under en lång tid. Gäller bara att använda lite common sense.

Jo? ArmA 2 körs på Real Virtuality 3 (RV3), och det är Bohemia själva som gör motorn, och ArmA 3 körs på Real Virtuality 4 (RV4), vilket är en upphottad RV3, vilket gör det väldigt enkelt att flytta över hela DayZ till RV4

DayZ (RC) kommer aldrig släppas på RV3 punkt.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Jag vill ha möjligheter att bygga upp ett civiliserat samhälle ( Mad Max, Book of Eli, mfl ) där byteshandel kan hållas och kontakter kan knytas.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.thewarz.com/
http://www.ign.com/articles/2012/07/19/the-war-z-a-new-zombie...

Permalänk
Medlem

Jag tror att utvecklingen till ett stand alone spel inte är så långt borta som alla tror. Visst om det ska rulla med Arma3 motor så måste det ju självfallet släppas först!

Men hela grundkonceptet och en hel del av funktionerna finns ju redan tack vare att vi har spelat alpha'n. Så allt som behövs är ju förnya allt vad texturer och dilikt heter. Inte så insatt i hur det fungerar med moddande, programmering osv.
Det lär ju gå snabbare än att göra allt från scratch.

Men det är väl bara låta tiden utvisa vad som händer och fötter....
Hur som helst så är det ett givet köp för mig så länge det inte byter riktning till arcade hållet med upplåsningar, achievements, safehouses och sådan skit.
Det är ju det som gör DayZ så bra, att man inte är speciellt säker någonstans och hela tiden måste vara på sin vakt.

Edit* Sen gör det ju inget om spelet skulle vara "tokidiotgaletsnyggt" så man får en anledning till att uppgradera gamla bettan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk

Hoppas dom fixar till alla säkerhetshål i spelet då så man slipper alla hackers som teleportar folk för att döda dom eller använder mass-dödnings hacks eller skaffar sig saker som inte finns i spelet...

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'para[Z:

ite;12507781']Hoppas dom fixar till alla säkerhetshål i spelet då så man slipper alla hackers som teleportar folk för att döda dom eller använder mass-dödnings hacks eller skaffar sig saker som inte finns i spelet...

Det är nog en av dom positiva sidorna med standalone, mer kontroll över vilka fordon som ens finns i spelet från början, och att folk inte kan spawna saker om det inte ens finns kod i spelet för att spawna dom till att börja med.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowy86:

Som sagt, läs det jag skrev under. Sedan är det ju garanterat omöjligt att släppa ett retail spel på så pass kort tid för en helt ny motor om dom inte haft tillgång till ArmA 3 under en lång tid. Gäller bara att använda lite common sense.

Rocket jobbar på bohemia Interactive så han har nog tillgång till RV4 vare sig han vill eller inte.

Skrivet av 'para[Z:

ite;12507781']Hoppas dom fixar till alla säkerhetshål i spelet då så man slipper alla hackers som teleportar folk för att döda dom eller använder mass-dödnings hacks eller skaffar sig saker som inte finns i spelet...

Det kommer alltid finnas fuskare till alla spel om tillräckligt många vill fuska oavsätt vad utvecklarna gör.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

Rocket jobbar på bohemia Interactive så han har nog tillgång till RV4 vare sig han vill eller inte.

Det kommer alltid finnas fuskare till alla spel om tillräckligt många vill fuska oavsätt vad utvecklarna gör.

Räcker med att den som kan koda sånt vill fuska :/
månag fusk som är private först sedan säljs dom (alldelles för dyrt)
själv vill jag lära mig koda med minnes addresser och allt sånt men vill inte fuska :/

Permalänk
Medlem

Lirar Dead Island med några polare just nu, ser mkt roligare ut än modden Dayz garanterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaze84:

Lirar Dead Island med några polare just nu, ser mkt roligare ut än modden Dayz garanterat.

Ujja, det var kul i en sådär 2 dagar.
Att jämföra Dead island med DayZ är som att jämföra Volvo och Lamborghini. Enda likheten är att båda har 4 hjul ungefär!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Du kan ju fetglömma att dom släpper ett DayZ med A3-motorn innan A3 släpps, vilket har ett mer eller mindre preliminärt release-datum på Q1 2013

Mer troligt är att det blir alternativ 3; Släpp DayZ som ett eget spel med ArmA 2 motorn, möjligtvis en aning modifierad/uppdaterad i stil med ToH.

Vad jag själv förstår så sägs det att DayZ släpps Q4 2012, Precis som Arma3 gör, Alltså Inte Q1 2013 för det kan du se på deras officiella sida!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Ingen har sagt att DayZ släpps före ArmA 3. Och det har ett release datum på Q4 2012 = Oktober, November, December

Skrivet av klotim:

Vad jag själv förstår så sägs det att DayZ släpps Q4 2012, Precis som Arma3 gör, Alltså Inte Q1 2013 för det kan du se på deras officiella sida!

Dom hintade hårt under E3 mässan på att A3 inte kommer hinna släppas i år, samtidigt som dom pushade fram alphan till hösten. Huvudanledningen till det var att dom nyligen har börjat implementera PhysX på nytt iom version 3. Datumet på hemsidan är inte uppdaterat än eftersom dom inte har något nytt officiellt uttalande om det än. Men det är bara en tidsfråga. BIS är inte direkt kända för att hålla release-datum.

Så, Arma3 2013 = Inget DayZ med A3-motorn i år. BIS är en liten studio, och kan inte utveckla 2 fulla spel parallellt. Även om Rocket skulle få för sig att starta ett eget team av utvecklare så finns det inte en chans att BIS skulle dela med sig av A3-motorn förrän den har nått ett visst stadie efter A3-releasen. Det enda dom kan göra fram tills dess är att vidare-utveckla DayZ i form av en mod, alternativt satsa på A2/ToH-motorn.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro