Lista över saker att hålla sig borta ifrån.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

För att det har 2 fläkar medans de flesta andra kort körs passivt
För att det pga sin 2 fläktar kostar 50% mer än liknade kort
För att det gav ungefär samma prestanda som integrerad grafik

det integrerade grafik korten dom snackade om är faktiskt väldigt bra för vad dom är.. så om du kollar upp det så säger dom att det inte är så dåligt grafik kort (indirekt).

sen är priset inte mycket av ett argument när man snackar om så små summor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Netware01:

Skulle gärna vilja veta varför denna ?
efter som jag fixade en sådan till min farsa och det är inga problem med den..
dock tyckte jag det var ovanligt bra prestanda i det kortet för vad den kostade.

För att kortet kostar mer pga. fläktarna när exakt samma kort finns med passivt kylt och dessutom billigare?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Telia är värdelöst

Permalänk
Medlem

Bang n Olufsens tv apparater........

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av fredde1337:

Bang n Olufsens tv apparater........

Det är väl inget tekniskt fel på dem men man betalar för design, det finns en massa andra sådana produkter i så fall, kategorier som passar på det här forumet är väl då alla saker ungdomar köper pga grupptrycket att konsumera ett visst varumärke som är "inne", kläder och skräpmat är till stor del en enorm bluff och nu har ju en del designers börjat kladda på sina loggor på hörlurar, eller så tittar man på topplistan vad som säljer och så köper man rätten att klämma på ett artistnamn.
Och så är det ju den alltid pågående debatten om vilken typ av it utrustning man ska ha, där främst ett företag utmärker sig genom att sälja på annat än prestanda och samtidigt vara relativt dyra (och nej jag tänker inte på cisco för de har faktiskt tekniska egenskaper som kan motivera priset.)
Jag tycker att man ska hålla sig borta från de flesta mode och livsstilsprodukter, de är för det mesta usla på nått sätt.
Det enda livsstilsatribut som är acceptabelt är ett Unix Skägg Och kvinnor som vill ha unix skägg kan använda en skäggperuk.
http://i.qkme.me/356x9l.jpg

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kan väl passa på att återuppliva tråden lite?

Corsair Nova ssd:er, värdelöst skit som inte klarar av att multitaska.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

PC vs. Mac / iOS vs. android-trådar... Värdelösa trådar som inte säjer ett enda skit.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Skulle säga att du kan stryka Acers bärbara med, from i våras så gick de ju ut med att de skulle sluta göra billiga dåliga bärbara.
Måste säga att den jag köpte i somras fungerat riktigt bra! Kör D3 på den utan problem, kostade 5k, så jäkligt nöjd!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Man ska hålla sig borta från AMD produkter TROLOLO RAGE!! nää bara skoja

Men seriöst, man ska holla sig borta från T-centralen mellan kl 15-18.. kan inte komma på någon tekniskt relaterad produkt eller liknade då jag inte köper skit efter som det är en självklarhet för mig att man pluggar på om olika produkter innan man köper något..

Permalänk

Vad gör 4870x2 på listan? Jag sitter på det, och flera jag känner har spelat med det i flera år. Det enda man kan klaga på är att värmeutvecklingen kan bli för mycket om man inte har ett välventilerat chassi eller om man släpper in för mycket damm i det.

Några drivrutinsproblem har jag inte märkt på någon av dessa datorer. Dessutom kom den nya Legacy.drivrutinen nyligen(12.6) och ökade på Crossfire-skalningen radikalt.

Lägger en röst på att ta bort det stackars kortet från listan!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Liontech - sämsta butiken i Stockholm

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av Netware01:

det integrerade grafik korten dom snackade om är faktiskt väldigt bra för vad dom är.. så om du kollar upp det så säger dom att det inte är så dåligt grafik kort (indirekt).

sen är priset inte mycket av ett argument när man snackar om så små summor.

Priset är väl alltid ett argument för oss dödliga, som inte är ekonomiskt oberoende?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Comhem - Urdålig uppkoppling, nätet dör stup i kvarten.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Gigabytes P55 moderkort.. konstiga placeringar av portar, front panel ljud bakom portarna vid io panelen?! Gigabytes 3D Bios på P67, Z68 kort.. så extremt mycket sämre lösning än sina konkurrenter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Är det den som ligger i Spånga?

Permalänk
Medlem

Steelseries siberia v2 för det dyra och dåliga ljudet.

Gtx 295 för den höga rma statistiken.

Diablo 3 för decenniets mest överhypade skitspel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Vad gör 4870x2 på listan? Jag sitter på det, och flera jag känner har spelat med det i flera år. Det enda man kan klaga på är att värmeutvecklingen kan bli för mycket om man inte har ett välventilerat chassi eller om man släpper in för mycket damm i det.

Några drivrutinsproblem har jag inte märkt på någon av dessa datorer. Dessutom kom den nya Legacy.drivrutinen nyligen(12.6) och ökade på Crossfire-skalningen radikalt.

Lägger en röst på att ta bort det stackars kortet från listan!

Har aldrig haft problem med mitt 4870x2 men den lät som ett flygplan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av hede:

Är det den som ligger i Spånga?

Precis!

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaning F3ver:

Telia är värdelöst

+1 på den.

Bortsätt ifrån allt som inte har fungerat tidigare så se bara på de senaste dagarnas strul med bredbandstelefoni och misstankar om mutbrott vid köp an licenser och att de hjälper till att censurera och övervaka i diktaturer... Moral är inte riktigt deras grej kan man väl säga...

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med min Acer. Man kan inte köpa en laptop för 6000kr med samma prestanda som en dubbelt så dyr Macbook och sedan tro att du får samma kvalité.

Comhem ger 100/10 bredband för 100kr till studenter, ett erbjudande jag tror få kan matcha. Har inte heller haft några problem med dem utom att eladaptern till routern dog efter två år.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Har aldrig haft problem med mitt 4870x2 men den lät som ett flygplan.

Precis! Har själv slängt på en Accelero Xtreme 4870x2, och det gjorde en del skillnad kan man säga Toppar 50c nu istället för över 90c

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Utveckla, jag tycker att butiken är bra.

Permalänk
Avstängd

Säger bara Konsum! håll er borta ifrån den butiken.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

Säger bara Konsum! håll er borta ifrån den butiken.

O...K... Trådnekrofili på hög nivå... Dessutom, Konsum...? dafuq?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Den här tråden är ju knasig

1: en enda människa, råkar ut för 1 defekt produkt de inte är nöjd med=varning
2: en enda människa är tekniskt okunnig, klantar sig med sin produkt= varning
3: subjektivitet är väl nr 1 i denna tråd
4: Alla märken kommer att varnas för till sist, då alla någon gång har haft en defekt produkt av de flesta märken

Så jag kan lika gärna passa på att varna för alla märken förekommande på marknaden plus alla saker människor någonsin har att göra med inklusive grannens katt som rev mig för åtta år sen, den ska ha en varning för han rivs ju även om han inte rev någon annan!

You see what I did here?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Hp datorer deras support är ju heller inte bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Posten. Tar lång tid att skicka paket, speciellt kring julhelgen.

Permalänk
Permalänk

knark

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk

Beats by Dr Dre?

Överprisade lurar, som levererar skit ljud....

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080