Permalänk
Medlem

Först vaknade jag. Sen låg jag och drog mig i sängen och efter en stund gick jag upp och tittade ut genom fönstret och tänkte att det här kunde bli en bra dag. Resten av familjen låg och sov så jag smög till rummet som för tillfället är datorbyggarrummet. Där tittade jag på grejerna och tänkte "se men inte röra" men kunde inte låta bli att kolla lite på chassit. Sen så gjorde jag ingeting. Efter ett tag kom pappa hem eftersom han hade lämnat bilen på lagning. Han hade köpt ett ESD-armband så nu kunde vi bygga min dator! YEAH!!!!!!!!! Så vi käka frukost och sen satte vi igång och tänka lite. Sen försökte vi böja pinsen på processor som hade blivit snea. Det gick inte så vi bestämmde att inte sätta ihop dator idag. Men för nån timme sen hörde jag pappa viska till mamma: Jag beställer den på webhallen. Jag gick och fråga vad dom skulle beställa på webhallen. Sen så sa dom att skulle köpa en ny processor till mig och jag betalade 500. YEAH!!!!!!! så nu har jag beställt en ny processor som jag ska hämta när vi fått bilen på lagning!!!!!!

Ps. Stavfel och överdrivet mycket utropstecken bjuder jag på

EDIT: Mitt 50:ionde inlägg!! Yeah, vilken bra dag!

Permalänk
Medlem

Vaknat , spelat mw2, spelat mw2, spelat mw2, druckit kaffe och ätit en bulle.

Mw2 suger föresten(som om ingen visste det).
Ajust, har muttrat lite över att min order på bf3 inte har skickats än(vad jag kan se på hemsidan så packas det nu[16:15].) Får det imorn HOPPAS jag.
Beställde det ju igår förmiddag.

Permalänk

Slöat och lirat lite Risk 2, ett underbart pc-spel bortsett ifrån tidsslöserit.

Dessutom var savegamen lätta och "hacka", bara öppna en hexeditor och ändra lite och se vad som händer. Blir resultatet bra så sparar man koden och testa och ändra lite mer.. Fast även om jag fuskade gömycket så är spelet försvårt för mig och ta för lång tid..

Och att spela igenom spel utan att hacka savegamen är fusk och ingen sport, såna personer borde bannas på onlinespel! (risk 2 spelar jag offline)

*edit*
Nya spel större spel med kryptering och crc-checkar och liknande är svårare att "hacka".

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Varit på systembolaget och köpt öl för ett par dagar.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Inte så mycket faktiskt. Har mest suttit och slö surfat. Startade upp den gamla datorn som naturligtvis körde på utan problem. Lite bilder (beklagar bildkvaliteten, måste stänga av blixten) :

Funkar bra men det finns inte så mycket roliga program ombord. Skrivbordsbakgrunden är gammal och eftersom jag inte brytt mig om att ändra upplösningen blir allt lite större än det ska vara. P2 MMX och 32 MB ram ger ordentliga prestanda (läs det på rätt sätt). Tyst är den också.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Entusiast

Jag tänkte ta mig en promenad i det fina vädret och styrde glatt mot Slottskogen. När jag kommer fram inser jag att det kanske inte var världens bästa idé såhär dagen efter Way Out West... Fick bli en promenad i botaniska istället.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Spenderat hela dagen med att plugga Operational Procedures. Inte det roligaste man kan göra men samtidigt mycket intressant. Ex. Hur många brandsläckare måste vara ombord för ett visst antal passagerare. Vem har ansvaret, Operatören eller Commandern? osv.

Pluggandet fick ett härligt avbrott med OS finalen i handboll.

Permalänk
Medlem

Stängde mitt Facebookkonto idag. Ångrar mig inte det minsta :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Stängde mitt Facebookkonto idag. Ångrar mig inte det minsta :).

Det gjorde jag i början av Juni.

So far so good, känns faktiskt riktigt bra. Känns fritt!

Permalänk

Vaknade vid 12.10 ungefär. Försökte logga in på WoW men var temp bannad i 24 timmar (lång historia) <.< så jag spelade CSS istället och lyssnade på musik. Varit ute lite på eftermiddagen och nu är jag här och lyssnar på Megadeth samtidigt som jag svarar i den här tråden

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem

Blev en riktig hojdag, åkte hemifrån strax efter tolv och kom hem för en liten stund sedan

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Klippte gräset varmt o svettight, bra motion

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk

Blivit full. Dags att sova.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Badat och funderar på en riktigt långkörare på gymmet, men något säger att jag snart kommer hem med svansen mellan bena och beklagar min smärta och säger att jag tränar hårdare imorgon istället.

Bortsett från detta så har jag repeterat elektronik, då jag måste laga ett styrsystem från runt 90' bestående av jk-vippor, transistorer, dioder, kondingar och annan dritt..
Jag misstänker att en konding har torkat, iofs finns det flera fel i styrsystemet, där ena felet troligtvis är glapp i ena fasen. Det är en liten 3fas motor som beter sig mycket märkligt, ibland står den stilla och brummar (typisk när en fas saknas), men så går den slumpmässigt åt olika håll. Vilket verkar som att den faktisk kan snurra med två faser och då riktningen ur användarperspektiv blir slumpartad.
Nå tur att arbetshöjden bara är 8 meter över backen så man kan arbeta säkert på en stege när man pillar med 400V spänning...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Vaknade 07.00 och satte mig och spela lite Sleeping dogs, skruvat dit en ny vattenkran i köket sen håller jag på att kolla igenom morsans gamla album å sånt nu... rätt trevligt att se hur det var innan jag fanns samt att man hittar mycket bilder då min mamma verkar ha varit duktigt ute med kameran Fasen va bilder det finns!

Det är kul, då jag inte kommer ihåg så mycket om henne.

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Badat och funderar på en riktigt långkörare på gymmet, men något säger att jag snart kommer hem med svansen mellan bena och beklagar min smärta och säger att jag tränar hårdare imorgon istället.

Bortsett från detta så har jag repeterat elektronik, då jag måste laga ett styrsystem från runt 90' bestående av jk-vippor, transistorer, dioder, kondingar och annan dritt..
Jag misstänker att en konding har torkat, iofs finns det flera fel i styrsystemet, där ena felet troligtvis är glapp i ena fasen. Det är en liten 3fas motor som beter sig mycket märkligt, ibland står den stilla och brummar (typisk när en fas saknas), men så går den slumpmässigt åt olika håll. Vilket verkar som att den faktisk kan snurra med två faser och då riktningen ur användarperspektiv blir slumpartad.
Nå tur att arbetshöjden bara är 8 meter över backen så man kan arbeta säkert på en stege när man pillar med 400V spänning...

Att motorn går åt båda håll är inget ovanligt om den bara får 2 faser.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Att motorn går åt båda håll är inget ovanligt om den bara får 2 faser.

ok, tackar informationen!

Jag håller mycket på med större 3fas motorer (säkrade 25 & 35 ampere) som driver tunga saker och de står enbart still och brummar om man försöker starta dem med två faser. (de orkar ej komma igång) De små så har jag ej haft något problem med att säkringar har gått och därmed ej observerat hur de beter sig.
Bara det att jag tyckte min förklaring på vad felet var verkade logisk och nu fick jag det bekräftat, så tack än en gång!

Gissa vilket problem jag har haft att förklara för operatörer att när de manuellt ska styra motorn, så får man trycka på knappen och se vilken håll makapären rör sig åt, går den åt fel håll så släpp knappen och tryck igen. Står makapären still så släpp genast och gå till ett visst ställe och banka på skiten med en käpp. (det är på ett lantbruk, såhär hade aldrig fått förekomma i en fabrik) .Oja, jag har allt kollat så att inget tråd ligger emot någon plåt så att makapärskiten blir spänningssatt, den är förövrigt jordad)

Sedan är jag medveten om att man ska undvika köra 3fas motorer på 2 faser, nu var det bara så att ett driftstopp var ej accepterat och motorn fick hellre rasa. (nu gick den heller inte så mycket)

*edit*
Det blev ett fyra timmars pass på gymmet idag som planerat, ett sådant pass imorgon med har jag tänkt. Dessutom har jag kommit på något nytt som typ ingen på gymmet har räknat ut. (mina högskolestudier har gett resultat)

På gymmet finns det en massa tvapparater, ifrån dessa går det "tp- liknande kablar" till varje motionsredskap, där det finns en dosa med en ratt, 3.5mm plugg och volymkontroll. Ingen kan väl gissa vad detta är bra till för? För absolut ingen på gymmet vad jag har sett har använt dem, fast "alla" glor på tvn när de använder motionsredskapen..
-Såklart det är en ljudväljare, där man kan välja vilken tv man vill få ljud ifrån.
Så första dagen på gymmet där jag kunde höra på tv-ljudet samtidigt som jag tränade, vilket blev tusan så mycket roligare..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Tagit årets första dopp.. Jävlar så skönt, men ändå inte Ångrar dock att jag gick upp direkt när jag ändå hade hoppat i... Nåja förhoppnignsvis kommer det fler hyffsat varma dagar innan hösten slår till på riktigt!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

ok, tackar informationen!

Jag håller mycket på med större 3fas motorer (säkrade 25 & 35 ampere) som driver tunga saker och de står enbart still och brummar om man försöker starta dem med två faser. (de orkar ej komma igång) De små så har jag ej haft något problem med att säkringar har gått och därmed ej observerat hur de beter sig.
Bara det att jag tyckte min förklaring på vad felet var verkade logisk och nu fick jag det bekräftat, så tack än en gång!

Jorå, finns bara två faser finns inget som verkligen styr åt vilket håll den börjar driva

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd

installerat mitt nya 7970 efter fixad kabeldragning, installerat BF3 för att testa prestandan.
Besökt min farmor, Varit på en arbetsintervju. Spelat dota och snackat med vänner i skype.

Permalänk
Medlem

Skulle vara mer nöje i att få honom att hosta upp en bild där han är inkluderad

Ontopic,
Senaste inköpet var minne till servern som redan är instoppat. blir dock kanske lite delar till en cnc senare i veckan

Permalänk
Medlem

Legat på stranden från 09 idag.
Lagom seg i kolan.

Nu är det dags för den dagliga kaffekopparna och swec i lobbyn.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hängt på soc, hämtat ut ett par skor från Bubbleroom, ätit mat och... suttit vid dartan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jobbat som en galning idag i Göteborg. Samma sak imorgon igen. Wopedido

Permalänk
Medlem

Vaknade och drog ut och sprang en morgonrunda på 3km, sen käkade jag frukost och satt mig och spelade lite BF3. Sen vart det ut men polarna och käka pizza.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk

Förutom jobbet så övat på att dyka som jag aldrig har kunnat göra riktigt, jag är över 30år så det är inte en dag försent. Det blir likadant imorgon också och folk i bassängen får skratta åt mig hur mycket de vill, men jag måste lära mig att "dyka" riktigt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ätit lunch på Quinta do Encontro. Tre vitvin till förätten, tre rödvin och skumvin till varmrätten leitão (grillad diande gris) och två starkvin till efterrätten. sedan kaffe och aquardente.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

kikat efter nes spel.
Kirbys Adventure - slut pris i budgivning - 7555kr...
synd bara att man inte hade råd och vara med

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Två slit/släp lass på jobbet, fyfan för ca 5 timmars jobb och 400 + 280 + 30 (Pallat) säckar á 60 kg styck!
Sliter hårt men vafan jobbet är livet (HA!)

Nån som känner sig manad?

Permalänk
Medlem

Gått 10 km och sprungit 2 km

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X