Har du Sennheiser PC360 Gaming eller Logitech G35? Skriv gärna för och nackdelar här!

Permalänk
Medlem

Har du Sennheiser PC360 Gaming eller Logitech G35? Skriv gärna för och nackdelar här!

Mitt gamla "skräpheadset" har gett upp efter ~2 års trogen, men riktigt dålig tjänst.

Efter att ha lurkat igenom diverse forum och pratat med några vänner så har jag hittat två headset som verkar fylla mina behov.

Sennheiser PC360

Logitech G35

Det är ju lite priskillnad emellan dem men det kanske vägs upp av kvalitet osv. Så om ni äger något av headseten eller kanske har något bättre förslag så svara gärna!

Jag letar absolut inte efter något headset med överdriven bas eller liknande utan ett balanserat headset (Förväntar mig inte helt perfekt ljudkvalitet för det har jag mina studiolurar till). Köper ett headset för att jag inte orkar släpa runt på studiolurar + en bordsmic till lan.

Är tacksam för alla svar.

Permalänk

Har Logitech G35

+
Sköna "muffar" som sitter bra på huvudet.
Riktigt bra ljud
Smidigt att kunna fälla upp micen för att mutea
Bra Media knappar på vänstra kåpan.
Virituella 7.1 fungerar över förväntan
Olika storlekar på bandet som sitter mitt på huvudet.

-
Kanske något tunga vid längre användning.
Något otymplig sladd inlindad i tyg som gärna vill trassla sig lite
Varje gång jag startar om datorn måste jag avaktivera > aktivera 7.1 via en knapp på sidan av headsetet.

Permalänk

Har haft ett PC 360 i 1 år nu och kan inte hitta några nackdelar, förutom priset.

+Stora sköna muffar
+Släpper igenom ljud (bra enligt mig)
+Riktigt bra ljud, (ska vara samma som HD 555)
+Bra mic
+2 års garanti
+Bra kabel, inte ngn tyg sleeve som låter när den drar mot din tröja, denna är typ en slags gummi och är allt för mysig <3

Permalänk

Har Sennheiser PC360.

+
Dem är öppna så du blir inte svettig om öronen
Riktigt bra ljud
Volymkontroller på höger sida
Bra mic som mutas när du drar upp den
Lätta och smidiga
Så sköna att man glömmer bort att man har dem på sig ibland.

-
Du hör ganska mycket när du har dem på dig, ska du tex spela fps spel online och vill höra fotsteg tex så köp logitechs.
Om jag inte har musik på eller ser på film så hör jag datorns fläktar (visserligen är min dator inte jättetyst men iaf)
I det här fallet så är ju priset en rätt stor skillnad.

Slutligen:
Jag har inte personligen testat Logitech g35 så vet inte om dem är ljudisolerade.
Men som sagt vill du ha ljudisolering när du spelar så kanske logitechs är ett bättre val för dig.
Sen finns ju även Sennheiser pc 350 Sennheiser pc 350
Som är ljudisolerade, men den vet jag inte om dem är lika bra i övrigt som logitech eller pc 360.

Permalänk
Medlem

Tack för alla åsikter och tankar!

Att pc360 är lätt och luftigt väger tungt för det har en tendens att bli varmt i mitt rum pga. dålig ventilation och crossfireX.

Ifall det läcker in bakgrundsljud i spelet är inget större problem då jag gamear i en isolerad källare (basementdweller).

Mvh
Brugden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tycker att 360 är ett väldigt bra headset. Ljudupptagningen på micen är suverän, dom är lätta och smidiga, inga problem att ha på sig dom under lite längre lirsessioner. Ljudet överlag är väldigt behagligt, känns luftigt och lätt, basen är helt ok för det priset, inte överväldigande, men inte för vek heller liksom. Nackdelen kan ju en del tycka är att dom inte är ljudisolerade, för mig dock så är det inga problem, jag tycker snarare att det är skönt att ha öppna lurar när man sitter hemma och lirar, så man hör om något händer/pratar med en runt om. Vill man inte höra vad folk säger, då höjer man ju bara lite ju

Edit. En annan fördel är ju också att dom är analoga och går på 3.5mm istället för usb!

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersonYYY:

Tycker att 360 är ett väldigt bra headset. Ljudupptagningen på micen är suverän, dom är lätta och smidiga, inga problem att ha på sig dom under lite längre lirsessioner. Ljudet överlag är väldigt behagligt, känns luftigt och lätt, basen är helt ok för det priset, inte överväldigande, men inte för vek heller liksom. Nackdelen kan ju en del tycka är att dom inte är ljudisolerade, för mig dock så är det inga problem, jag tycker snarare att det är skönt att ha öppna lurar när man sitter hemma och lirar, så man hör om något händer/pratar med en runt om. Vill man inte höra vad folk säger, då höjer man ju bara lite ju

Edit. En annan fördel är ju också att dom är analoga och går på 3.5mm istället för usb!

Jag tog faktiskt och beställde ett pc360 igår! Får se hur det presterar i BF3 och mumble/skype. Ifall det läcker in ljud så är det bara att göra precis som du säger, skruva upp volymen!

Hur är det med andning? Plockar micken upp det?

Permalänk
Skrivet av Brugden:

Jag tog faktiskt och beställde ett pc360 igår! Får se hur det presterar i BF3 och mumble/skype. Ifall det läcker in ljud så är det bara att göra precis som du säger, skruva upp volymen!

Hur är det med andning? Plockar micken upp det?

Trevligt! Tror verkligen inte att du kommer bli missnöjd!

Om man har micken i ett "normalt" läge så kommer det inte märkas, det är först om du har den i ett högre läge(där den då hamnar i din sikt) och du skulle vara lite för exalterad/andfådd ;D

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!