Lista över saker att hålla sig borta ifrån.

Permalänk
Avstängd

Lista över saker att hålla sig borta ifrån.

I en tidigare tråd så startade jag en liten lista av saken man ska hålla sig borta ifrån.. Och fick nog mycket uppmuntran att jag bestämde mig att starta en liten tråd

Här är listan än så länge..

1. Hantols nätagg..
Orsak: Kinesiskt Lurendrejeri.. Spolar gjorda av cement och helt livsfarliga. Fått försäljningsförbud.

2. OCZ's Ocatane och Petrol SSD serie.
Orsak: Skyhög RMA %.

3. Ace of sweden's Raw nätagg.
Orsak: Lurendrejeri.. Budget agg som kan få för sig att ta med sig hela datorn.

4. Gigabyte GT430 med 2 fläktar
Orsak: http://www.youtube.com/watch?v=C9QTZ4MvBaM behövs det mer?

5. 4870x2
Orsak: Stabilitetsproblem och värdelösa drivrutiner.

6. Creative labs soundblaster audigy och senare drivrutiner.
Orsak: Helt värdelösa drivrutiner som uppdateras sällan.

7. Datorpaket från tex. Elgigaten och Siba.
Orsak: Flera orsaker. Oftast Skit gpu och dålig CPU till ett pris som får en att undra vad det är för folk de försöker lura. Seriöst? http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-... vad är detta för skit? För inte är det en speldator iaf.

8. Bärbara av märket Acer.
Orsak: Har haft två st under en 5 års period och jag säger.. No more.. Båda har havererat efter max ett halvår och har varit in på service ett antal gånger. Skitbygge.

9 Nigeria brev och andra scamers tex. på blocket.
Orsak: Om du hade haft en rik släkting i Nigeria.. Hade du inte hört talas om honom då? Sedan om du ser ett oerhört billigt pris på blocket som är så bra att det inte kan vara sant, då är det antagligen inte sant.

Fyll på listan och glöm inte orsaker Håll tråden vid liv.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Då kan du ju fylla på med tex corsair cx serie

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pompa_kumla:

Då kan du ju fylla på med tex corsair cx serie

Ser inte orsaken egentligen. CX serien får du vad du betalar för.. Den är inte direkt dålig men den är helt klart en budget serie.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är viktigt att man skriver varför man ska hålla sig borta från produkter eller vad det nu kan tänkas vara i listan.
Annars är det som en diskussion utan argument, åsikter.

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem

YAY I knew this would happen Här får du en gilla! Om något behövs på Swec så är det en utförlig guide med produkter som man bör hålla sig borta från.

Permalänk
Medlem

Tele2?

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Skånetrafiken och SJ är också saker man gärna håller sig borta från

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Avstängd

Orsaker har jag lagt till

Skrivet av Thompaam:

Skånetrafiken och SJ är också saker man gärna håller sig borta från

Elektronik och diverse andra saker som finns på Sweclockers.. SJ slutar bara fungera söder om Norrland Skånetrafik vet jag inte ens vad det är.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Xigmatek Pantheon bör du lägga till, det första som hände var att fläktkontrollen överhettade och dog, samt att de medföljande fläktarna låter något enormt.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft något problem med Tele2. Tycker inte de den hör hit

Permalänk
Medlem

Acer laptops!
Orsak: Uppvisar kuslig timing på att gå sönder dagen efter att garantin gått ut, företrädesvis i komponenter som inte går att byta ut enkelt.

Permalänk
Inaktiv

Seasonic Silver Power B700

Ett 'högexplosivt' nätagg. Behöver jag säga något mer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av runeman:

Acer laptops!
Orsak: Uppvisar kuslig timing på att gå sönder dagen efter att garantin gått ut, företrädesvis i komponenter som inte går att byta ut enkelt.

Har lagt till. Sedan vadå efter garantin? De håller knappt ett halvår ens.. Haft två och de har varit inne på service 3 gånger båda två.. Båda gångerna sålda åt farsan från Elgiganten..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Orsaker har jag lagt till

Elektronik och diverse andra saker som finns på Sweclockers.. SJ slutar bara fungera söder om Norrland Skånetrafik vet jag inte ens vad det är.

Hehe, kändes bara som jag behövde få ut lite rage på de företagen

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

jag är fruktansvärt full och denna tråden får mig att skratta extremt mycket! tack till alla som postar, förövrigt är skånetrafiken något som bara är relevant i köpenhamn.

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thompaam:

Hehe, kändes bara som jag behövde få ut lite rage på de företagen

Förstod det SJ verkar dock bara få problem runt vintern.. Och i detta land så borde ma nväl vara beredd på snö? Men icke då.. Där framförallt i södra delarna av Sverige verkar det bli kaos när det faller ett par cm snö.

Skrivet av meudig:

jag är fruktansvärt full och denna tråden får mig att skratta extremt mycket! tack till alla som postar, förövrigt är skånetrafiken något som bara är relevant i köpenhamn.

Tack för gensvaret Citybuss i Piteå är ett par jävlar på att ignorera folk.. Man står där och visar tydligt upp att man vill på men tvingas ist ta åt sig en hel del snö när de dundrar förbi en.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Håller er ifrån droger för tusan, det bör ju vara punkt 1!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

4. Gigabyte GT430 med 2 fläktar
Orsak: http://www.youtube.com/watch?v=C9QTZ4MvBaM behövs det mer?

Fy fabian vad kul, tänk att jag nästan missade denna guldklimp. Gilla bara för det och sen är det ju alltid kul att gnälla på saker.

Skrivet av Tumnus:

Tack för gensvaret Citybuss i Piteå är ett par jävlar på att ignorera folk.. Man står där och visar tydligt upp att man vill på men tvingas ist ta åt sig en hel del snö när de dundrar förbi en.

Tror att detta är ett problem som pendlare upplever hos lokaltrafiken i hela landet. Möjligtvis med kanske lite mindre snö...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Håller er ifrån droger för tusan, det bör ju vara punkt 1!

Men vissa kanske tycker Hantols nätagg och grejer är värre än droger..
Detta är ju för fan SweClockers inget jävla rehab hehehehe

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crispin:

Men vissa kanske tycker Hantols nätagg och grejer är värre än droger..
Detta är ju för fan SweClockers inget jävla rehab hehehehe

Slår vad om att de stackare som köpte skiten måste på rehab för att någonsin lita på ett nätagg igen

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Vi kan väl lägga SJ som nummer 1? Som aldrig fattar att snö är ett återkommande väderelement minst 1 årstid om året, men Tele2? Varför?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrNeikter:

Seasonic Silver Power B700

Ett 'högexplosivt' nätagg. Behöver jag säga något mer?

Ja, om du vill att det ska vara med i listan får du gärna säga något mer

För övrigt, den här tråden handlar väl om produkter i serier som I REGEL är dåliga och inte enstaka exemplar som fallerar.

Exempel på sånt som inte bör vara med i listan (eller?):

"Buhu mitt fractal design newton 650W nätagg gick sönder köp aldrig något från fractal design det går bara sönder!1!!1!!!!!111oneone"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Vi kan väl lägga SJ som nummer 1? Som aldrig fattar att snö är ett återkommande väderelement minst 1 årstid om året, men Tele2? Varför?

Precis, att lägga till Tele2 på listan är bara trams.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Förstod det SJ verkar dock bara få problem runt vintern.. Och i detta land så borde ma nväl vara beredd på snö? Men icke då.. Där framförallt i södra delarna av Sverige verkar det bli kaos när det faller ett par cm snö.

Du ska se vilken kalabalik det blir här i Skåne när det kommer 2cm snö! Skånetrafiken fattar inte att det faktiskt kommer snö norr om Sörmland, totalkaos. Nästan som London när de stängde tunnelbanan för en cm snö

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99339:

Ja, om du vill att det ska vara med i listan får du gärna säga något mer

För övrigt, den här tråden handlar väl om produkter i serier som I REGEL är dåliga och inte enstaka exemplar som fallerar.

Exempel på sånt som inte bör vara med i listan (eller?):

"Buhu mitt fractal design newton 650W nätagg gick sönder köp aldrig något från fractal design det går bara sönder!1!!1!!!!!111oneone"

Lol.. KöPte först ett.. det exploderade.
Fick ett till på garantin... det exploderade..... Väntar nu på mitt tredje. Är det verkligen så vanligt att nätagg exploderar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Ha! Den var bäst! Och sant. Tele2 suger (íaf när det gäller internet) betala skitmycket för långsamt internet som stänger av sig självt när det känner för det. Och hjälp får du, som inte hjälper! Com Hem, tack för att du finns! L-O-L

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Lol.. KöPte först ett.. det exploderade.
Fick ett till på garantin... det exploderade..... Väntar nu på mitt tredje. Är det verkligen så vanligt att nätagg exploderar?

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, har hänt att ett väldigt gammalt pajjade men exploderade? Nej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Ha! Den var bäst! Och sant. Tele2 suger (íaf när det gäller internet) betala skitmycket för långsamt internet som stänger av sig självt när det känner för det. Och hjälp får du, som inte hjälper! Com Hem, tack för att du finns! L-O-L

Comhem?!? L-O-L! Värre skit får man leta efter.. Deras kundservice håller Teliaklass..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Comhem?!? L-O-L! Värre skit får man leta efter.. Deras kundservice håller Teliaklass..

Comhem är långt ifrån Teliaklass.
De är ju på varsin sida av skalan (Telia bäst, comhem sämst)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Comhem är långt ifrån Teliaklass.
De är ju på varsin sida av skalan (Telia bäst, comhem sämst)

Inte när det kommer till deras kundservice...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds