byta ut en dell u2412m
Ange:
* Användningsområden = Spel – Diablo 3, MMOS, Anno, Sim City, men kanske även ett och annat äventyrsspel och någon omgång i BF. Programmering, , grafik (photoshop, maya mm) samt självklart surf och officepaket.
* Önskad storlek = ca 27" något större gör inget.
* Din budget = Inget direkt spikat men håller det sig under 4000 kr så är jag glad, men gärna så billigt som möjligt utan att kvalitén rasar.
Särskilda önskemål (om du har några sådana)
* Önskad upplösning = Minst 1920x1080.
* Önskat format = 16:9 eller16:10,.
* Önskad Panel = Öppen för tankar och idéer, kör e-IPS idag.
* Önskad skärmyta = Matt är ett måste pga placeringen, samt att det i mina ögon är betydligt behagligare.
* Önskad Hz =
* Butik = Någon av de större datorbutikerna / elektronikkedjorna.
* Märke = Märket känns inte helt viktigt så länge det är en bra skärm med schysst kvalité
* Övriga önskemål: Inget önskemål, men idag kör jag en Dell u2412M skärm med 1920x1200 upplösning (16:10) som jag efter lite inställningar är tämligen nöjd med när det gäller färger, vill främst byta ut den för att den känns lite liten. Men ett krav är att skärmen ska ha schysst färgåtergivning och att den är skön att arbeta med under längre perioder då jag jobbar en hel del vid datorn. Den ska även ge en schysst spelupplevelse. Kort och gott en schysst allroundskärm med goda spelmöjligheter.
u2412m:ans möjlighet till att höja-sänka-vrida-vända på skärmen är ett stort plus, men inget som är ett måste.
Kopplingsmöjligheter så har jag DP, HDMI och DVI till förfogande.
Jag har kikat lite på att beställa en skärm från Korea, men tänkte först se om råd på den svenska marknaden i och med att det är lite enklare vid returer och serviceärenden.