Nästa generation Intel HDx, vet vi något om den?

Permalänk

Nästa generation Intel HDx, vet vi något om den?

Jag går i köptankar kring en ultrabook och har gjort det ett tag nu, men precis som varenda gång man ska till ett köp så sneglar man på nästa generation av sin prefererade komponent.
Sandy Bridge kom under Q1 2011, Ivy Bridge under Q2 2012. Antar att vi inte kan förvänta oss annat än att vi har minst ett halvår tills nästa generation? Hörde ett rykte någonstans (ska leta efter källa) att nya Ultrabooks skulle presenteras nu till hösten, hur mycket bättre kan dessa modeller komma att bli om vi nu inte förväntar oss en ny processor från Intel? Är det en förmodad satsning på komponenter eller chassin är väl frågan.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Wowbagged:

Jag går i köptankar kring en ultrabook och har gjort det ett tag nu, men precis som varenda gång man ska till ett köp så sneglar man på nästa generation av sin prefererade komponent.
Sandy Bridge kom under Q1 2011, Ivy Bridge under Q2 2012. Antar att vi inte kan förvänta oss annat än att vi har minst ett halvår tills nästa generation? Hörde ett rykte någonstans (ska leta efter källa) att nya Ultrabooks skulle presenteras nu till hösten, hur mycket bättre kan dessa modeller komma att bli om vi nu inte förväntar oss en ny processor från Intel? Är det en förmodad satsning på komponenter eller chassin är väl frågan.

Det har talats om att fler och billigare modeller av UltraBooks skall släppas till hösten med Ivy Bridge som har lägre Power usage.

Annars skall ju även trinity släppas och de tror jag man ska ta sig en titt på.
Det har lite svagare CPU men grymt mycket bättre GPU.

Förövrigt verkar det mycket energisnåla.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Det har talats om att fler och billigare modeller av UltraBooks skall släppas till hösten med Ivy Bridge som har lägre Power usage.

Kommer detta resultera i lite sämre resultat pga strömsnålheten prioriteras? ULV-processorer är väl lite sämre än vanliga av förklarliga skäl.

Skrivet av DavidtheDoom:

Annars skall ju även trinity släppas och de tror jag man ska ta sig en titt på.
Det har lite svagare CPU men grymt mycket bättre GPU.

Förövrigt verkar det mycket energisnåla.

De förväntas komma nu i Augusti vad jag förstått?